خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بسیج اسم فرهنگ ناب اسلام بی کم و کاست است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بسیج اسم فرهنگ ناب اسلام بی کم و کاست است

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه بسیجی فقط به خدا و راهی که خدا نشان داده است فکر می کند، گفت: بسیجیان عاشق ولایتی هستند که ولایت خدا است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در جلسه ارکان شبکه تربیتی صالحین ناحیه مقاومت سپاه بیرجند، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، گفت: خدا کسی است که همه هستی را آفریده است و هر کدام از آفریده ها را در مسیری از مبدأ تا مقصد به صورت حسساب شده و دقیق هدایت می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: خدا انسان را دوست دارد و به او خطاب می فرماید که همه چیز را برای تو خلق کردم ، او کفر و ظلم انسان های ظالم را دوست ندارد اما خود آن ها را که دوست دارد.

وی افزود: رحمت رحمانیه نعمت گسترده اولیه است که خدا به همه موجودات و انسان ها عنایت فرموده است اما رحمت رحیمیه باید کسب شود و مخصوص کسانی است که در مراحل مختلف قبول شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، بیان کرد: در مسیر مبدأ تا مقصد که سیر الی الله است یک حرکت از نقص(عدم محض) به سوی کمال مطلق صورت می گیرد و بر اساس حدیث قدسی عبدی أطعنی أجعلک مثلی، انسان مَثَل خدا می شود، آنچه که ما از آن به بهشت و جنات تعبیر می کنیم همان موقعیت مَثَل خدا است که خدا این قوت را می دهد و انسان های کامل مانند پیامبران و جانشینان آن ها در دنیا هم همان را دارند.

وی افزود: خدا انسان که اشرف مخلوقات است را مانند همه موجودات هدایت فرموده و او را رها نکرده و برای این موضوع طبق فطرت، عقل و وحی قانون داده است که انسان باید روی این قانون حرکت کند، این همان چیزی است که شما به آن دین خدا می گویید، دین خدا یعنی پیروی از قوانین خدا و این شامل همه مسائل می شود و به تعبیر فقها شما نمی توانید موضوعی را مطرح کنید که دین خدا در آنجا نظر نداده باشد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به آیه إِنَّ السَّمعَ وَالبَصَرَ وَالفُؤادَ كُلُّ أُولٰئِكَ كانَ عَنهُ مَسئولًا، گفت: تمام مسائل سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و … از روی قانون است، در میلیون ها مسئله که دین روی آن ها نظر دارد یک سری مسائل اصولی داریم که اگر آن درست شد بقیه درست می شود و اگر آن درست نشد هیچ وقت درست نخواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از آن مسائل اصولی و مهم که دین روی آن نظر دارد مسئله ولایت است، مسیر انسان در حرکت از مبدأ تا مقصدی که می خواهد انجام دهد سیر الی الله است و در این مسیر مواجه با انواع و اقسام آفت ها و خطرها است، اینجا از ظلمات باید به باب حیات برسیم و این مسیر راهنما می خواهد، خدای متعال خودش متصدی  رهبری جامعه بشری شده است و در این جهت خدا هیچ کس را نمی پذیرد.

وی در ادامه با اشره به آیه إِنَّ اللَّهَ اصْطَفى‌ آدَمَ وَ نُوحاً وَ آلَ إِبْراهِيمَ وَ آلَ عِمْرانَ عَلَى الْعالَمِينَ‌، خاطر نشان کرد: خدا سرنوشت بندگان خود را رها نکرده است که گمراه شوند، خداوند که از همه حقایق و تفکرات و اندیشه ها خبر دارد سرنوشت آن ها را به برگزیدگانی که خودش مشخص کرده سپرده است، اگر این مسئله درست شد بقیه مسائل درست می وشد و اگر در اینجا خطا صورت گرفت محال است انسان به مقصد برسد.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با اشاره به آیه يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّمَا بَغْيُكُمْ عَلَى أَنْفُسِكُمْ، اظهار داشت: اگر انسان سرکشی کند و راه نفس، شیطان و طاغوت را برود به ضرر خدا و پیغمبر(صل الله علیه و آله) تمام نمی شود بلکه به ضرر خود نوع مردم است، سر منشا مشکلات بشر این است که هر کسی به هر طریق با زور، پول، کلک، فریب و قتل عام خودش را تحمیل می کند و  پادشاه و حاکم می شود و همه هم او را می پذیرند در حالی که خدای متعال برگزیدگانی را که آن ها از خود و نفس و هوا و دنیا و تهی هستند و فقط خدا برای آن ها مطرح است را فرستاده است، خدای متعال این افراد را رهبر جامعه قرار داده است و بقیه که بر اساس انگیزه های نفسانی پست ها را می گیرند طاغوت هستند، طاغوت کسی است که در مقابل خدا اظهار وجود می کنند.

وی افزود: در لا اله الا الله اول نفی هر چیزی غیر از خدا می شود بعد هم تثبیت عبودیت الله و شرط رستگاری هم این است، شرط اولیه برای انسان در راه تکامل این است که از عبودیت غیر از خدا پرهیز کند و او را ندیده بگیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، بیان کرد: انگیزه عشق همواره به دنبال حُسن است، بین حُسن و عشق رشته ای گره خورده است و در غیر اینجا عشق اصلا معنی نمی دهد، حُسن یک نقطه بیشتر نیست و آن وجود مقدس پروردگار است، بقیه حُسن ها را در هر شی، هر جا و در هر قالبی که ببینید آن شی مظهر حُسن خدا است و مال خودش نیست چون اگر مال خودش می بود ثابت نبود.

وی ادامه داد: عشق به پیامبر اکرم(صل الله علیه و آله) همان عشق به خدا است چون او از خود تهی است و عشق خدا تمام وجودش را پر کرده است، بنابراین عاشق ولایت، عاشق ولایت الله است، ما پیامبر(صل الله علیه و آله)، ائمه(علیهما السلام) را هم به خاطر خدا دوست داریم و از آن ها اطاعت می کنیم چون آن ها در درون خود جز خدا چیزی ندارند و تابع نفس و زور نیستند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، ابراز داشت: در دوران غیبت ولی مطلق امام زمان(عجل الله فرجه) باز آن گزینشی که خود معصومین در روایات فرمودند انجام می شود و فردی به عنوان نائب امام انتخاب و شناسایی می شود و رهبری جامعه را به عهده می گیرد و جامعه سرگردان نمی ماند، این فرد علاوه بر علم و فقه از خود خالی و هر آنچه که دارد رضای خداست و عشق به او، عشق به خدا است.

وی افزود: خیلی ها در سطح جهان دم از دیانت می زنند اما این نصیب آن کسانی است که بر اساس مستندات فطرت، عقل، علم و وحی مستنداً خدا را اطاعت و عبادت می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، گفت: یکی از اساتید صهیونیست به یهودیان گفت ما یهودیان هیچ حرفی برای گفتن نداریم، در سطح جهان فقط یک مکتب حرف برای گفتن دارد و آن اسلام است، به جهت اینکه رهبری انسان را در دست مقام اصطفاء و اجتباء و گزینش با شرایط قرار داده نه اینکه فردی با پول، قدرت، کلک و زور حکومت را به دست بگیرد، شما هیچ حرفی در برابر اسلام ندارید و تنها اسلام برنده میدان در سطح جهان است.

وی افزود: پیامبران مانند شمع می سوزند و به جامعه نور می دهند، ائمه معصومین در راه حفظ دین خدا به شهادت می رسند، علمایی که در روایات و فقه به عنوان رهبری جامعه مشخص شدند دقیقا همین راه را می روند و خود می سوزند اما به جامعه نور می دهند، اینجا فقط تجلی نور خداست و ولایت یعنی این و واقعا عشق دارد.

امام جمعه بیرجند، بیان کرد: ما متاسفانه در آزمایش ها خیلی ضعیفیم و گاهی برای یک ریاست و مسئولیت ملاک هایی که در دین آمده است را  فراموش می کنیم، این برای ما خیلی سرشکستگی دارد.

وی با اشاره به آیه ان الدین عند الله الاسلام، اظهار داشت: همه پیغمبران یک دین آوردند و آن تسلیم خدا بودن است، اگر ما به نحوی داریم سرکشی می کنیم باید بدانیم که ننگ این سرکشی روزی به ما بر می گردد و ما را رسوا می کند، ولایت خدا عشق دارد، در اندیشه بسیجی فرد به فکر خودش نیست چون آن کسی که به فکر خود باشد خدایی نیست، تفکر بسیجی در دنیا حرف برای گفتن دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، گفت: بسیج فرهنگی است که همان اسلام ناب بی کم و کاست است، بسیجیان عاشقان ولایت هستند و آن ولایت ولایت خدا است، فکری که در نهایت در جهان حاکم خواهد شد و خداوند وعده آن را داده است فکر و فرهنگ بسیجی است که یاران حضرت مهدی دارای این تفکر هستند.

امام جمعه بیرجند، بیان کرد: در فقه اسلام از نظر حقوقی هیچ کس با هیچ امتیازی حق تحکم ندارد مگر اینکه رهبری از طریق ولایت الله باشد، متاسفانه گاهی مشاهده می شود در یک اداره تحکم برده ای انجام می شود، هر کس در هر جا نفوذ حکمش مشروط به این است که قانونی باشد، این ولایت الله می شود اما اگر چنانچه برای نفع خود و رفقایش باشد، حکمش نافذ نیست، گاهی اداره ها برده پروری می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی در پایان، ابراز کرد: خدا رهبری را به سیستمی داده است که در آن وقتی پیامبر اسلام (صل الله علیه و آله) را اذیت می کنند به جای شکایت از دست آن ها از خدا می خواهد که آن ها را ببخشد، ما به نحوی از این سیستم سر باز می زنیم و به دنبال غیر خدا می رویم.

وی افزود: افرادی که حمله می کنند، کشورها را خراب می کنند، زن و بچه ها را می کشند را خود بشر روی کار آورده است، اگر ما بر اساس عقل و دین فکر کنیم و در مقابل باطل تسلیم نشویم اصلا آن ها طمع نمی کنند اما تفکر بسیجی به عنوان یک فرهنگ مستثنی است، بسیجی فقط به خدا و راهی که خدا نشان داده است فکر می کند و پیروی از اولیای خدا و غیر از آن را به جهت اینکه عقل، فطرت و علم نپذیرفته است را نمی پذیرد.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *