خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: آرمان های انقلاب اسلامی در گرو کشف و پرورش استعداد ها است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: آرمان های انقلاب اسلامی در گرو کشف و پرورش استعداد ها است

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه خواه و ناخواه رشد جامعه با علم است، گفت: کشف استعداد ها و پرورش آن خیلی مسئله مهمی است، آرمان های جمهوری اسلامی نیز در گرو همین قضیه است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی ، حجت الاسلام و المسلمین حاج اقای عبادی صبح امروز در دیدار با رئیس و جمعی از اعضای بنیاد نخبگان استان، ضمن بزرگداشت روز کار و کارگر و روز معلم و یاد آیت الله مطهری(ره)، گفت: انسان ذاتاً یک موجودی است که به انگیزه دو نیاز باید علم در سرلوحه کارش باشد یک نیاز روحی که خلقتاً انسان با حس کنجکاوی آفریده شده که می خواهد بداند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در خلقت هیچ چیز لغو نیست و همه چیز معنی دارد، نیاز دیگر انسان به علم، نیاز زندگی بشر است، که همه موارد را با علم بدست آورد برعکس سایر موجودات که بر اساس طبیعت یاد می گیرند، اما اگر علم نباشد، انسان ها در عین حالی که به عنوان استعداد های برتر باهم تفاوت هایی دارند، نباید فراموش کنیم که کسانی که خیال می کنیم در ردیف بعدی هستند، استعداد خاصی دارند که کشف نشده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه همه انسان ها نخبه هستند، گفت: آنچه مهم است یکی کشف استعداد و دیگری پرورش استعداد است، انسان از جهت روحی و جسمی نیاز به علم دارد، باید توجه باشد به علم مفید و فوائد علم لذا از سویی علم مفید نیز در عمل می تواند مفید باشد، مشکلاتی که ما در دنیای امروز داریم به وسیله نخبه ها انجام می شود، بعد که دانش آنها دست دیگران می افتد، دیگر فوائد علم مطرح نیست.

 

وی ادامه داد:  کسانی که از مواد مختلف، انواع مخدر های صنعتی می سازند، نخبه هستند اما برای بشر فوائدی ندارند، همانطوری که اینهمه تخریب و قتل و جنایت، ویران کردن شهرها، آوره گی و بی پناه شدن مردم از جمله مهمترین پیشرفت های علمی است که زمانه امروز درگیر آن است.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: اما در برابر این همه جنایت سازمان های ملل یک دقیقه به احترام آنها سکوت هم نکردند، خرابی ها و سوختن زمان چنگیز مغول مدتها طول می کشید اما امروز در یک لحظه کلی خرابی به بار می آورد، دانشمند نیز باید توجه داشته باشد که همواره هم علم مفید و هم فوائد آن را در نظر داشته باشد.

 

وی افزود: خواه و ناخواه رشد جامعه با علم است، کشف استعداد ها و پرورش آن خیلی مسئله مهمی است، آرمان های جمهوری اسلامی نیز در گرو همین قضیه است، استقلال که همواره دشمن با ایجاد مانع و سنگ اندازی های مختلف، یکی از رویکرد های آن این است که جامعه از نظر علمی نخبه باشد و به بلوغی برسد که کشور ما را وابسطه نکند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی در ادامه گفت:   دولت های مختلف با حزب ها و سلیقه های گوناگون آمدند و عوض اینکه طرح پیشنهادی مفید و موثر بدهند به سرگرمی ها شبیه تر بوده اما امروز به لطف خدا، مردم، نظام، نخبه ها، مجلس و دولت همه دریک سو هستند که امیدواریم با توجه به شعار سال و جدیت شما، قدم موثری برداشته شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی، ابراز کرد: در بیشتر صحنه ها ما دشمن را خسته کردیم، امروز گذر زمان به نفع ما است، آینده خوبی پیش بینی می شود اما شرطش کار است، همان چیزی که رهبرمعظم انقلاب اسلامی بارها فرمودند که دولت باید به دانشگاه ها نزدیک شود که حضور شما در صحنه های مختلف نوید این را می دهد که حداکثر استفاده از نخبگان شود.

 

وی افزود: در کشور دو نوع مسائل داریم، یک مسائل منطقه ای که نزدیک شدن دولت له دانشگاه ها و پیشنهاد و طرح است که مشخص است و باید به مسئولین نزدیک شوید و مسئولین نیز موظف اند که به شما نزدیک شوند، طرح های خود را ارائه دهید و از اقدامات خود دفتر نماینده ولی فقیه را با خبر سازید تا در جریان قرار گیریم تا پیگیری لازم نیز صورت گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی در پایان خاطر نشان کرد : اما در سطح کشور نیاز است تا برای افرادی که تصمیم گیر هستند و نظر نهایی کارشناسی می دهند، مستقیماً به دولت و مجلس شورای اسلامی داده شود تا اقدامات با نظر های کارشناسی، یک نظر مفید را رقم بزند، امیدواریم اقدامات امروز برای نسل آینده امید آفرین باشد و متناسب به آنچه که هستند نخبه پروری و نگهداری نخبه ها صورت گیرد.

انتهای پیام/

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *