خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: زیارت اربعین نشانه مومن است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: زیارت اربعین نشانه مومن است

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه زیارت عاشورا حالت انتظار دارد، اوضاع عوض می شود و آن ها بر می گردند و حکومت حق و عدل اجرا می شود و بویی از عطر ظهور حق می آید، اظهار داشت: : ما زیارت های معتبر و مستند زیادی از قبیل زیارت جامعه کبیره و زیارت عاشورا داریم، با وجود این همه زیارات باعظمت زیاد اما رمزی در زیارت اربعین است که خیلی عجیب است، در بین آن همه زیارات معتبر وقتی نشانه های مومن را در روایات می آورند زیارت اربعین نشانه مومن است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در مراسم عزاداری به مناسبت اربعین حسینی ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین امام حسین(علیه السلام) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت رحلت علامه حسن زاده آملی، گفت: حادثه کربلا مصیبتی بسیار بزرگ است که یک عده به اسم اسلام به خاندان پیغمبر(ص) هجوم بیاورند، قتل عام کنند، آب را به روی آن ها ببندند و اسرای آن ها را از کربلا به شام ببرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: دین پیامبر اکرم(ص) برای نجات همه خلق آمده  است در حادثه کربلا آسیب دید که به جای ائمه معصومین؛ شجره خبیثه آل امیه منبر پیغمبر را تصرف می کنند، برادران اهل سنت هم این موضوع را در حدیثی نقل کردند، مفسرین در آیه قرآن هم همین را می گویند، این مصیبت و آسیب آن در اسلام خیلی بزرگ است که در آن راه منحرف شد و آسیبی در آسمان و زمین حاصل شده است.

وی افزود: بر اساس آیات قرآن، انسان برای پیمودن و حرکت به سوی کمال مطلق که خداست آفریده شده است، ارزش همه مقدمات در ذی المقدمه و ارزش همه آن ها در نتیجه مشخص می شود، مفاد زیارت عاشورا در قرآن هم وجود دارد، اگر چنانچه انسان ها کارهایی را انجام دهند و نتیجه اش این شود که محصول جهان آفرینش فاسد شود مقدماتش به درد نمی خورد، مقدماتی که همه ابر و باد و مه و خورشید و فلک تلاش کنند و محصولی مانند صدام، شمر بن ذی الجوشن، ترامپ و منافقین باشند، وقتی نتیجه فاسد شد مقدمه فایده ای ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، ابراز کرد: ما نسل بعد از نسل در خواب مرگ هستیم و باید بیدار شویم، حرف های ما هم همه در خواب است چون اگر در بیداری می بود همراه با اشک و آه و ناله بود، این مصیبت ها و آسیب ها به جهان انسانیت و به نظام خلقت واقع شد اما این کاروان، امام حسین (ع) و اهل بیت بر می گردند.

وی افزود: ما زیارت های معتبر و مستند زیادی از قبیل زیارت جامعه کبیره و زیارت عاشورا داریم، با وجود این همه زیارات باعظمت زیاد اما رمزی در زیارت اربعین است که خیلی عجیب است، در بین آن همه زیارات معتبر وقتی نشانه های مومن را در روایات می آورند زیارت اربعین نشانه مومن است نه زیارت های دیگر، رمزی در این نهفته است، زیارت عاشورا حالت انتظار دارد، اوضاع عوض می شود و آن ها بر می گردند و حکومت حق و عدل اجرا می شود و بویی از عطر ظهور حق می آید.

امام جمعه بیرجند، گفت: در این یکی دو سال  اخیر که شیوع ویروس کرونا به ظاهر مانع ایجاد کرده اما پشت این مانع جمعیت بیشتری است، این یک مسئله عادی نیست که وقتی اربعین امام حسین(ع) می آید از همه دنیا، کشورها، دین ها و آیین های مختلف حرکت می کنند و به سمت کربلای امام حسین(ع) می روند، آن اسقف و کشیش مسیحی هم به کربلا که می رسد صلیب را کنار می گذارد و سرش را روی خاک می گذارد و سجده می کند و می گوید حسین ذبیح فرات است.

وی ادامه داد: در اربعین حسینی با وجود جمعیت میلیونی زائران حسینی همه افراد که در شهر کربلا جا نمی شوند اما دل های مردم در تمام نقاط زمین در کربلا است و در کشورها و شهرهای مختلف به عزاداری می پردازند و چیزی نمی تواند مانع این حرکت شود، این آثار در زیارت اربعین و اربعین امام حسین(ع) است نه در عاشورا، روایات برای زیارت اربعین این ویژگی خاص را قائل شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، بیان کرد: پیام های اربعین و عاشورای حسینی اخیرا در کشورهای اروپایی و آمریکایی روی مردم اثر گذاشته و آن ها خواهان عدالت هستند، عدالت همان چیزی است که پیش من و شما هم کمیاب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ما در خانه، مسئولیت و زمان حرف زدن عدالت را رعایت نمی کنیم، ما نباید از کاروان عقب بمانیم، آن فرد فرانسوی که اطلاعات دینی ندارد اما انگیزه عدالت طلبی دارد و با وجود اینکه او را می گیرند، شکنجه می کنند و می کشند باز هم کار را رها نمی کند، اخیرا با وجود کرونا هم آن ها عدالت طلبی را رها نکردند و گفتند ما سر حرفمان هستیم، مسئله، مسئله ای جدی است، بوی عطر عدالت می آید.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، اظهار داشت: در کربلا وهب، مادر وهب و عروس وهب که مسلمان نبودند و مسیحی بودند در لشکر امام حسین(ع) حضور داشتند اما از آن طرف در لشکر ابن سعد افرادی از اصحاب پیغمبر و اصحاب امام علی(ع) مانند شمر بن ذی الجوشن که از بقایای لشکر صفین است حضور داشتند، آن خانواده مسیحی در رکاب امام حسین(ع) به مقام شهادت رسیدند اما کسی که پشت سر حضرت علی(ع) نماز می خواند همه چیز را از دست داد.

وی ادامه داد: ما باید حواسمان جمع باشد اما همه این آدرس ها را از اربعین حسینی نسبت به فردی که باید این کار را باید انجام دهد ختم می شود که او ولی حق و امام منتَظَر حضرت مهدی ولی عصر(عج) است، دنیا از امام حسین(ع) به امام عصر(عج) منتقل می شود و همه چشم به راه او هستند چون دنیا به بن بست رسیده است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، ابراز داشت: انگار شعور ریشه کن شده است، برخی از خارجی ها و داخلی های پیرو آن ها حرف های جنون آمیز می زنند و به صورت جنون آمیز به دنیا و آخرت خود لطمه می زنند، آن ها تمام شانس خود را در ویران کردن دنیا، آواره کردن مردم، قتل، جنایت و خونریزی می بینند، این فرد می تواند به کجا برسد؟

وی افزود: امروز اربعین جایگاه نشانی های همان روایات ۱۴۰۰ سال قبل را پیدا کرده است، رجعت یک مسئله قطعی و قیامت صغری است، حتی در مدارک غیراسلامی کهن و قدیمی عتیق از درباره مسئله رجعت تصریح شده که در زمان ظهور حضرت مهدی(ع) خوبانِ خوبان و بدانِ بدان زنده شوند، ما در آستانه قیامت صغری هستیم.

امام جمعه بیرجند در پایان گفت: در این مقطع که بشر به این ورطه افتاده است از ان ها دستگیری کنید و دست بشر و انسان ها را بگیرید و از حق انسانیت انسان ها چیزی به دستشان برسانید که بیش از هر چیز هدایت به حقیقت دین خدا است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *