خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: حادثه کربلا که واقع شد رسانه این رویداد حضرت زینب (سلام الله علیها) و امام سجاد (علیه السلام) بودند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: حادثه کربلا که واقع شد رسانه این رویداد حضرت زینب (سلام الله علیها) و امام سجاد (علیه السلام) بودند

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه خاصیت رسانه این است که وجدان ها را بیدار می کند، اظهار کرد: حادثه کربلا که واقع شد رسانه این رویداد حضرت زینب (سلام الله علیها) و امام سجاد (علیه السلام) بودند، آثار این رسانه همین شورشی است که در خلق عالم است و همه دنیا را گرفته است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با سرپرست و جمعی از خبرنگاران خبرگزاری فارس خراسان جنوبی، ضمن گرامیداشت آغاز ایام عزای امام حسین(علیه السلام)، گفت: رسانه می تواند هستی را نابود کند و نبودی را جلوه دهد و موضوعی را کم و زیاد کند، مطلوب این است که رسانه آنچه را که هست نه کم و نه زیاد و امانت وار منتقل کند چون صاحب رسانه صاحب امانت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: فکر مردم همواره در مشاغل مختلفی که هستند مشغول است و نمی شود از همه توقع داشت که جهت هر عمل و عکس العملی آگاهی کافی داشته باشند، این رسانه است که با اهمیتی که دارد باید به عنوان یک فریاد یا یک تصویر به گوش و چشم جامعه واقعیت را منعکس کند.

وی افزود: خاصیت انعکاس خبر به جامعه عکس العمل است؛ چون انسان احساست، عواطف، عقل و عکس العمل دارد، بهترین رسانه؛ رسانه ای است که چیزی را کم و زیاد نکند و واقعیت را در اختیار مردم قرار دهد تا متناسب با آن احساس وظیفه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، ابراز داشت: دشمن همیشه در همه جا و مخصوصا در رسانه پیش است، آن ها بدترین جنایات و تضییع حقوق ها را انجام می دهند اما با رسانه های خود، با روانشناسی و جامعه شناسیشان قضایا را معکوس جلوه می دهند.

وی ادامه داد: برای مثال در یک موضوع رسانه های کشورهای مختلف به تعبیرهای گوناگون همه یک حرف دروغ را آنقدر راست نما می زنند که گاهی ممکن است خودشان هم آن را باور کنند.

امام جمعه بیرجند، بیان کرد: رسانه هایی هم وجود دارند که هدف آن ها گمراه کردن افکار است، تعدادی از رسانه ها روی باطل کار می کند اما این رسانه ها به صورت مردد و تعبیرهای مختلف ذهن مردم را روی مسائل گم می کند و مانع از عکس العمل مردم می شوند که تعدادشان هم زیاد است.

وی ادامه داد: این شبیه سازی بسیار گمراه کننده است و نتیجه اش این می شود که مردم صبح، ظهر، شب و هر ساعتی که با جهان امروز ارتباط می گیرند به گونه ای القائات صورت می گیرد که مردم نسبت به انواع وحشی گری ها، قتل و جنایت جامعه عکس العمل ندارند و گاهی حتی می شود که حتی به دلیل وجود رسانه های انحرافی از جنایت کاران پشتیبانی می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، گفت: ما وقتی خواب بودیم دشمنان بیدار بودند و زیرساخت های پرسابقه تری از ما ساختند و تجهیز کردند ولی ما در بین راهیم و برای اینکه این عقب ماندگی را جبران کنیم، امیدواریم که در دولت انقلابی و مردمی که بر اساس آرای مردم عزیز ما شکل می گیرد از اولین کارهایی که انجام می شود حوزه رسانه چه در فضای مجازی چه در فضای حقیقی باشد.

وی ادامه داد: خاصیت رسانه این است که وجدان ها را بیدار می کند، رسانه خیلی مسئله مهمی است زیرا اگر به موقع حقایق برای مردم منعکس شود مردم بی تفاوت نمی شوند در حالی که دنیا خیلی سخت کوشیده که مردم را بی تفاوت کند و در سایه بی تفاوتی، همه جنایت ها را انجام دهند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، بیان داشت: از اولین کارهایی که این دولت باید انجام دهد همین مسئله رسانه است، باید رسانه ای که تعهد دارد به صورت هدفمند در جهت خدمت به نوع انسان است ارتقا پیدا کند تا جای خودش را پیدا کند، وقتی هم جایگاهش به عنوان امین مردم شناخته شد پارازیت ها هم دیگر خاصیت خود را از دست می دهد، دشمن هم شناسایی می شود و مردم هم تکلیفشان را بهتر می دانند.

وی افزود: بعد از رحلت حضرت رسول (ص) که مشکلات زیادی پیش آمد ابوذر غفاری رسانه بود، این رسانه آنقدر موثر بود که بعد از اینکه ایشان را به شامات تبعید کردند او افراد زیادی را پرورد، او با یک واسطه معاویه ثانی فرزند یزید را تربیت کرد، معاویه ثانی با الهاماتی از یکی از شاگردان ابوذر غفاری انقدر روشن شد، او تحت تاثیر رسانه ای قرار گرفت که ابوذر غفاری بود، امروز آثار ابوذر غفاری حزب الله لبنان است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، اظهار داشت: حادثه کربلا که واقع شد رسانه این رویداد حضرت زینب (سلام الله علیها) و امام سجاد (علیه السلام) بودند، آثار این رسانه همین شورشی است که در خلق عالم است و همه دنیا را گرفته است.

وی ادامه داد: هر روز متناسب با شرایط روز رسانه مهم ترین مسئله است و باید ارتقا پیدا کند، گسترش یابد و از جهت فنی کامل باشد، اهداف انقلاب که ما دنبال آن هستیم نیازمند رسانه های قوی است تا مردم حقیقت را بدانند و به موقع عکس العمل نشان دهند، ما الان شاهدیم، فرزندان ما چه می کنند؟ چه کسی عکس العمل نشان می دهیم، در یمن، افغانستان، عراق و سوریه چه خبر است؟ عکس العمل ما چیست؟ حتی حیوانات در قبال حفاظت از فرزندان خود مسئولیت پذیر هستند و زمانی که احساس خطر می کنند اقدام مناسب را انجام می دهند.

امام جمعه بیرجند در پایان، گفت: اگر رسانه ها مطالب را با صداقت، امانت و بر اساس اهداف انسانی، الهی و دور از دروغگویی به انسان ها منتقل کنند انسان ها عکس العمل به موقع نشان می دهند و جرات را از ستمگر می گیرند اما وقتی صحنه دست دشمن و بدتر از آن دست رسانه های اشتباه افکن و پارازیت ده بی ارزش می افتد آن ها در مردم احساس بی تفاوتی ایجاد می کنند، خون این همه انسان ها در سرتاسر جهان ریخته می شود اما دنیا بی تفاوت است.

وی افزود: بر هدفتان خیلی پافشاری کنید که حقایق را منعکس کنید، امیدواریم در علم، تجربه و امکانات بیش از پیش مورد توجه مسئولین قرار بگیرد و بتوانیم در مقابل دروغ ها و نیرنگ های دشمن با راست و صداقت جامعه خود را از بحران های تحمیلی حفظ کنیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *