خانه / متن بیانات / اخلاق و معرفت / مشروح بیانات/نماینده ولی فقیه در دیدار با ائمه جماعات هلال احمر استان

مشروح بیانات/نماینده ولی فقیه در دیدار با ائمه جماعات هلال احمر استان

متن بیانات حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان بیرجند با ائمه جماعات هلال احمر استان مورخ اسفند ماه ۱۳۹۵

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدالله و صلاه و سلام علی رسول الله و علی آله آل الله

با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران رهبر مسلمین جهان و سلام به محضر شما عزیزان و همه سنگرنشینان علم و ایمان.

خیلی خوش آمدید شما بر بنده منت نهادید تشکر دارم هم از دیدار شما فیض گرفتم و هم از گفتار شما.

توفیق این هم که شما در چنین موسسه‌ای مشغول خدمتید، موسسه‌ای که همانطور که اشاره کردید در خدمتی نیازمندان و گرفتاران است. چه توفیقی بهتر از این؟ که انسان راندمان کارش، شب که به خانه می‌رود، اینکه حالا از یک نفر تا ده نفر تا صد نفر بیشتر گرهی باز کردن، گرفتاری را رها کردیم، آزاد کردیم، و معمولا در ظواهر جامعه بشری اینطوری است که دوستی‌ها با ارتباطات فیزیکی و تعارفات لفظی شناخته می‌شود هرکه بهتر قربان صدقه شود، هر که زبانش گرم‌تر باشد… اما هلال احمر یک دوستی است که در هنگام گرفتای به سراغ اشخاص می‌آید.

بسیاری از دوست‌های چرب‌ز‌بان یا ارتباطات فیزیکی هستند، خوب هم هست اما در گرفتاری رها می‌کنند، عناصر هلال احمر در یک موسسه‌ای است که ممکن است در طول عمر هم تماس فیزیکی نداشته باشد با کسی اما وقتی گرفتاری می‌آید به سراغش یا برای رفع نیازها.

شما توفیق پیدا کرده‌اید در چنین موسسه‌ای کار می‌کنید، ارشادات شما و نظارت‌های شما در چنین موسسه‌ای بسیار کارآمد است.

و این هم که فرمودید، اشخاصی… خیرینی… بالاخره این بصیرت را داشته‌اند که خدمات بی‌شائبه و گاه بی‌نام و نشان هلال احمر توجه داشتند و در این جهت خیراتی، اوقافی قرار دادند که این در جای خودش بسیار خوب است، انشالله که توسعه پیدا کند آگاهی‌رسانی‌های بیشتری صورت بگیرد و که قلوبی متمایل به این کار خیر شود.

بله همانطور که فرمودید که از هر فرصتی عناصر نامطلوب هم استفاده می‌کنند مخصوصا در برنامه مسافرت‌های پر ازدحام که شرایط به دستشان می‌افتد یا در بالاخره شرایط گرفتاری که موقعیتی پیدا می‌کنند چشم تیزبینی که حواسش جمع باشد و این مسئله را بپاید «ینظر بنور الله»۱ است.

امروز سنگرهایی که باید حفظ شود، تنها سنگرهای سیستم‌های نظامی نیست؛ سنگرهای سیاسی است، سنگرهای فرهنگی است، سنگرهای اجتماعی است، همانطور که مشاهده می‌کنید جنگ‌های روانی است.

خداوند بر توفیقات شما بیافزاید، امثال شما را زیاد کند، روحانیت معظم و علمای دین در عصر ما به نسبت به باقی اعصار، وظیفه سنگین‌تری دارند؛ چون در گذشته‌ها خب استثنا داشته ولی معمولا شرایط زندگی مردم یک شرایط شناخته شده بود، کاملا در کوتاه‌ترین مدت می‌شد شرایط هرجامعه‌ای را در هر شهری روستایی با یک محاسبه سرانگشتی به دست آورد و متناسب با آن عمل کرد؛ که خب در گذشته من این کار را کردم، اما شرایط متغیر امروز خیلی هوشیاری می‌خواهد، ورود دشمن از هر روزنی، نه از هر پنجره‌ای از هر روزنی، احتمالش هست. حتی در آستین انسان در اشکال مختلف، به لباس‌های مختلف، در زبان‌های مختلف، در مسوولیت‌های مختلف، بالاخره همانطور که در قرآن شیطان را تعریف فرموده که «لآتینهم من بین ایدیهم و من خلفهم و عن ایمانهم و عن شمالهم»۲ الان یک چنین وضعی پیش آمده از هر جانبی می‌بینید که به صورت‌های مختلف به صورت دوست، به صورت دشمن، به زیان دینی، به زبان علمی، به زبان تطمیع، به زبان تهدید، به هر زبانی و به هر کیفیتی هست دیگر، و لذاست که آیا علما در این زمان خب مسلم اینطور هم هست حواس‌شان جمع است، هوشیارند، خوده زمان هم انسان را می‌پرورد مطابق با خودش بار می‌آورد همانطور که مکان اینطوری است.

افرادی زیر خط استوا زندگی می‌کنند انسان‌هایی در قطب شمال زندگی می‌کنند اما خودشان را تطبیق می‌دهند؛ در مسائل معنوی هم همینطوری است بالاخره شرایط زمان ما شرایطی است که بسیار خطرناک، آن همه اخبار از پیغمبران و ائمه اطهار علیهم السلام در مورد آخرالزمان آمده آنهم در این خصوصیات آمده اینها ملموس است برای ما و مضمون آن روایت وارد شد که یک وقتی خواهد آمد که بهترین زمان باشد و بدترین زمان باشد خیلی مفهوم جالبی دارد، بهترین زمان باشد و بدترین زمان باشد، شانس ما به این زمان برخورد کردیم.

واقعا بهترین زمان است این امکانات این شرایط، در هیچ زمانی نبود، واقعا بدترین زمان است این ابزار در خدمت استکبار، در خدمت ظلم، در خدمت نفاق، در خدمت فریب.

خداوند بر توفیقاتتان بیافزاید برای شادی ارواح طبیه شهدای پاک اسلام روح پاک امام امت طول عمر رهبر فرزانه انقلاب و همه خدمتگذاران به نظام مقدس اسلامی اجامعا صلوات.

  • المیزان
  • قسمتی از آیه ۱۷ سوره اعراف

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *