خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: نوع کار هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از نوع وظایف دینی و ارزش های الهی و انسانی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: نوع کار هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از نوع وظایف دینی و ارزش های الهی و انسانی است.

حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سیدعلیرضا عبادی ، گفت: هلال احمر بر اساس تجربه های بشری با نام های متفاوت وجود دارد اما آنچه که برای شما عزیزان و جامعه شما مهم است و باید به نحو ویژه به آن توجه شود این است که نوع کار شما از نوع وظایف دینی و ارزش های الهی و انسانی ما است و اهم مسئله بخش مردمی سازمان است، نوع خدماتی که هلال احمر به مردم و نیازمندان می رساند خیلی فراتر از وظایف سازمانی و اداری است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با مدیرعامل و جمعی از کارکنان جمعیت هلال احمرخراسان جنوبی که به مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد، گفت: هلال احمر سازمانی است که بر اساس تجربه های بشری و برای امداد و نجات در حوادث مختلف یار، کمک یار و دوست ناشناخته مردم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: هلال احمر بر اساس تجربه های بشری با نام های متفاوت وجود دارد اما آنچه که برای شما عزیزان و جامعه شما مهم است و باید به نحو ویژه به آن توجه شود این است که نوع کار شما از نوع وظایف دینی و ارزش های الهی و انسانی ما است.

وی ادامه داد: هلال احمر از این حیث با همه دنیا متفاوت است به این معنی که آنچه که در مکتب، دین، تعلیمات پیامبر اسلام(ص)، ائمه و شیوه مومنین به ما رسیده این است که عبادت انواع و اقسامی دارد که از بهترین عبادات و انجام وظایف این است که انسان خدمتگذار دیگران باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی بیان داشت: در هلال احمر اهم مسئله بخش مردمی سازمان است، نوع خدماتی که هلال احمر به مردم و نیازمندان می رساند خیلی فراتر از وظایف سازمانی و اداری است.

وی افزود: در سازمان هلال احمر و سازمان های مشابه مردم در صف ایستاده اند تا احسان کنند و در واقع این سازمان نیست که کار می‌کند بلکه خود مردم هستند که کار را پیش می برند.

امام جمعه بیرجند گفت: هدف و انگیزه جوان هایی که در سازمان هلال احمر یا سایر نهادهای انقلابی حضور دارند از نوع انگیزه الهی است و یک برکت نامتناهی دارد.

وی افزود: در توطئه های بسیار شدید دشمن و غرب لیبرال علیه انقلاب اسلامی که پیش از ۱۵ خرداد ۴۲ و در این سالهای اخیر توسط عوامل خود ایجاد کردند و علاوه بر آنها با ایجاد تحریم ها و کرونا آنها تصور می کردند که نظام جمهوری اسلامی ساقط خواهد شد اما مشاهده می کنید با اشاره رهبر معظم انقلاب اسلامی و انگیزه احسان مردم پوزدشمن به خاک زده شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی اظهار داشت: مردم مشکلات زیادی از جمله مشکلات اقتصادی دارند اما در عین حال دستشان در جهت کمک به دیگران باز است چون انگیزه آنها قوی است.

وی خاطر نشان ساخت: هلال احمر جمهوری اسلامی و خدمتگزاران در این سازمان با سیستم اداری و سازمانی جهانی آن که با توجه به تجربه های بشری فعالیت می کند، تفاوت دارند.

وی ادامه داد: آرمان های ما اصولا به تمام مردم در جهان مربوط است مانند بخشی از دعای ماه رمضان که آمده است” َللّهُمَّ اَغْنِ کُلَّ فَقیرٍ اَللّهُمَّ اَشْبِعْ کُلَّ جایِعٍ اَللّهُمَّ اکْسُ کُلَّ عُرْیانٍ” و منظورش فقط رفع مشکلات مسلمانان و مومنین نیست و منظور همه انسان ها است، آرمان این است، شما آرمانی از این فراگیرتر و مقدس تر دارید؟ اگردارید نشان دهید که به یک مکتب مستند باشد.

رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکرخراسان جنوبی گفت: گستردگی فعالیت مکتب الهی فراتر از انسان ها است و حتی حیوانات را شامل می شود، به حیوان احسان میکند، این ها جزو مفاخرما است.

وی افزود: شما باید خیلی شکرخدا را به جای بیاورید که به شما توفیق داده است که در هر حادثه ای که برای مردم پیش می آید در کنار مردم هستید و وقتی غم و اندوه انسان ها را فراگرفته شما غم آنها را برطرف می کنید، عبادات که تنها نماز و روزه نیست، خوشحال کردن مردم از بهترین عبادات است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی ابراز داشت: کشورهای دیگر هم بر اساس تجربه های بشری و بین المللی اینچنین سازمان هایی دارند اما مکتب خودشان چگونه است؟ آمارش را می توانید از چند صد سال قبل بگیرید که اروپایی ها به آمریکا رفتند و در آنجا جمعیتی قریب به ۸۰ میلیون نفر از بومی های قاره آمریکا را قتل عام کردند بعد ایالات متحده را ساختند.

وی ادامه داد: آمریکا هم صلیب سرخ دارد، صلیب سرخ آن ها چه می‌کند؟ علیه بشر جاسوسی می کند و در لباس خدمت گذاری به بشر خیانت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی بیان داشت: کشورهای اروپایی با بشر چه می کنند؟ این جنگ ها را چه کسی راه می اندازد؟ آتاتورک و رضاخان پلید را چه کسی بر مردم مسلط می کند؟ این قتل ها، جنایت ها و جنگ ها را چه کسانی تحمیل می کنند؟ فرق مکتب با مکتب همین است دیگر.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰ سال است که این غربی ها، صهیونیست ها، آمریکایی ها، انگلیسی ها و فرانسوی ها خانه مردم فلسطین را از آنها گرفتند و آنها را کشتند و آواره کردند، در افغانستان هم ۲۰ سال است هرچه توانستند کشتند و تخریب کردند، تشییع جنازه و عروسی را بمباران کرده اند، الان هم به مدرسه دخترانه حمله کردند و تعداد زیادی کودک بی گناه را به شهادت رساندند، این ها چه گناهی کرده بودند؟ فرق مکتب با مکتب این است دیگر.

امام جمعه بیرجند گفت: در مکتب و قانون اساسی ما تجاوز به حق یک فرد ممنوع است چه برسد به یک کشور و ملت، دفاع یک مسئله دیگر است، دفاع یک چیزی است که هر موجودی باید از خود دفاع کند.

وی ادامه داد: قاسم سلیمانی یک نفر نیست و به عنوان یک سمبل مطرح است، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی همه قاسم سلیمانی هستند، اگر قاسم سلیمانی ها نبودند شرایط ایران چند برابر بدتر از افغانستان و قدس می بود چون سرمنشا ایران است، ایران است که می‌خواهد جلوی ظلم بین الملل را بگیرد بقیه حاشیه هستند، اگر آنها مسلط می شدند، نمی شد توصیف کرد که آنها چه می کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نوع کار شما از نوع کار دین و مذهب شما است، دوست و دشمن وقتی اوصاف حضرت امام علی(ع) را توصیف می کنند، تمام آن خدمت است که آن را از این مکتب، پیغمبر اکرم و وحی منزل گرفته است.

وی با اشاره به روایت هل الدّین الّا الحبّ و البغض گفت: اساس مکتب اسلام حب و بغض است.

وی ادامه داد:  همانطور که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت بغض برای کسی است که انسان ها را میکشد و خودش می گوید این لباس را پوشیده ام تا جلوی انسان کشها را بگیرم نه اینکه انسان بکشم، نظامی در جمهوری اسلامی و مکتب اسلام حافظ مردم است نه قاتل مردم، نظامی حصون الرعیه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی بیان داشت: شما و نیروهای مشابه تان در سازمان های دیگر دوستان ناشناخته مردم هستید و در هنگام بلا، گرفتاری و مصائب که گاهی ممکن است دوستان ظاهری از هم فرار کنند شما درکنار مردم حضور دارید.

وی ادامه داد: در حوادث گوناگون خوب است شما و سایر سازمان هایی که مشابه شما هستند در یک برنامه به صورت هماهنگ با بقیه سازمان ها و نهادها و هماهنگی در مقابله با حوادث و پیشگیری از آن به صورت زمان بندی برای مردم آگاه سازی داشته باشید و نسبت به موضوع مهم پیشگیری بی تفاوت نباشید.

امام جمعه بیرجند در ادامه خاطر نشان ساخت: درخیلی از اماکن نیازمند اقدامات پیشگیرانه هستیم تا وقایع و حوادث رخ ندهد، آگاه سازی مردم در جهت اجرای اقدامات پیشگیرانه باید جزو برنامه شما و سایر سازمان های ذیربط باشد.

وی ادامه داد: ممکن است در مکان یا ساختمانی مواد قابل اشتعال زیادی به کار رفته باشد که منجر به آتش سوزی شود یا در بازار و تجارت خانه ای سیستم برق و سیم کشی آن فرسوده باشد که باید برای جلوگیری از آتش سوزی اقدامات لازم و پیشگیرانه نسبت به اصلاح این موارد صورت گیرد که این ها طرح می خواهد و زمان می برد، نسبت به این موارد نباید بی تفاوت بود چون مسئله پیشگیری خیلی مهم است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی اظهار داشت: متاسفانه در خیلی از جاده ها و راه ها نیز خودش باعث افزایش تلفات می شود که ما در خراسان جنوبی هم از این موارد متعدد داریم.

وی ادامه داد: چه آن راه ترانزیتی که در واقع یک راه روستایی است اما وسایل نقلیه ترانزیتی از آن عبور می کنند و این موضوع باعث می شود که در این جاده حوادث زیادی رخ دهد که برای جلوگیری از حوادث، این جاده روستایی نیازمند توسعه به سطح جاده ترانزیت است، جاده بیرجند به قاین که یک خط اصلی است و جاده طبس نیز باید اصلاح شوند، این مسائل پیشگیری خیلی مهم است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *