خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی : انتخابات تعیین سرنوشت چندین نسل است/ انتخاب فرد اصلح دشمن را برای همیشه خفه می‌کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی : انتخابات تعیین سرنوشت چندین نسل است/ انتخاب فرد اصلح دشمن را برای همیشه خفه می‌کند

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی  با تاکید این نکته مهم که بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران، وقت آزمون و خطا نیست و باید خدمتگزار خوب و اصلح را انتخاب کرد، گفت: مردم در انتخاب ۱۴۰۰ طوری انتخاب کنند که دشمن برای همیشه خفه شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقل از  خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز (۶ فروردین) در خطبه های عبادی – سیاسی نماز جمعه مرکز استان ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت علی اکبر(علیه السلام) و روز جوان، جوانان را مایه امید کشور دانست و اظهار داشت: جوانان از سرمایه های اصلی کشور هستند که به خوبی مسائل را تحلیل و برای حل مشکلات کشور قدم برمیدارند.

وی در ادامه خطبه اول، به مهمترین مناسبت هفته پیش روی، یعنی سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) اشاره کرد و ظهور را یک مسئله جهانی دانست و افزود: اسناد و مدارک مربوط به ظهور حضرت مهدی صاحب الزمان(عج) از دوران پیامبران و همه افراد سرشناس و خداپرستی که از پشت پرده غیب باخبر بودند، وجود دارد؛ لذا حضرت مهدی، موعود همه امت ها است و دنیا منتظر ظهور ایشان اسن.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  با بیان اینکه همچنین برخی از افراد دیگر که مسلمان هم نبودند مانند جاماسب حکیم در کتب خود خصوصیات حضرت مهدی آخرالزمان(عج) را ذکر کردند، گفت: علاوه بر اینها در بین مسلمین هم موضوع ظهور حضرت مهدی متواتر است و علاوه بر شیعه، بزرگان اهل سنت هم در مورد حضرت مهدی و ویژگی های ایشان در کتاب های خود آورده اند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی  با اشاره به اینکه همواره انسانهایی با انگیزه حق طلبی در بین همه ادیان و مذاهب وجود داشته اند، گفت: بسیاری از بزرگان اهل سنت از جمله «میرخواند» صاحب کتاب روضه الصفا در کتاب مشهور خود در مورد حضرت مهدی تعبیرهای بسیار زیبایی به کار برده است و یا مرحوم «محمد رفیع درمیاني» شاعر مشهور که اشعاری در وصف امام زمان عج سروده است.

وی ادامه داد: همچنین «ابن حجر هیتمی» از علمای اهل سنت مصر است که در مورد علامات مهدی اخرالزمان(عج) در کتاب خود مطالبی را آورده است که یکی از آنها صیحه آسمانی است که همه جهان آن را می شوند و در ادامه منظور از صیحه آسمانی را این جمله «إنّ الحَقَّ في آلِ محمّدٍ» می داند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در آیات قران کریم هم به موضوع ظهور حضرت مهدی اشاره شده است، گفت: خداوند در آیه ۵ سوره قصص می فرماند که” وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ” ما مي خواستيم بر مستضعفين زمين منّت گذاريم و آن ها را پيشوايان و وارثين زمين قرار دهيم، این آیه بر ظهور حضرت مهدی تفسیر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی  در خصوص این موضوع که چرا وقتی حجت خدا آماده است، خداوند امر ظهور را محقق نمی کند، افزود: این مستضعفینی که خداوند فرموده آنها را وارثان زمین قرار می دهد، باید خودشان هم بخواهند وگرنه خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر اینکه خودشان بخواهند.

وی ادامه داد: حجت خدا برای ظهور آماده است، مشکل از ما انسانها است که هنوز آمادگی برای حضور حجت خدا را نداریم وگرنه خداوند که بندگانش را منتظر نمی گذارد.

انتظار یعنی برنامه ریزی در سیستم نظام مقدس جمهوری اسلامی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  در همین خصوص به تبیین ضرورت انتظار پرداخت و گفت: انتظار به معنی منتظر بودن و هیچ اقدامی نکردن نیست، انتظار یعنی برنامه ریزی در سیستم نظام مقدس جمهوری اسلامی است که مقدمات آن در کشور تاکنون بسیار زیبا و با انقلاب مردم و تدوین قانون اساسی صورت گرفته است اما هنوز به آن عمل نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی  با اشاره به اینکه چنانچه انسانهای نا اصلح در حکومت اسلامی تصدی امور را بدست گیرند، نتیجه آن سوار شدن دشمن بر امور خواهد بود، گفت: متاسفانه امروز عده ای در کشورهای اسلامی تمام همت شان این است که نوکری اجانب را بکنند و می بینیم با وجود اینکه خداوند این نعمت را به آنها داده اما بزرگترین افتخارشان نوکری و کارگری دشمنان اسلام است.

وی ادامه داد: سران ننگین برخی از این کشورها که دشمن مانند گاو شیرده از آنها استفاده می کند، با پول نعمت هایی که خدا به انها داده، اسلحه خریداری می کنند و با آن مسلمانان مظلوم کشورهای دیگر را به خون می کشند.

امام جمعه بیرجند بیان داشت: دلیل اصلی دشمنی استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران این است که آنها می ترسند در دیگر کشورهای اسلامی سیستمی مانند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیاده شود و مسلمانان با وحدت و همدلی استکبار جهانی را از منطقه بیرون کنند.

دشمن از طریق نفوذی ها به دنبال بدبین کردن مردم نسبت به اصل نظام است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی   در خطبه های دوم نماز به برخی از مناسبت های هفته پیش رو‌اشاره کرد و ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی را مهمترین مناسبت دانست و گفت: ملت ایران در ۱۲ فروردین سال ۵۸ با رای ۹۸ درصدی خود به جمهوری اسلامی ایران یک آری بزرگ گفتند و سیستم فاسد پادشاهی را از کشور برای همیشه بیرون کردند.

وی با تاکید بر قدرشناسی نسبت به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: قانون جمهوری اسلامی از پیشرفته ترین قوانین دنیا است، چنانچه جایی بد عمل شده است مشکل از مجریان و نفوذی های غرب پرست بوده که نگذاشتند درست عمل کنید، لذا باید قدر این نظام را دانست.

امام جمعه بیرجند یکی از راهکارهای استکبار جهانی برای ضربه زدن به کشور و نظام را استفاده از نفوذی ها در داخل دانست و گفت: دشمن از طریق این نفوذی ها بدنبال بدبین کردن مردم نسبت به اصل نظام و حکومت است، لذا هر جا مشکلی وجود داشته از نامسلمانی ها بوده و نه اسلام، قانون اساسی و قوانین اسلامی به خودی خود هیچ اشکالی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی  با اشاره به برخی فسادها در دوران شاهنشاهی و ظلم به مردم در آن دوران، گفت: متاسفانه آن زمان مردم هیچ اختیاری در مورد انتخاب حاکمان خود نداشتند، اما امروز می بینیم که چنانچه دولتی آمد و تحت نفوذ بیگانه بد عمل کرد، قانون این اختیار را به مردم داده است که بعد از ۴ سال او را کنار بگذارند و فرد جدیدی را انتخاب کنند.

وی به لزوم انتخاب افراد اصلح در انتخابات ها اشاره کرد و گفت: انتخابات تعیین تکلیف سرنوشت چندین نسل است، اگر بدون مطالعه و تحقیق افرادی را انتخاب کنیم که شایستگی و صلاحیت لازم را ندارند، این گناه بزرگی است که بر گردن مان خواهد ماند.

مردم با انتخاب فرد اصلح از تلخی‌ها میوه شیرین بچیند

امام جمعه بیرجند بر لزوم انتخاب درست با استفاده از ملاک هایی که رهبری معظم انقلاب فرمودند تاکید کرد و افزود: افراد چنانچه کاندیدایی را می شناسند که از نظر دیانت، علم، تخصص، تدین و انقلابی گری متخصص و متعهد بود، به او را ی دهند و اگر هم نمی شناسند به افراد و جریان های حامی نگاه کنند که کدام سمت قرار دارند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی  با تقدیر و تشکر از ملت عزیز ایران بابت تحمل سختی های فراوان در چند سال اخیر، گفت: ملت ایران همواره حواسشان است و سختی ها را تحمل کردند تا فصل انتخابات برسد و از تلخی ها با انتخاب فردی اصلح و کارآمد میوه ای شیرین بچینند.

وی با تاکید بر ضرورت شناخت جریان های حامی کاندیداها در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: مردم دقت کنند چنانچه جریاناتی تاکنون در کشور روی کار بودند و به وظیفه خود به خوبی عمل نکردند، دیگر دنبال آنها نروند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  در پایان با تاکید این نکته مهم که بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران، وقت آزمون  و خطا نیست و باید خدمتگزار خوب و اصلح را انتخاب کرد، گفت: مردم در انتخاب ۱۴۰۰ طوری انتخاب کنند که دشمن برای همیشه خفه شود.

پایان پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *