خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: گره گشایی از کار مردم جهاد فی سبیل الله است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: گره گشایی از کار مردم جهاد فی سبیل الله است

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه اگر فرهنگ اسلامی در ما احیا شود ما هیچ مشکلی نداریم، گفت: امروز در هر جای این کشور اسلامی گرهی از کار مردم باز شود آن جهاد فی سیبل الله است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با دکتر سید محمد موسوی میرزایی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، گفت: اگر هر شخص و صنفی کاری که بر عهده اوست را بر اساس نیازهای جامعه و برای برآوردن آن نیاز انجام دهد و نفع شخصی نیت را آلوده نکند امور به نحو احسن انجام می شود و مشکلات از بین می روند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، بیان کرد: هدف پزشک باید سلامت افراد باشد نه مسائل جنبی، در مشاغل دیگر هم همینطور است، در هر صنفی هدف باید کار تخصضصی آن صنف باشد، در فقه، اسلام هم مشخص فرموده که برابر نیازهای جامعه به هر چیزی باید افرادی متناسب با آن تربیت شوند و هدفشان همان کاری باشد که به آن گماشته شده اند.

وی افزود: آسیبی که از ناحیه بیگانه بر مردم مسلمان ما واقع شده این است که در بعضی از امور و کارها اهداف جنبی بر کار اصلی غلبه می کند یعنی فرد به جای گره گشایی و رفع نیاز مردم به فکر اقتصادی، لذت پرستی و … می افتد آن وقت مسئله اصلی تبدیل به یک مسئله فرعی می شود و مسئله فرعی جایگزین آن می شود که این موضوعی خطرناک است و کار را فاسد می کند

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، اظهار داشت: فرهنگی که در حال حاضر در جامعه است تحت تاثیر آسیب های فرهنگ غرب قرار گرفته است که بر ما مسلمان ها وارد شده است.

وی افزود: باید انسان های با ارزش و ارزشمند مسئولیت امور را به عهده بگیرند و فرهنگ اسلامی را ازنو احیا کنند، این همان جهاد  و احیای فرهنگ اسلام است و لزوم ندارد که شما حتما جنگ نظامی را درک کرده باشید، آنچه که مهم است این است که اگر جامعه به من و شما نیاز دارد و فقه هم برابر نیاز دین امر کرده که این کار و خدمت رسانی باید انجام شود باید حواسمان روی آن خدمتی باشد که به ما محول شده تا آن را درست انجام دهیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مشکل این است که فردی که باید امین الهی باشد بر اساس اندوخته و ثروت خود کار می کند نه بر اساس رفع نیاز مردم، چون اگر هدف رفع نیاز مردم باشد دیگر گران فروشی معنی ندارد، این موضوع درباره فلان مسئول اداره و بنده آخوند هم صدق می کند.

امام جمعه بیرجند، گفت: امیدواریم در دولت جدید کارها رنگ خدایی به خود بگیرند و امور به کسانی سپرده شود که پایبند به ارزش های دینی هستند تا بیش از هر چیز فرهنگ ما را احیا کنند و امروز جهاد همین است ، تمام مسائل از فرهنگ آب می خورد، اگر فرهنگ اسلامی در ما احیا شود ما هیچ مشکلی نداریم، مشکلات ناشی از تخلفات ما است.

وی افزود: شما وقتی امروز کار خودتان را بر اساس وظیفه دینی خود انجام دهید هم نتیجه کوتاه مدت که شفای مریض است حاصل می شود و هم در دراز مدت آسیب فرهنگی جامعه را از بین می برد، امروز در هر جای این کشور اسلامی گرهی از کار مردم باز شود آن جهاد فی سیبل الله است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *