خانه / تاپ خبر / رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی: کار فرهنگی باید به بهترین وجه ممکن انجام پذیرد / اگر فرهنگ درست شود تمام مشکلات جامعه حل خواهد شد

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی: کار فرهنگی باید به بهترین وجه ممکن انجام پذیرد / اگر فرهنگ درست شود تمام مشکلات جامعه حل خواهد شد

حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی:  موضوع کار فرهنگی موضوعی حساس است و لذاست که لازمه کار من و شما و همه اموری که در تمام حوزه ها از قبیل مسائل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و نظامی با انسان و فرهنگ انسان سر و کار دارد این است که کار به بهترین وجه ممکن انجام پذیرد، اگر فرهنگ درست شود همه این ها درست می شوند و اگر فرهنگ فاسد شود همه این ها فاسد می شوند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از معاونین صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی، ضمن تبریک ایام ماه شعبان و سال جدید، گفت:  بنده هم از برنامه ها و تولیدات شبکه استانی خاوران استفاده می کنم و توجه دارم که پُر کردن ساعات شبانه روز با موضوعات مختلفی که مفید باشد کار پرزحمتی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در امور و کارهای مختلف طراحی  و نقشه ای وجود دارد مانند بخش های مختلف فیزیکی، مهندسی، کشاورزی ؛ و از همان ابتدای کار مشخص می شود که در این مدت زمان چه محصولی به چه میزانی  خروجی کار خواهد بود و به همین دلیل توسعه کمی و کیفی آن کار و مجموعه قابل ارائه است.

وی ادامه داد: اما آن کالایی که به عهده بنده، حوزه های علمیه، صدا وسیما، فرهنگ و  ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات است اگر از ما بپرسند شما چه محصول و تولیدی خواهید داشت، کار مشکلی است که بگوییم ما چه تحویل خواهیم داد.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی خاطرنشان کرد: در این طرح و برنامه ای که من دارم انجام می دهم چه خواهم ساخت؟ شما انجام می دهید چه خواهید ساخت؟ این مسئله ای خارج از آمار و ارقام کمی و کیفی است که ما ارزیابی کنیم یا از مردم نظرخواهی کنیم، این یک ساختمان نیست، این اندیشه مردم است که به دست ما سپرده شده است، ماهیت این کار خیلی  ظریف است، آمار و ارقام دادن در این کارها واقعاً کار مشکلی است چون با روح انسان کار داریم.

وی افزود: ممکن است در طول مدت چند ماه مطالب خیلی خوبی را مطرح کنیم اما با یک برخورد نامناسب همه را فاسد کنیم، چون روح انسان است، آجر نیست که بگوییم مهندس و کارگر و معمار  با آن چه خواهد کرد؛ موضوع کار، یک موضوع حساس است و لذاست که لازمه کار من و شما و همه اموری که در تمام حوزه ها از قبیل مسائل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و نظامی با انسان و فرهنگ انسان سر و کار دارد این است که کار به بهترین وجه ممکن انجام پذیرد، اگر فرهنگ درست شود همه این ها درست می شوند و اگر فرهنگ فاسد شود همه این ها فاسد می شوند.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: در اینجا و خارج از آمار و ارقام و نظرسنجی، معدلش این پیش می آید که در مجموع کار خودم که باید مفید می بود را چگونه انجام دادم؟ آیا به جامعه در القائاتی که داشتم ضرری رسانده ام؟

وی افزود: اما اگر کار خود را درست انجام دادم وظیفه خود را انجام داده ام، چون نسبت به کارهای خوب و سازنده که فرد حزب اللهی، مؤمن، متدین و مؤدب ساخته است وظیفه اش را انجام داده است، او اصلاً این مسئولیت را پذیرفته است که این کار را انجام بدهد.

نماینده مقام معظم رهبری در تبیین آیه ۳۹ سوره احزاب گفت: ما پذیرفته ایم که رسالت خدا را انجام دهیم و پیام خدا را به مردم برسانیم، پس چیزی را که پذیرفته ایم یک طلب از ما است که آن را باید به نحو احسن انجام دهیم، حال باید ببینم در خلال مأموریتی که در آن پیام خدا را به مردم رسانده ایم آیا ضرری هم وارد کرده ایم؟

وی ادامه داد: اگر در انجام مأموریت ابلاغ پیام الهی ضرری رسانده ایم باید در قبال این ضرر پاسخگو باشیم اما نسبت به کار خوب طلبکار نیستم چون وقتی مسئولیت را قبول کرده ایم باید وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهیم، مانند نانوایی که وقتی امتیاز یک واحد نانوایی را می گیرد قول داده است که نان سالم و مرغوب تولید کند و تحویل مردم دهد، اگر در خلال شبانه روز یک مقدار آرد غیراستاندارد هم ضمیمه کار خود کرد باید پاسخگو باشد، اگر صحبت بنده یا تولیدات شما باعث شود پسر یا دختری بی ادب شوند حتی اگر این اثر دو دقیقه در شبانه روز باشد باید پاسخگو باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: ماهیت کار من و شما بسیار سخت است چون بحث هدایت و ضلالت انسان است، تمام نظام خلقت برای انسان آفریده شده است و باید انسان هدایت یابد، اگر مسیر انسان به ظلالت انجامد همه هستی باطل می شود.

وی ادامه داد: ما نمی توانیم مثل مهندس ساختمان و مهندس کشاورزی  بگوییم کار ما این است و راندمان، خروجی و نتیجه کار ما چه خواهد بود، لذاست که بنده هم از کار خود و هم برای همه همکاران دیگر که کار فرهنگی می کنند خائف هستم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب هم فرمودند؛ ببینید که چه پرورش می دهید آیا انقلابی و حزب اللهی پرورش می دهید یا برای انگلیس پیاده نظام می سازید، اگر کار صحیح انجام شود یک نتیجه دارد و اگر خطا انجام شود ۱۸۰ درجه تغییر می کند و این با بقیه صنف ها اصلاً قابل قیاس نیست و نتایج زیان بار آن قابل بازسازی نخواهد بود.

وی افزود: این قضیه فقط مربوط به شما نیست، به بنده و هم لباسی های بنده، حوزه، دانشگاه، سازمان تبلیغات، فرهنگ و ارشاد اسلامی و … مربوط می شود که چگونه بندگان خدا را پرورش بدهیم، در گذشته شرایط به نحوی بود که هر کسی در خانه اش پرورش پیدا می کرد و لذاست که شبیه ترین افراد به اهل آن خانه فرزندان خانه بودند اما الان کودک و نوجوان پای فیلم و تولیدات مختلف بزرگ می شود و پرورش می یابند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان بیان داشت: خداوند بر توفیقاتتان بیفزاید تا در جهت تغذیه روح و جان مردم که در اختیار شما قرار گرفته بتوانید موفق و سربلند باشید، بنده هم از شما تشکر می کنم، خود بنده می نشینم و از برنامه ها و تولیدات شما استفاده می کنم و لذت می برم اما این ها هرگز کافی نیست چون ماهیت کار فرهنگی اینگونه ایجاب می کند و با همه امور دیگر متفاوت است.

وی ادامه داد: امیدواریم شما و همکارانتان در این فرصتی که دارید موفق باشید و برای جامعه ما و جامعه بشری آثار نیک به جا بگذارید و آنچه که از اخلاق، رفتار، عدالت و انصاف  در قالب پیام خدا و پیغمبران خدا است در مردم رشد کند و شما از اجر همه آنها برخوردار باشید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به مدیرکل صداو سیمای استان: آثار و تولیدات شما در قالب پیام خدا و پیغمبران باشد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *