خانه / تبیین و روشنگری / رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی: امر به معروف و نهی از منکر و مطالبات اجتماعی برای حفظ جامعه از انواع خطرات است

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی: امر به معروف و نهی از منکر و مطالبات اجتماعی برای حفظ جامعه از انواع خطرات است

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه امر به معروف یعنی آرمان همه نیکی ها برای جامعه، نهی از منکر یعنی حذف همه شرها از همه انسانها، گفت: برای داشتن جامعه، جوان، ناموس، اخلاق و اعتقاد سالم، باید امر به معروف و نهی از منکر ترویج شود.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در مراسم معارفه رئیس جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیرجند، ضمن گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر و آغاز ایام عزای امام حسین(علیه السلام) و گرامیداشت یاد و خاطر شهید ناصری، با اشاره به آیه «وَيَدْعُ الْإِنْسَانُ بِالشَّرِّ دُعَاءَهُ بِالْخَيْرِ»، گفت: خداوند انسان را که آفریده و اشرف مخلوقات قرار داده به او اختیار داده است، از اختیار آزادی حاصل می شود که می تواند انجم دهد می تواند انجام ندهد، باقی موجودات اینگونه نیستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، بیان کرد: اختیار در انسان یک سرمایه ای است که اگر با این اختیار انتخاب خیر را بر شر صورت گیرد مقامش از فرشته بالاتر است و اگر شر را انتخاب کند از حیوان پایین تر است، در کنار و کمک به اختیار، خداوند عقل را به انسان داده است، با عقل که میزان است، خیر و شر شناخته می شود.

 

وی افزود: آدمی در خواسته اش دنبال کار شر را میگیرد، به طوری که انگار دنبال یک کار خیر را گرفته است، این مسئله یک پوشش فراگیر است از عادی ترین مسائل مثل رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، در حالی که این مقررات به نفع خود شخص است.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی ابراز کرد: در همین ایران در سال چندین هزار تصادف اتفاق می افتد، حالا در برخی از ماه های سال که خطرات بیشتر می شود می بینید، ده ها هزار نفر از پلیس، هلال احمر و نیروی های ذی ربط در گردنه ها و مناطق خطرناک حضور دارند که مردم خودشان را نکشند، یعنی این جانشان بادمجان است و دیگر باید با نصیحت، اجرای قانون و انواع بروخورد ها جلوی اینکه خود یا زن بچه و خود را به کشتن ندهد، اما باز هم در گاهی مواقع فایده ای ندارد و این کشته ها را می بینید که حتی این افراد دارای تحصیلات عالیه دارند اما در عین حال می بینید که قوانین رانندگی را رعایت نمی کنند، این قوانین به گونه ای است که اگر درست رعایت شود فقط اتفاق می افتد ولی کسی صدمه نمی بیند.

 

امام جمعه بیرجند گفت: تمام امور ما در زندگی از قیبیل مسائل شخصی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی همه این حالت در آن هست، اما چون مخصوص حواس ظاهریه است این را می بینیم و می گوییم اما مسائل دیگه اهم از آن مواد مخدری که دشمن با چه حیله ای وارد می کند و چقدر مسئولین ذی‌ربط جانشان را در جهت دفاع از دیگران، خانواده و نوجوانان نمی خوابد و با چشم باز کمین می کند، می کشد یا شهید می شود، تا  خطر به جان مردم نرسد اما خود مردم میروند دنبال آن.

وی ادامه داد: سرنوشت جوانان و نوجوانان در گرو گفتار و شنیدار است، انسان همان گونه که غذای مسموم بخورد بدنش مریض می شود، وقتی حرف مسموم بشنود روحش مریض می شود ، وقتی صحنه ای مسموم ببینید روحش مریض می شود، این را خود بشر صورت می دهد به نحوی که انگار به آن افتخار هم می کند، در پوشش، حجاب، خورد و خوراک همین طور است، ما چرا مریض هستیم؟ چون خوردن را بلد نشدیم، ما چرا همدیگر را کم دوست داریم، چون حرف زدن را یاد نگرفتیم و با زخم زبان زدن همدیگر را می رنجانیم، خانواده ها را خود افراد خانواده ازهم می پاشاند، کسی که از غیب نمی آید این افراد را هل دهد، خودشان دنبال کلاهبرداری هستند، که نهایت جایشان در زندان و دادگاه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی یادآور شد: بحث امر به معروف یعنی آرمان همه نیکی ها برای جامعه، نهی از منکر یعنی حذف همه شرها از همه انسانها، اما همان فردی که نصیحتش میکنی عصبانی می شود، در این خلاصه  هم نمی شود، در نظام جمهوری اسلامی درقانون اساسی آن که بر خواسته از متن قرآن است، تا ۴۰سال این فریضه الهی(امر به معروف و نهی از منکر) بی صاحب بوده، و آن افرادی که دلسوز اسلام و انسانیت بودند تا نصیحتی می کردند با چاقو در شکمشان آنها را شهید می کردند، بعداً صدای همه درآمد که در قانون اساسی و متن قرآن کریم وجود دارد، تا بالاخره یک قانون در راستای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تصویب شد، تازه بعد از تصویب، دولت آن را ابلاغ نکرد و از طریقی دیگر ابلاغ شد، هیچ دشمنی برای انسان بد تر از خودش نیست، باید با خودمان دوست شویم، برای همدیگر خیر بخواهیم و برای هیچ کسی شر نخواهیم.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، اظهار داشت: امروز همه دم از بهداشت می زنند، خب این هم بهداشت، آیا تمام بیماری ها کرونا است؟ روزی هزار سقط جنین در کشور اتفاق می افتد، چرا جلوی آن گرفته نمی شود، بهداشت که فقط بهداشت تن نیست، امر به معروف و نهی از منکر و مطالبات اجتماعی برای حفظ جامعه از انواع خطرات است، چرا در اینجا صحبتی نمی شود، بدتر از هر ویروسی فکر خود ما است، مگر نمی خواهید، جامعه، جوان، ناموس، اخلاق و اعتقاد سالمی داشته باشید، اگر اینها را سالم نگه دارید دیگر چند میلیون پرونده در دادگاه نخواهید داشت، چرا که این بهداشت است و آن درمان.

 

وی گفت: شما عزیزانی که در این راه تلاش می کنید،  طرح و برنامه دارید، نصیحت می کنید، شما نافع ترین مردم هستید، خود آن خانواده به فکر بچه اش نیست که درآینده اش به سمت دزدی، شرب خمر و فحشا برود، فقط به دنبال آن هستند که پول بدست بیاورد به حلال و حرامش کاری ندارند، شما از پدر و مادرشان جلو تر هستید، در این راه ممکن است اذیت هم شوید و مورد بی مهری قرار بگیرد، اما پیامبران هم در این راه خیلی اذیت شدند و بدانید که این آزار و اذیت در نزد خدا محفوظ است.

 

 

گفتنی است در این دیدار سردار علی قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: کارگروه های ستاد در همه موضوعات فعال هستند و عموماً بحث های معضلات فرهنگی، اجتماعی و مدیریتی و عدم اقدام و عمل برخی مسئولین در دستور کار و پیگیری است.

سردار علی قاسمی در ادامه گفت: ستاد در تمام شهرستان ها فعال است و در حال تلاش هستیم ولی باید تلاش ها بیشتر انجام شود و بستر نیز بیشتر فراهم شود، در عرصه های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی به خصوص در بحث های گردشگری ستاد فعالیت های خوبی داشته است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان افزود: در ارتباطی که ستاد با رسانه های استان از جمله صدا و سیما، روزنامه ها و خبرگزاری داشته در ترویج فرهنگ امر به معروف پرداخته شده است

وی افزود: در دهه ی امر به معروف که از فردا آغاز می شود برای همه اقشار برنامه پیش بینی شده است و هدف اصلی هم ترویج الگوی های موفق امر به معروف و نهی از منکر و توسعه امر به معروف و نهی از منکر در مساجد، مدارس و دانشگاه ها است، به طوری که آمران در این مجموعه ها در حال سازماندهی هستند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی بیان کرد: در یک سال گذشته حجت الاسلام و المسلمین آقای محمدی کار انسجام بخشی ستاد امر به معروف شهرستان بیرجند را دنبال کردند اما به دلیل مشکلات و عارضه جسمی درخواست کردند که این مسئولیت به شخص دیگری واگذار شود و در این جلسه از زحمات ایشان تقدیر و تشکر می کنم.

سردار علی قاسمی خاطر نشان کرد:  در پایان یاد می کنم از شهید ناصری که از جمله افرادی بودند که در تشکیل سپاه و کمیته انقلاب در جنوب خراسان جلو دار بودند.

در پایان این نشست حجت الاسلام و المسلمین آقای مرادی به عنوان مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بیرجند معرفی شد.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *