خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: فرزندآوری راه نجات کشور از جریان پیری است/ کم توجهی به مسئله سقط جنین سهل انگاری است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: فرزندآوری راه نجات کشور از جریان پیری است/ کم توجهی به مسئله سقط جنین سهل انگاری است

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با بیان اینکه روی مسئله اشتباهات پزشکی توجه بیشتری صورت گیرد، اظهار داشت: در ذهن ها طوری است که مسئله اشتباهات پزشکی کم گرفته می شود و بسیاری جاهایی نه به صورت مستند اما در ذهنم است که اشتباهات پزشکی انجام می شود و پرونده ها به سود پزشک تمام می شود، اگر چنین چیزهایی باشد باید دقت بیشتری روی آن صورت بگیرد که یک فرد هم جانباخته و هم مالباخته نشود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با  دکتر عباس مسجدی آرانی رییس سازمان پزشکی قانونی کشور،گفت: بر اساس گزارش جنابعالی، فعالیت سازمان پزشکی قانونی کشور هم در بحث کارآمدی فنی و هم روح عمل که اجرای عدالت است زیبا بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به حدیث بالعدل قامت السموات و الارض، اظهار داشت: در همه امور هستی جلوه ی زیبای خلقت عدل و منحوس ترین چهره ظلم است، توجه خاص شما در سازمان پزشکی قانونی به این قضیه قابل تقدیر است.

وی افزود: هر انسانی که صبح فعالیت و کار روزانه خود را شروع می کند باید توجه به اجرای عدل داشته باشد تا برسد به کارهای مسئولیتی که خیر و شر آن در جامعه فراگیر می شود و تنها منحصر به عمل یک شخص نیست و تبعات آن همه را فرا می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی، بیان کرد: جایگاه پزشکی قانونی و موارد مختلف دیگرکه مسئولیت آن بر عهده شما و همکاران می باشد، بسیار مهم است، نکند و مبادا مواردی را که افرادی در زیر و بم روزگار هم از حوادث و هم در نوع قضاوت آسیب ببینند.

وی ادامه داد: در ذهن ها طوری است که مسئله اشتباهات پزشکی کم گرفته می شود و بسیاری جاهایی نه به صورت مستند اما در ذهنم است که اشتباهات پزشکی انجام می شود و پرونده ها به سود پزشک تمام می شود، اگر چنین چیزهایی باشد باید دقت بیشتری روی آن صورت بگیرد که یک فرد هم جانباخته و هم مالباخته نشود.

امام جمعه بیرجند، ابراز داشت: مواردی از سقط جنین گاهی در همین گزارشات به صورت معمولی داده می شود که آمار سقط جنین برای مثال نسبت به تلفات کرونا در این روزها ۵ برابر بیشتر است، از نظر فقه ما جنین یک انسان است و حق بزرگ جامعه است و کم توجهی به این مسئله سهل انگاری است.

وی ادامه داد: در حالی که مثلا آمار روزانه ۱۰۰۰سقط جنین داده می شود، نگرانی اهل فن و رهبر معظم انقلاب نسبت به مسئله فرزندآوری و نسل جدید به گونه ای است که اگر کشور به جریان پیری برسد راه علاج ندارد، در حال حاضر پنجره نجاتی وجود دارد که آخرین فرصت نجات است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، بیان کرد: در چنین شرایطی که باید به موضوع سقط جنین اهمیت زیادی داد، حالا اعم از آنکه به کیفیتی می گویند سقط قانونی است تا آنهایی که قانونی نیست ولی به وسیله عناصر پزشکی انجام می شود، این نسل پیش چشم ما بی حساب و کتاب از بین می رود و ساقط می شود و ما از دور نگاه می کنیم و از دست ما کاری ساخته نیست.

وی افزود: گزارشاتی از مردم داریم که وقتی افرادی برای معاینات و تست بارداری به پزشک مراجعه می کنند حتی گاهی با تندی و تحمیل به آن فرد می گویند که این بچه ناقص است و فردا برای شما درد سر خواهد بود و باید او را سقط کنید که افرادی تسلیم می شوند و جنین را سقط می کنند و افرادی هم مقاومت می کنند، بعدها که بچه ها متولد می شوند سالم هستند، در حال حاضر چنین نمونه هایی را می شناسیم که بچه ها بعد از تولد سالم سالم هستند، به ذهن می رسد که این یک کار سازماندهی شده است که در حال انجام است، استکبار جهانی برای از بین بردن ما از هر طریقی اقدام می کند می خواهد ترور یا سقط جنین باشد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، گفت: روح هر عملی عبادت است و عبادت در اینجا همان اجرای عدالت برای رضای خدا است.

وی در پایان گفت: امیدواریم که شما و همکارانتان در شرایطی که دولت جدید روی کار آمده است با دلگرمی و جدیت بیشتر تلاش کنید و به جامعه خدمت کنید به گونه ای که هم خدمت به جامعه در این جهان باشد و هم به عنوان عمل صالح ذخیره ای برای آن جهان باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *