خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مطالبه گری باید به شیوه استاندارد و همراه با ادب و اخلاق صورت گیرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مطالبه گری باید به شیوه استاندارد و همراه با ادب و اخلاق صورت گیرد

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه یکی از کارهایی که باید صورت گیرد مطالبه گری از دولت سیزدهم است، افزود: مطالبه گری باید به شیوه ای استاندارد و کارشناسی شده صورت گیرد و همراه با ادب، اخلاق و با انگیزه دلسوزی باشد و چه بهتر که همراه با پیشنهادهای کارساز باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با معاون تربیت و آموزش بسیج اساتید کشور و اعضای شورای مرکزی بسیج اساتید خراسان جنوبی ضمن تبریک ایام ولادت پیامبراکرم(صلوات الله علیه) و امام جعفرصادق(علیه السلام) گفت: همه باید توجه داشته باشیم که وظیفه ما نسبت به قبل سنگین تر شده است زیرا تحقق هر امری مشروط به وجود مقتضی و رفع مانع است، مقتضی قوی است اما از اول انقلاب اسلامی تا کنون موانع بسیاری بوده که پشت سر گذاشته شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز کرد: امروز بعد از تجربه های تلخ و شیرین سران سه قوه که برای ما تصمیم گیر و تصمیم ساز هستند و امور اجرایی هم دست آن ها است همسو شده‌اند و به تعبیر دیگر همه آن ها همسوی با مردم هستند.

وی افزود: شما بهتر از بنده می دانید که موانع سختی را پشت سر گذاشته ایم و متناسب با این موانع هم مردم ما تحمل کردند، خدا هم تفّضل فرمود و دل ها را هدایت کرد این به معنی این است که کار شروع شده است و امروز هم روزی است که بدون طرح، برنامه، کارشناسی، زمان بندی و نظارت نمی شود به نتیجه رسید.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، بیان کرد: یکی از کارهایی که باید صورت گیرد مطالبه گری از دولت سیزدهم است، برای اینکه این بیداری که الحمدلله به وجود آمده و مایه امید شده به غفلت تبدیل نشود باید مطالبه صورت گیرد، مطالبه گری هم باید به شیوه ای استاندارد و کارشناسی شده صورت گیرد و همراه با ادب، اخلاق و با انگیزه دلسوزی باشد و چه بهتر که همراه با پیشنهادهای کارساز باشد.

وی افزود: اساتید جایگاهی دارند که هم در میان مردم و هم در محیط دانشگاهی حرفشان سند است، این سند وقتی هم مستند و هم با شیوه استادانه باشد می تواند خیلی موثر باشد که هست.

امام جمعه بیرجند، گفت: خداوند بر ما اتمام حجت کرده است تا در این آزمایش توفیق پیدا کنیم اما اجمالش این است که بر اساس آیه قرآن و حدیث نبوی کسی که یک نفس را احیا کند گویا تمام نفس ها را احیا کرده است، دشمنان ما یکی دو برگ برنده دارند که یکی از آن برگ های برنده این است که واقعا در تبلیغات تجربه عظیمی دارند و همانطور که خودشان می گویند همه گزینه ها را هم روی میز حاضر دارند و برای آن ها دروغ، مکر و حیله منعی ندارد و جزو گزینه های آن ها است.

وی ادامه داد: امتیازی که شما دارید این است که آنچه می گویید پشتوانه دارد و به تعبیر قرآن حکمت است، حکمت سخنی است که زیرساخت دارد، وقتی سخن حقیقت، پشتوانه و زیرساخت دارد اگر درست تبیین شود می تواند روی هر کسی تاثیر بگذارد؛ دشمنان که می خواهند حرف باطل خود را بچپانند خودشان را کاملا آماده می کنند برای اینکه با همه زرنگی باطل را تحمیل کنند اما ما وقتی حرف درستی را هم می خواهیم بیان کنیم برای آن زیاد تلاش نمی کنیم و می گوییم طرف می خواهد بپذیرد، می خواهد نپذیرد و به اتکای اینکه حرف ما درست است جنبه های تبلیغاتی را رها می کنیم و حال اینکه به اتکای درست بودن حرفمان باید تبلیغاتمان را بیشتر و بهتر کنیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، خاطر نشان کرد: الحمدلله مسلمانان شیعه و سنی در خراسان جنوبی از گذشته های دور همزیستی خیلی خوبی داشتند، برادران اهل تسنن از گذشته حتی برای عزاداری حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) وقف هایی دارند و الان هم به آن عمل می کنند و در شب های خاصی اطعام می دهند.

وی ادامه داد: انقلاب که شد برادران اهل سنت همواره پای انقلاب اسلامی بوده اند چه آنهایی که به جبهه رفتند و به مقام شهادت رسیدند و چه عالمان بزرگشان که مواضع انقلابی خیلی خوبی داشتند و هم اکنون هم دارند، از همان اوایل انقلاب شعرایی که در صحنه هنر پای انقلاب بودند و هستند، این ها سرمایه های خوشبختی ما است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، اظهار داشت: چه شیعیان چه برادران اهل تسنن و چه هر انسان دیگری همواره در معرض آسیب هستند، ما تا زنده ایم احتمال آسیب برای ما هست و این خطر همه را تهدید می کند، بنده تصور می کنم موضوعی که باید با برادرانمان به صورت مستند و روشن در میان بگذاریم این است که خودشان را فراموش نکنند، یعنی به معنای واقعی سنی باشند.

وی ادامه داد: همه ما در برابر ویروس کرونا و هر ویروس و بیماری دیگر اصول و رعایت هایی را برای پیشگیری انجام می دهیم که درست هم هست، در هویت معنوی و اعتقادی هم خطرات زیادی هر انسانی را تهدید می کند، ممکن است شیعیان را یک موضوع و برادران  اهل تسنن را موضوعی دیگر تهدید کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از مواردی که ممکن است برادران اهل تسنن ما را تهدید کند این است که اندیشه های افراطی وهابی ها و سایر گروه ها را به عنوان تسنن به این ها تحمیل کنند در حالی که پیشوایان آن ها این موارد را نگفتند اینجاست که اگر خودشان را در مذهبشان حفظ کنند ما مشکلی نداشتیم و نداریم و نخواهیم داشت اما شرط این است که آگاهی های لازم نسبت به مذهب خود و تفاوت اندیشه خود با آنچه که وهابی ها دارند را پیدا کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، بیان کرد: وهابی ها دشمن مسلمین هستند، استعمار انگلیس برای شیعه بهایی ساخته و برای اهل سنت وهابیت را ساخته است، به طوری که سران وهابی پیشوایان چهارگانه اهل سنت را کافر می دانند، برادران اهل سنت ما باید توجه کنند که تسنن خود را فراموش نکنند.

وی در پایان ابراز کرد: حدود ۱۵۰ سال پیش در روستای درمیان یک عالم اهل تسنن به نام آقای رفیعی داشتیم که فرزندان و نوادگان ایشان که در تهران هستند اوایلل انقلاب کتاب شعر جدشان را چاپ کردند و برای ما هم فرستادند، این کتاب هم از نظر ادبی و شعری و هم از نظر اعتقادی بسیار جالب است و در آن در مدح رسول اکرم(صلوات الله علیه)، امیرالمومنین(علیه السلام)، حضرت زهرا(سلام الله علیها)، و ائمه تا حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) برای هر کدام یک شعر جداگانه ناب گفته اند باز برای حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) یک شعر اختصاصی هم به عنوان سند نَسَب حضرت، از امام حسن عسکری(علیه السلام) تا رسول اکرم(صلوات الله علیه) را بیان می کند، این ها خیلی ارزشمند است اما شرطش این است که بیگانه نتواند نفوذ کند و فکرها را آلوده کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *