خانه / دیدارها / امام جمعه بیرجند: فضای مجازی در دست افرادی است که بدنبال تخریب فرهنگ اسلامی هستند

امام جمعه بیرجند: فضای مجازی در دست افرادی است که بدنبال تخریب فرهنگ اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دولت به معنی عامش باید وظیفه اش را انجام دهد اما وقتی دولت فضای مجازی را در دست همان افرادی که فرهنگ اسلامی ما را تخریب می کنند، می گذارد با این قضیه باید چه کار کرد؟

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با مدیرعامل بنیاد ملی خانواده کشور اظهار کرد: در اخبار گذشتگان و روایت مشخص است که ما امروز در مقطع زمانی ویژه ای قرار داریم که از آن به آخرالزمان نام برده شده است.

 

وی افزود: علت های گوناگون باعث شده تا این زمان تغییر یابد که یکی از آن ها این است که کارخانه ها، انسان ها را بیکار کرده اند و بشر به جای آن زندگی طبیعی و تولیدی که همراه با توزیع عادلانه بود به سمت شهر نشینی و حاشیه نشینی های کاذب روی آورده که این به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر فرهنگ مردم تأثیر سوء گذاشت.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: البته اگر کارها در دست اهلش قرار داشت، با یک مدیریت صحیح می شد امور را اصلاح کرد، ولی مسئله اینگونه رخ نداد، بلکه موجی از تخریب فرهنگی، از همین ابزار سوء استفاده کرد و در واقع جامعه بشری غافلگیر شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: مسائل نرم افزاری، فضای مجازی و حقیقی و همچنین آویخته شدن فرهنگ های مختلف جهانی به همدیگر نیز مزید بر علت شد تا شرایط امروز اینگونه شود.

 

وی گفت: در گذشته بنی امیه، بنی مروان و بنی عباس و بسیاری از پادشاهان ستمگر هرگز به فکر فرهنگ مردم نبودند، بلکه خود مردم حافظ فرهنگشان بودند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه کارگردانی استعمار بین المللی باعث شده تا درصد آسیب های فرهنگی بالا رود، ادامه داد: بدترین آفت نوع بشر، تفکر لیبرال دموکراسی غرب است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: هر موجودی آفتی دارد و برای جامعه بشری نیز انواع آسیب ها، بیماری ها و آفت ها در جهت جسمانی، روحی، فکری و عقیدتی وجود دارد، اما همه ی آن آفت های مادی و معنوی خلاصه می شود در تفکر مریض ضد انسانی لیبرال دموکراسی غرب.

 

وی ادامه داد: تفکر لیبرال دموکراسی غرب برای اینکه به اهدافش که همان سلطه بر جهان است، دست پیدا کند از هیچ جنایتی فروگذار نمی کند، لذا بهترین ابزار کارش برای وصول به این سلطه ی بین المللی این است که انسان ها تنها بمانند و برای این جهت همه ی آنچه که مورد جمع و تجمع انسان ها است را ویران می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: تفکر لیبرال دموکراسی غرب سیستم حکومت ها را تحت تأثیر قرار می دهد و آن ها را ویران می کنند، قومیت ها را نیز بر اساس یک نوع نژاد پرستی و خود پرستی خاص از بین می برد و در میان جوامع بشری با عناوین مختلف، دام پهن می کنند و بحث دین و مذهب، زن و مرد را به میان می آورد تا خانواده ها را ویران کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه در دستان دشمنان، صنعت سخت افزاری و نرم افزاری همراه با مکر و خدعه قرار دارد، ادامه داد: اگر در گذشته های تاریخ در صدها سال نیم درصد آسیب های فرهنگی داشتیم، در زمان کنونی می بینیم که در ده سال و بیست سال چه تغییراتی حاصل می شود.

وی با بیان اینکه احادیث اسلام بر عظمت بنیان خانواده، اجر و ثواب و تربیت فرزند اشاره دارد، گفت: در گذشته این روایات را می خواندیم اما به معنی آن بی توجه بودیم و اکنون می فهمیم که چه گنج هایی در احادیث و روایات نهفته است.

 

امام جمعه بیرجند بیان داشت: درست است که غافلگیر شدیم و آسیب دیده ایم اما نباید خود را ببازیم بلکه باید این مورد را به عنوان یک حباب در نظر گرفت و با روشنگری و بصیرت افزایی، فرهنگ های انسانی، اسلامی و ایمانی را ترویج کرد زیرا اینگونه می توانیم بر این بلا و مصیبت فرهنگ لیبرال دموکراسی غرب غالب شویم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه پیشرفت دشمنان در هجمه های ابتدایی است، گفت: اگر بصیرت افزایی و رشد علمی، عقلی، عقلانی، فلسفی، دین شناسی، انسان شناسی و معادشناسی به صورت ریشه ای مورد توجه قرار گیرد می توانیم دشمنان را عقب برانیم.

 

وی یادآور شد: چندی قبل در روزنامه ها نوشتند که در انگلیس وزارتخانه ای به نام وزارت خانه ی تنهایی تأسیس شده است و این یعنی اینکه در فرهنگ غرب، همه چیز بر اساس منافع و لذات شخصی توجیه می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ما برای یک انسان، ارزش های بسیاری قائل هستیم تا چه برسد به اینکه مسلمان و مومن باشد، اما در فرهنگ غرب اینگونه نیست و هیچ حرفی برای گفتن ندارند، لذا امروز متوجه می شویم که چه گنج هایی در اختیار ما قرار دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب دنیای شرق و غرب در حال از بین بردن اسلام بودند اما مردم ما همت کردند و به پیروزی رسیدند، گفت: دشمنان در هجمه های اولی جلو آمدند و آثار شومشان را می بینیم، اما حرکت و همت هایی می خواهد که در مقابل آنها ایستادگی کنیم.

 

فضای مجازی در دست افرادی است که بدنبال تخریب فرهنگ اسلامی هستند

وی مطرح کرد: دولت به معنی عامش باید وظیفه اش را انجام دهد اما وقتی دولت فضای مجازی را در دست همان افرادی که فرهنگ اسلامی ما را تخریب می کنند، می گذارد با این قضیه باید چه کار کرد؟ اما اگر چنانچه دولت به وظیفه ی خود عمل کند، با بصیرتی که ملت دارد می توانیم بر دشمنان پیروز شویم.

 

امام جمعه بیرجند بیان داشت: هر منطقه ای که تحت تأثیر فرهنگ غرب قرار گرفته متأسفانه به بیماری خطرناک تفکر غرب، آن هم با درصد بالا گرفتار شده و هرکجا که مردم پایبند به دین، ایمان و ارزشهای الهی و انسانی بوده اند، کمتر آسیب دیده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: چندین سال پیش آماری از طلاق در شمال و جنوب تهران و سایر شهرهای کشور ارائه شد که در شمال تهران وحشت زا و در جنوب تهران دارای افت بود اما باید گفت که این آمار برای جامعه ما بسیار نامطلوب است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه در دین اسلام هیچ حلالی به اندازه طلاق مبغوض نیست، ادامه داد: طلاق باعث خسران ها و عوارضی از جهت شخصی، و آسیب های معنوی، وجدانی و عاطفی در فرد و جامعه می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: اگرچه ما آسیب دیده ایم اما مکتب ما آنقدر غنی است و مردم ما آنقدر با استعداد هستند که با بصیرت افزایی نه تنها می توانیم این آسیب ها را جبران کنیم بلکه می توانیم پیام اسلام و انقلاب را که برای همه بشریت است، به دنیا صادر کنیم.

 

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: اگر درست عمل کنیم می توانیم فرهنگ خود را به کشورهای اروپایی و جبران شکست های فرهنگی آنها، صادر کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: نظام ما نظامی است که دبیر اسبق سازمان ملل گاهی از روی انصاف حرف می زد و در سخنرانی گفت” اگر اروپا خصمانه با انقلاب اسلامی ایران برخورد نمی کرد، غنای فرهنگی آن، نه تنها خودشان را، بلکه می توانست ضایعات فرهنگی اروپا را نیز جبران کند.

 

وی افزود: ما غافلگیر شده ایم و دشمنان جلو آمدند، اما کاملا می توانیم در یک حرکت حساب شده و بر اساس بصیرت های دینی، اسلامی، انقلابی و فلسفی، حرف اول را در دنیا بزنیم و نه تنها داخل را بازسازی کنیم بلکه در جهت صادرات فرهنگ گام برداریم زیرا بحث ما به یک کشور و یک طایفه خلاصه نمی گردد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: در استان ما نیز تشکیلات فرهنگی به صورت ویژه ای انجام می شود، گرچه استان کم جمعیتی داریم اما با فرهنگ است و امیدواریم که بتواند وظیفه ی خود را انجام دهد و تأثیر خوبی در داخل و خارج بگذارد.

 

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *