خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: فعالیت های مومنانه جهادگران بسیجی برای نسلهای آینده تاریخ هم کارگشا است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: فعالیت های مومنانه جهادگران بسیجی برای نسلهای آینده تاریخ هم کارگشا است

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه خدمت های صادقانه جهادگران بسیجی دشمن را زمین گیر کرد، گفت: این ایثار، خدمات و فعالیت های مومنانه شما در تاریخ برای نسلهای آینده یک صحنه میدانی را منعکس می کند که برای آن ها هم کارگشا است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در مراسم شکوه هجرت(تجلیل از جهادگران برتر خراسان جنوبی) ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: فعالیت های جهادی بسیجیان توفیق بزرگی است که با گزارش و اعداد و ارقام قابل تبیین نیست، دلیل آن هم بُعد معنوی قضیه است و بُعد معنوی قضیه هم در حد اطلاعات ما نیست و کار خدا است، حساب کاری هم که خدایی باشد با خدا است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز کرد: خداوند موجودات را  به گونه ای آفریده که هر یک بدون نیاز به دیگری نیازش را برمی آورد اما خلقت انسان بر اساس حکمت اینگونه نیست و انسان ها به همدیگر نیازمند هستند، انسان ها در ظاهر قضیه دو طبقه نیازمند و برآورنده نیاز هستند که این دو طبقه برداشت ما است.

وی ادامه داد: واقع مطلب این است که دو نوع نیاز داریم، نیاز مادی که آن انسان فقیر و محتاج دارد اما بزرگتر از آن انسانی که کمک می کند نیاز معنوی دارد چرا که خدا او را انسان و دارای وجدان آفریده و از بهترین لذاتش در دنیا و بهترین اجرش در آخرت در این است که از خود بگذرد و دیگری را بر خود ترجیح دهد و این یک نیاز است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، بیان کرد: خداوند نیاز مادی فرد محتاج را به وسیله فردی دیگر بر می آورد و نیاز فرد کمک کننده را در وصول به کمال به وسیله نیازمند بر می آورد یعنی فرد کمک کنند در سیستم تکامل به آن محتاج و فقیر نیاز دارد.

وی افزود: در راه سیر و تکامل، همانگونه که خدای متعال در جهت عبودیت نماز را که پله رشد انسان است قرار داده و پشت سرش زکات را قرار داده است، نماز و زکات هر دو یک نقش دارند.

امام جمعه بیرجند، اظهار داشت: مسئله صدقه و کمک به مستمند یک آثار وضعی دارد اما آثار دیگری هم می تواند داشته باشد، کاری که امروز جهادگران ما در صحنه های مختلف انجام می دهند نیز تنها یک زاویه ندارد که تنها نیاز یک شخص برآورده شود بلکه اضافاتی دارد.کار شما جهادگران تنها برآوردن نیاز نیازمند نیست بلکه این یک زاویه کار شما است، اجر خدمات شما برای این مردم نیازمند که باعث می شود لبخندی بر لبشان بیاید را جز خدا کسی نمی تواند حساب کند.

وی ادامه داد: مسئله جهاد در کنار مسائل اجتماعی، مسائل سیاسی، مسائل حکومتی، مسائل ولایتی و تهاجم دشمن مطرح است، این تنها یک کار نیست، این امر خیر ام الخیرات است که برای شما حاصل شده است و نتیجه شیر و دامن پاکی است که شما را پرورش داده است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، بیان کرد: خداوند در چنین مقطعی شما را در همه صحنه ها در برابر توطئه های دشمن  قرار داده است، کار شما در مقابل این سیستم کار الهی و انسانی است. تبلیغ عملی که شما برای آرمان های اسلام و انقلاب می کنید انواع تهاجم های تبلیغاتی دشمن که از همه چیز خطرناک تر است را خنثی می کند.

وی ادامه داد: دشمنان در توطئه سالهای گذشته اهواز در جهت اقوای مردم عزیز ما، تبلیغات سوء و توطئه هایی انجام داده بودند و زیرزمینی های سلاح را آماده کرده بودند؛ در چنین جریانی یک سیل آمد و همه جا را فراگرفت، در این آزمایشات مانند سیل و زلزله مشخص می شود که چه کسی خدمت گذار و چه کسی خائن است و تبلیغات سوء می کند.

وی خاطر نشان کرد: آن باران و سیل خیلی از سلاح های که در زیرزمین ها جمع شده بود را زیر آب و گل و لای برد، این یک زاویه قضیه بود اما مردم متوجه شدند آن هایی که شعار می دادند اصلاً در صحنه حضور ندارند و آن کسی که در همه جا از جمله سیل، زلزله و … به داد مردم می رسد روحیه بسیجی است.

امام جمعه بیرجند، گفت: این نیروهای مسلح جمهوری اسلامی هستند که به اسم های گوناگون در انواع و اقسام مسائل مانند مسائل نظامی، پزشکی، سیل و زلزله و کمک های مومنانه با صداقت به مردم کمک می کنند.

وی افزود: خدمت های صادقانه جهادگران بسیجی دشمن را زمین گیر کرد و این خدمات بزرگ را با آمار و ارقام نمی شود حساب کرد، این ایثار، خدمات و فعالیت های مومنانه شما در تاریخ برای نسلهای آینده یک صحنه میدانی را منعکس می کند که برای آن ها هم کارگشا است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان اظهار داشت: ما برای شما دعا می کنیم و به روح پاک امام خمینی(ره) که در آن شرایط پلید آخرالزمانی و سلطه بیگانگان از آن حالت نجات داد و به این حالت معنوی رساند و فرمانده کل قوا و پیشوای مسلمین جهان و بزرگ بسیجیان که به عنوان یک تابلو در دنیا پیش چشم دوست و دشمن می درخشد این ها مایه افتخار است درود می فرستیم.

وی افزود: این مکتب ولایت، امام زمان(عجل الله فرجه)  و تشیع است، خداوند به ما افتخار دهد که گَرد پوتین شما را بگیریم، ان شاءلله که خداوند به شما طول عمر دهد و در ظهور حضرت مهدی(عجل الله فرجه) تعجیل بفرماید و چهره فرمانده اصلی را بدون نیابت به شما بنمایاند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *