خانه / نمازجمعه / خبر / امام جمعه بیرجند: انتظار تنها آرزو نیست بلکه جهاد و عمل است/ نباید خود را سرگرم برخی از بحث‌های قشری کنیم

امام جمعه بیرجند: انتظار تنها آرزو نیست بلکه جهاد و عمل است/ نباید خود را سرگرم برخی از بحث‌های قشری کنیم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انتظار تنها آرزو نیست بلکه یک جهاد و عمل است و انتظار به معنای قانع نبودن به وضع موجود می‌باشد لذا هیچگاه نباید به وضع موجود قانع بود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهر بیرجند اظهار داشت: وجود ائمه اطهار(ع) از ناحیه خداوند متعال برای اینکه انسان به سیر الی الله برسد یک ضرورت انکارناپذیر است که منهای آن جاهلیت می‌باشد.

وی افزود: امام دارای حکومت باشد و امر و نهی آن در جامعه رایج شود لطف دیگری است و خارج از فلسفه امامت
هر جامعه‌ای به این نیاز دارد.

امام جمعه بیرجند افزود: انتظار تنها آرزو نیست بلکه یک جهاد و عمل است و انتظار به معنای قانع نبودن به وضع موجود می‌باشد لذا هیچگاه نباید به وضع موجود قانع بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین  عبادی تصریح کرد: امروز اخبار دنیا به همه‌جا می‌رسد و در دنیا دشمنان انواع جنایت‌ها را انجام می‌دهند، آیا تصدی ستم بر نوع بشر، ویرانگری، قتل و غارت و مکر و حیله برای انسان قانع‌کننده است؟

وی ادامه داد: برای تغییر رفتار نوع بشر باید خود مردم قیام کنند و انتظار نیز به معنای انجام وظیفه نسبت به تغییر جهان ظلم به جهان عدل است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امروز آن‌هایی که تا پای جان در برپایی عدالت ایستادند و شهید شدند و ایثارگران که در انجام ایثار و ازخودگذشتگی مضایقه نکردند به طور قطع در آزمایشات مختلف زندگی برنده هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین  عبادی اظهار کرد: شهدا و ایثارگران توانستند کشور را از زیر سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی آزاد کنند و نجات دهند و اختیارات و مدیریت جامعه در دست خود ما قرار گرفته است.

وی افزود: امروز دیگر انگلیس و آمریکا برای کشور شاه، نماینده مجلس و شورای روستا و شهر تعیین نمی‌کند و ملت ایران خودشان سرنوشت خود را تعیین می‌کنند.

امام جمعه بیرجند گفت: اگر در مسئله انتظار، فساد را به صلاح تغییر دهیم به این معنی است که امروز اگر اختیارات از بیگانگان به شما دادند باید بهترین خدمات را به جامعه، جوانان و نسل آینده بدهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین  عبادی با بیان اینکه کسانی برنده شدند که توانستند نظام استبدادی را به نظام مردمی تبدیل کنند، عنوان کرد: باید بدانیم چه عملیات، جهاد و کوششی در جهت تحقق آرمان‌ها، اسلام و اجرای عدالت انجام دادیم و نمره ما چند است.

وی با بیان اینکه نباید خود را سرگرم برخی از بحث‌های قشری کنیم، بیان کرد: ما مدعی مکتب اهل بیت(ع) هستیم که بعثت ۱۲۴ هزار پیغمبر در آن خلاصه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تشیع دارای دو بال سبز و سرخ است، تصریح کرد: بال سرخ به معنای شهادت‌طلبی و تفکر حسینی در مقابل ظلم و بال سبز نیز به معنای انتظار مهدی(عج) است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه بال سرخ، روح دین است، ادامه داد: ظلم‌پذیری در دین اسلام وجود ندارد و ائمه اطهار(ع) به ظهور امام زمان(عج) و برپایی عدالت وعده دادند.

وی با بیان اینکه نباید تحت تأثیر سلطه ظلم و ستم قرار گرفت، تصریح کرد: پیروزی نهایی از آن تفکر شیعی و جبهه حق است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *