خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بهترین خدمت برای مردم خراسان جنوبی تسهیل در خرید، صدور و فرآوری محصولات کشاورزی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بهترین خدمت برای مردم خراسان جنوبی تسهیل در خرید، صدور و فرآوری محصولات کشاورزی است

حجت الاسلام والمسلمین اقای عبادی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی به دلیل کم آبی و محصولات کشاورزی خاصی که دارد، بهترین خدمت برای مردم تسهیل در خرید، صدور و فرآوری محصولات کشاورزی است؛ چندی قبل اظهارات بعضی از زرشک کاران حاکی از این بود که زرشک های سال قبل را هنوز دارند و نتوانسته اند به فروش برسانند و کیفیت خود را از دست داده اند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با استاندار خراسان جنوبی و جمعی از معاونین، ضمن تبریک ولادت پیامبر اسلام(صلوات الله علیه) و امام جعفر صادق(علیه السلام)، گفت: در حال حاضر در کشور کارهای خوبی صورت گرفته است و دارای فرصت ذی قیمت خوبی هستیم که امیدواریم شرایط بهتری فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، بیان کرد: ما از تجربیات بیش از ۴۰ ساله همه به یک نتیجه می رسیم و آن اینکه باید کار کرد و کار هم با شناخت اولویت ها انجام می شود.

وی افزود: در استان خراسان جنوبی مسئله راه آهن، معدن و سرمایه گذار با هم گره خورده است و در صورتی می توان سرمایه گذار را به سرمایه گذاری در حوزه معادن استان ترغیب کرد که شرایط فراهم باشد و یکی از شرایط مهم در توسعه فعالیت معادن مسئله حمل و نقل و ایجاد راه آهن است.

امام جمعه بیرجند در ادامه، خاطرنشان کرد: فعالیت معادن و حمل و نقل علی الخصوص حمل و نقل ریلی با هم گره خورده اند و این موضوع برای سرمایه گذاری هم که بخواهد روی این ها سرمایه گذاری کند مهم است، مسئله حمل و نقل خیلی مهم  است، در خیلی از جاها ممکن است از کامیون کاری ساخته نباشد یا نرخ کامیون برای سرمایه گذار به صرفه نباشد، بنابراین این سه مورد به هم گره خورده اند.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، گفت: الحمدلله اقداماتی ولو مقدماتی صورت گرفته است، صف طولانی معطلی برای کارشناسی که بخواهد مجوز (بهره برداری از معادن) بگیرد کمتر شده است، امیدواریم که در صحنه میدانی و عملی به یک حد مطلوب برسد که وقت و سرمایه، سرمایه گذار معطل نماند، امیدواریم در میدان عمل برای کلیه سرمایه گذاران عزیز شرایط مساعد شود.

وی افزود: در خراسان جنوبی به دلیل کم آبی و محصولات کشاورزی خاصی که دارد، بهترین خدمت برای مردم تسهیل در خرید، صدور و فرآوری محصولات کشاورزی است؛ چندی قبل اظهارات بعضی از زرشک کاران حاکی از این بود که زرشک های سال قبل را هنوز دارند و نتوانسته اند به فروش برسانند و کیفیت خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: امیدواریم که هم نسبت به خرید ذخایر قبلی و محصولات فعلی کشاورزان شرایطی فراهم شود که آن ها از زحمات خودشان راضی باشند، گاهی تأخیر و تعلّل در این امور موجب می شود که زحمت را کشاورز می کشد اما فرد دیگری سود می برد یا هم معطل می مانند و متأسفانه کیفیت محصول کم می شود و هر دو ضرر می کنند، ان شاءالله که در آینده چنین نخواهد بود.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، ابراز کرد: زعفران و پسته هم همانطور که فرمودید جزو محصولاتی هستند که اگر شرایط فراهم باشد با آب کم می شود آن را تولید کرد امیدواریم تا جایی که امکان دارد تولید این دو محصول توسعه پیدا کند چون محصولاتی که صادراتی و ارزآور است ویژگی خاص و اهمیت بیشتری دارند.

امام جمعه بیرجند با طرح این سوال که آیا شرایط نهاده های دامی مورد استفاده دامداران و مرغداران به نسبت گذشته رضایت بخش است یا نه؟ افزود: در گذشته ها مواردی گزارش مستند داشتیم با این که نهاده ها کم بود و می شود گفت قحطی هم بود اما کسانی بودند که با وجود اینکه آمار پرورش مرغشان پایین بود اما سهمیه فوق العاده بالایی داشتند، اطلاعات کافی در این موضوع و شیوه ها کار مهمی است که توزیع ها به گونه ای باشد که افراد خاصی نتوانند سوء استفاده کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، در پایان، بیان کرد: ان شاءالله با شرایطی که پیش آمده و منحصر به ایران هم نیست بلکه شرایط منطقه و بین الملل الحمدلله عوض شده است و دارد عوض می شود، و دشمنانی که چند سال قبل می گفتند دیگر ۱۳ آبان، ۹ دی و ۲۲ بهمنی نیست، قرائن نشان می دهد که خود آن ها نخواهند بود.

وی افزود: افراد زیادی به نحوی در کشور تلاش می کنند که این بسیار ارزشمند است، هم ارزش فیزیکی و هم ارزش معنوی خود را دارد، مردم عزیز ما هم که سختی های زیادی تحمل کردند، امیدواریم همه با هم با استفاده از تجربیات تلخ و شیرینی که در این چهل سال داشتیم بتوانیم شیرینی آن را هم ببینیم، شیرینی آن هم در استفاده از تجربه و کارآمدی لازم است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *