خانه / متن بیانات / متن کامل بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به اولین اجلاسیه طلّاب فضلا و علمای شهرستان زیرکوه

متن کامل بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به اولین اجلاسیه طلّاب فضلا و علمای شهرستان زیرکوه

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، متن کامل بیانات امام جمعه بیرجند به اولین اجلاسیه طلّاب فضلا و علمای شهرستان زیرکوه جهت مطالعه عموم علاقه مندان منتشر شد.

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدالله و صلاة و سلام علی رسول الله و علی آله آل الله

با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، رهبر مسلمین جهان و سلام به محضر جامعه علماء، طلاب و روحانیت معظم شهرستان زیرکوه

هم سلام عرض میکنم و هم تشکر دارم هم از اینکه توفیق شرفیابی نداشتم عذرخواهی میکنم نامه مبارک حضرت حجت الاسلام آقای صباغیان امام جمعه محترم زیرکوه واصل شد از متن و عنوان نامه خیلی لذت بردم و از بصیرت جامعه علما، طلاب و محصلین شهرستان زیرکوه در مشهد و در قم و در شهرستان دیگر تشریف دارند برای بنده خیلی لذت بخش بود؛ زیرا همراه با بصیرت است و بصیرت در آن موج می زند، زیرا این تشکل حوزوی را به تعبیر نامه بر اساس تکلیف شرعی و تکلیف دینی در مسئولیت های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و معیشتی که خب معنی آن این است که نماز و روزه تنها دین نیست اینها شاخصه های بزرگی هستند اما دین همانطور که فقها می فرمایند هر موضوعی را که مطرح کنید روی آن حکم دارد بنابراین دین برنامه زندگی است و فراگیر است و آنهایی که غیر از این تصوّر می کنند دچار اشتباه هستند.

بالاخره نمی شود دین داشت در مقابل انواع و اقسام مسئولیت هایی که دین معین کرده و برای مردم انواع و اقسامی که پیش می آید انسان بی تفاوت باشد، بنابراین متن نامه بسیار غنی بود، در جامعه چه می گذرد؟ در مقام مبارزه با ظلم که اساس دین است، تکلیف چیست؟ در مقابل انواع هجمه و هجوم دشمن در بحث های اقتصادی چه کار باید کرد؟ در بحث های فرهنگی و در جریان های سیاسی یک متدین چه باید بکند؟ در حمایت از دولت اسلامی و مردمی تا در اجرای دین موفق باشد ما چه تکلیفی داریم؟

در معیشت مردم چه موضعی باید داشته باشیم؟ و در انواع و اقسام نیاز هایی که جامعه ما دارد آن هم در این مقطع، این برای همیشه است اما این مقطعی است که رهبر فرزانه و حکیم انقلاب با جهان شناسی و دین شناسی ویژه ای  که همراه با الهام است این رو پیچ تاریخ تعبیر فرموده اند، پیچ تاریخ یعنی چه؟ یعنی تاریخ تا اینجا آمده بعد باید متحول شود، متحول به نفع اسلام باشد به نفع مسلمین باشد به نفع نوع بشر باشد چون آنی که ما الان مواجهیم در دنیا استکبار جهانی او دشمن بشریت است.

بله، ممکن است به عنوان مکر و حیله و گول زدن تعبیرات مختلف کند اما حقیقت حال این است که جایگاه و مواضع استکبار جهانی ستم بر نوع بشر است و ویرانی کل دنیا است، آوارگی انسان ها است، جان و مال و خون و ناموس مردم را هدر میکند، تاریخ تا اینجا آمده نمی خواهد تجدید نظر کند؟ چرا قطعا میکند، انقلاب اسلامی همین پیام را دارد باید تغییر کند به نفع بشر و اسلام هم که می گوییم به دلیلی که اسلام مال یک مردم خاصی نیست مال یک کشور خاصی نیست، اسلام دین خدا است برای نوع بشر، سعادت کل بشر، بنابراین این پیچ تاریخ است و اینجا عمل میخواهد و کار میخواهد و تبیین می خواهد.

چقدر رهبر فرزانه انقلاب روی مسئله تبیین که حقایق بیان شود و از بند ها و کید ها و مکرهای بسیار فنی و روانی و تبلیغاتی غرب در جهت گول زدن مردم و اینکه جایگاه ها را عوض کند و جلاد را بگذارد جای شهید و شهید را بگذارد جای جلاد؛ ظالم را بگذارد جای مظلوم را که باید تبیین کند؟ همه باید تبیین کنند اما مسلم آنهایی که می توانند تشخیص بدهند و راه تبیین را برای همه مردم تبیین کنند آن جامعه روحانیت بصیر است.

این بصیرت از این نامه مبارکه شما سرشار بود، بسیار لذت بردم و به همین دلیل هم متمم عرائض خودم را به خود شما می سپارم، شما خیلی بهتر از بنده می دانید و بهتر از بنده احساس مسئولیت می کنید، خواستم تبرکی بجویم و در نهایت دعاگوی شما هستم.

ثبتکم الله بالقول الثابت فی الحیاه الدنیا و فی الاخره

صلوات بر محمد و آل محمد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *