خانه / درس اخلاق / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: موج انقلاب اسلامی و هسته های مقاومت جان تازه ای گرفته است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: موج انقلاب اسلامی و هسته های مقاومت جان تازه ای گرفته است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اساره به جایگاه روحانیت در انقلاب اسلامی، اظهارداشت: اینکه در کنار علم، امید، ایمان، باور و مسئولیت پذیری را به مخاطب می رسانید امانت بزرگی امروز در دست شماست، همه دنیا و عده ای بیگانه پرست در خارج سعی می کنند این انقلاب موفق نشود، در همه جا نفود می کند، ظلم و حق کشی و فقر درست می کنند اما خدا همه این ها را به رسوایی می کشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز دوشنبه( ۲۲ شهریور) در آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان، ضمن تسلیت ایام مصائب اهل بیت(علیه السلام)، اظهار داشت: اهم مسائل جامعه بشری همان موضوعی است که شما امروز را در قالب و تحت عنوان آغاز آن کار خود را شروع می کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز داشت: انسان خلقتا اینگونه است و شرط اولیه هر امری این است که آن را با علم انجام دهد.

وی در تبیین آیه ۵۰ سوره طه، افزود: حیوانات تعلیم و تعلم لازم ندارند چون نوع هدایت آن ها غریزی است، قبل از آنها هدایت نباتات و جمادات هم طبیعی است و به تعلیم و تعلم نیازی نیست، اما انسان هیچ کاری را بدون علم نمی تواند انجام دهد، او حتی حرف زدن را باید با تعلم فرا بگیرد، هیچ فرزندی از مادر ترک، کرد، عرب و فارس متولد نشده است، یاد می گیرد کارهای دیگر را هم یاد می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به روایت طَلَبُ الْعِلْمِ فَرِیضَهٌ عَلَى کُلِّ مُسْلِمٍ وَ مُسْلِمَه ، بیان کرد: علم برای نوع بشر یک مسئله اجتناب ناپذیر است، علم پیش از آن که یک امر تشریعی باشد یک امر تکوینی و ارشادی است چون غیر از این راه ندارد، حالا پس اهم همه امور همین است که شما دست اندرکار آن هستید و به نوع بشر علم تعلیم می دهید.

وی افزود: هم استاد و هم محصل باید توجه داشته باشد که برای چه دنبال علم می رود، چون باید هدفمند باشد اگر استاد و شاگرد این را ندانند به ناکجا آباد می روند، باید اولویت بندی صورت گیرد.

امام جمعه بیرجند، گفت: این علم برای عمل است، علم ابتداً به عنوان یک لازم اجتناب ناپذیر شامل همه مسائل انسانی و اسلامی است به جهت اینکه وقتی علوم اسلامی را مطرح می کنید هر موضوعی که در ذهن شما مطرح شود اسلام روی آن حکم دارد، معنیش این است که همه امور تحت این قضیه قرار دارد اما اولویت اینجا مطرح است و اصل شمولش فراگیر است.

وی ادامه داد: هر موضوعی را که مطرح کنید اسلام در آن حکم دارد پس شما هم باید بدانید، هم باید تعلیم بدهید، اما همه مساوی نیستند و سلسله مراتب دارد، آنچه را که می خواهید انتقال دهید اولویتش با حکومت الله است، این مسئله باید برای بشر تبیین شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، ابراز کرد: شما استاد هستید و می دانید در این مکتب غنی برای هر بخش دلیل و دلایل مربوطه وجود دارد،  بعد از بحث های کلامی که این مسئله ثابت است و اثبات می کند، طبق مسائل میدانی امروز دنیا در شرایطی قرار گرفته که با تکنیک و رشته هایی که پیش آمده همه گذشته تاریخ و معاصر را مثل کف دستش ملاحظه می کند و به عنوان یک تجربه میدانی که مشخص است که مشکل اصلی بشر تبعیت از غیر خدا یعنی طاغوت است.

وی افزود: بحث توحید نظری مسائل خاص خودش را دارد اما در صحنه میدانی و توحید عملی هر جا دست بندازی نجاتی در کار نیست، دستت به جای محکمی بند نمی شود، درست همانچه که در توحید نظری و در کلمه طیبه لا اله الا الله از نفی شروع می شود و به اثبات ختم می شود، در توحید عملی هم همینطور است.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، اظهار کرد: این همه جنایت ها، ظلم ها و قتل ها برای این است که برخی از مردم به دنبال طاغوت رفتند، کسی که دنبال طاغوت برود نماز شب بخواند یا شراب بخورد هیچ فرقی ندارد چون نتیجه یکی است، اولویت با حکومت الله است.

وی افزود: چه در طول تاریخ به نحو بسیار کریه و چه در وقت معاصر برای دست یابی سلطه بر انسان ها به عنوان حکومت غربی ها یک مقدار بازتر صحبت می کنند، خودشان هم می گویند و تصریح می کنند و فرقی نمی کند همانطور که یک نفر بر گله های گاو وحشی و رمه های گوسفند اهلی بالاخره تسلط پیدا می کند و از پشم، گوشت و شیرشان استفاده می کند؛ در رمه های انسانی هم همینطور است، لذا برای ورود به صحنه های حکومتی هیچ حد و مرزی ندارند می خواهد با دروغ، کلک، قتل و تهدید باشد که همان ها هم در جامعه ما رسوخ کرده است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، بیان کرد: استاد دانشمند صهیونیسم در خود اسرائیل به یهودی ها خطاب می کند، شما هیچ حرفی برای گفتن ندارید، آن مکتب و جامعه ای که حرف برای گفتن دارد اسلام است چون وصول به حکومت عدل و صحیح در قدم اول باید بر اساس یک گزینش باشد نه بر اساس دروغ، تزویر، سیاسی کاری، انواع و اقسام قتل ها، جنایت ها و خیانت ها.

وی با اشاره به آیه ۳۳ آل عمران، بیان کرد: اولین مقامی که مسئله ولایت الله را مستقیماً می گیرند انبیا هستند، همین که با لفظ می گوییم و باطن ما خبر ندارد، ، خدا در دین خودش شایسته سالاری قرار داده است، نه آن شایسته سالاری که ما به لفظ می گوییم اما باطن ما از آن خبر ندارد، در این شایسته سالاری خدا به گونه ای نیست که هر کسی بیاید، محدودیت و شرایط خاص خودش را دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: پیغمبر بر اساس لیاقتش پیغمبر می شود، بعد از او جانشینان پیغمبران بر اساس شایستگی و لیاقت جانشین می شوند، بعد از آن ها نواب خاص یا نواب عام آن ها بر اساس شرایط و شایستگی انتخاب می شوند، از این مدل می شود انتظار راهی برای نجات بشر را داشت و الا جز این بشر به هیچ نحو نمی توان نجات پیدا کند، هر جا دست بزنی فاسد است، مگر افرادی را که خدا تعیین کرده است.

امام جمعه بیرجند، بیان کرد: استاد دانشمند صهیونیست حرف شما را تقریر می کند اما متاسفانه نفوذ با مکر، شیطنت و حیله و از نقاط ضعف و جهل استفاده کردن و تطمیع و خریدن افراد و از این حرف ها کم نیست، می بینید آن هایی هم که دم از دیانت و اسلام و تشیع می زنند مانند همان صهیونیست ها حرف می زنند که این واقعا خیلی عجیب است.

وی افزود: حکومت دینی اگر نباشد، دنیا را برای مردم جهان زندان کردند و با ادعاهای آلوده خود جان، مال و ناموس انسان ها را به خطر انداختند، بالاخره حکومت اسلامی هست یا لازم نیست؟ اگر کسی بگوید لازم نیست معنی اش این است که میلیون ها انسان مسلمان بدون هیچ گونه قدرت دفاعی به عنوان یک شکارگاه و خلع سلاح در اختیار این گرگ های درنده دنیا قرار بگیرند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: کسی که می گوید لازم نیست همه خون، ناموس، اموال و آزادای را به گردن بپذیرد، در حالی که به گردنش است چون او حکم کرده که لازم نیست، اگر لازم نیست این شکارگاه بیگانگان دیگر آیه قرآن «وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا» را هم باید حذف کرد و نیازی نیست، چرا که این افراد بر اساس دین میگویند لازم نیست پس لوازم آن را هم بپذیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، گفت: پیغمبران چگونه حکومت کردند؟ حضرت علی(علیه السلام) و امام حسن(علیه السلام) چگونه حکومت کردند که با سد مانع به خاطر بی تفاوتی مردم رو به رو شدند، هارون الرشید به حضرت امام موسی بن جعفر(علیه السلام) گفت حدود فدک را تعیین کنید تا بگوییم به فرزندان زهرا برگردانند، در تاریخ دارد که امام موسی الکاظم فرمودند حدود فدک از شرق انتهای کشور اسلامی، از غرب و شمال و جنوب انتهای کشور اسلامی یعنی همه، آن (فدک) سنبل است، فدک یک ابزار است.

وی افزود: اگر یک حکومت اسلامی باشد اما حاکم آن مسلمان نباشد این قابل اجرا نیست، آیا اگر دین را به یک کافر، مشرک یا مسلمان فاسق بدهید اجرا می شود؟ معاویه، یزید، متوکل عباسی یا رضاخان دین را اجرا کردند؟ به اسم خدا و با دین خدا این طور بازی کردند و اینطور مردم را سرگردان نگه داشتن می شود؟

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر حکومت را به دست کسی که از نظر روانی اختیار خودش را ندارد بدهید نمی تواند دین را اجرا کند، بر می گردد به کلام معصوم که من کان من الفقهاء، مقدماتش که روشن است، در رأس اول پیغمبران، جانشینان پیغمبران و نواب خاص و عام با گزینش انتخاب شدند، امروز خدا به ما نعمتی داده است که خود خدا هم پشت سر آن است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، ابراز کرد: دورانی به خاطر داریم که نصف کره زمین کمونیست ها و نصف دیگر لیبرال ها بودند که به تعبیر آیت الله مطهری دو بال مقراض بودند که اسلام را قیچی می کردند، کارشناس های خود آنها می گفتند از اسلام دیگر خبری نیست، اما چطور شد که یهویی غافل گیر شدند، امام خمینی(ره) با کسی تعارف ندارد، لذا گفت این انقلاب معجزه بود، مگر آنها به کشوری اجازه می دهند که به طور مستقل حتی رای دهند؟!

وی ادامه داد: دلیل اینکه در برخی از کشورهای عربی اعتراض داشتند این بود که بتوانند یک رای مستقل دهند، اما دیدید که چه کردند، در عراق، سوریه و افغانستان چه کردند؟ هرجا دستشان رسید خرابکاری کردند، اما چطور شد که این انقلاب اسلامی پیروز شد، حتی دشمن کم نگذاشت، حمله نظامی کرد، در طبس حمله نظامی کردند، اما افتضاح به بار آوردند به طوری که هنگامی که از وزیر دفاع آمریکا پرسیدند که در این عملیات، آبکی عمل کردید، گفت نه ما خوب عمل کردیم، اما چه کنیم که هر دستی که رهبر انقلاب اسلامی ایران دست به آسمان بلند کرد یک هواپیما از ما به زمین افتاد.

وی خاطر نشان کرد: کودتای نوژه به گونه ای تنظیم شده بود که در آن نرخ کشتن آدم ها ۶ میلیون نفر بود و نقش آن سرنگونی جهوری اسلامی بود، اما روز قبلش خلبانی که می خواست عملیات کودتا را اجرا کند، در خانه هنگام خواب شروع کرد به داد و فریاد و مادرش متوجه ماجرا شد و گزارش داد و جلوی یک خطر بزرگ گرفته شد.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی بیان کرد: در فتنه های بعدی نیز جدای از سال های ۷۸ و ۸۸ و ۹۶، هر روز فتنه است، این فتنه ها را خدا خاموش می کند، به خاطر داریم که آنها در آن تاریخ دیپلماسی را کنار گذاشتند، اعلام کردند که حکومت اسلامی ساقط است و فتنه ها را آغاز کردند و در داخل هم حمایت می شدند، فتنه ۸۸ به وجود آمد، هشت ماه طول کشید، ۹دی آمد، هنگامی که خبرنگار از وزیر خارجه انگلیس پرسید که چطور شد شکست خوردید، جواب داد: همه چیز درست شده بود، اما چه کنیم که انگار خدا هم ایرانی بود و نشد.

وی افزود: خدا پشت سر این انقلاب اسلامی است، یک مورد و دو مورد هم نیست، شما سه سال قبل را به خاطر دارید که صراحتاً گفتند، دیگر ۱۳ آبان، ۹ دی و ۲۲ بهمنی نخواهد بود، خیال نکنید آنها این حرفها را همین طور می زنند، آنها اتاق فکر دارند، کارشناسی می کنند و بدون دیپلماسی اینطور قداره را از رو می بنند، در آن زمان شرایط به گونه ای بود که آن فردی که می خواست معامله بزرگی انجام دهد می گفت فعلا این معامله را انجام نمی دهیم تا ببینیم در ۹ دی چه خواهد شد، اما خیالشان باطل بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، بیان کرد: تنها ایران اسلامی مورد بحث نیست، موج انقلاب اسلامی و هسته های مقاومت امروز جان تازه ای گرفته که این جز با قدرت خدا میسر نمی شود، روزی که فتنه داعش، عراق و سوریه را در صحنه نابودی قرار داده بود و آقای بشار اسد باید مسافرت می کرد، لبنانی ها آمدند و گفتند دیگر جایی نمانده است، رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند نخیر، آقای بشاراسد می ماند، شما هم پیروزی خود را جشن می گیرید.

وی ادامه داد: چیزی که آنها می خواستند با چیزی که اتفاق افتاد خیلی متفاوت بود، پیروزی انتخابات سوریه و ایران اسلامی بسیار لذت بخش بود، این فتنه ها با برنامه ریزی چند ساله و ریشه دار بود، امروز شما در خود کشورهای غربی مخاطب دارید، شما که تنها نیستید، گذر زمان به نفع اسلام و حکومت اسلامی است، این ها نوید است برای اینکه دست قدرت الهی دارد جهان را به سویی می کشد که ان شاء الله زمینه ظهور باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در پایان بیان داشت: این امانت همراه اینکه علم، امید، ایمان، باور و مسئولیت پذیری را به مخاطب می رسانید، امروز در دست شماست، همه دنیا و عده ای بیگانه پرست در خارج سعی می کنند این انقلاب موفق نشود، در همه جا نفود می کند، ظلم و حق کشی و فقر درست می کنند اما خدا همه این ها را به رسوایی می کشد.

انتهای پیام/

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *