خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: خدمت به شهدا و خانواده شهدا فرصتی است که انسان را به جایگاه والا می رساند/ کرامات شهدا به طور جامع گردآوری شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: خدمت به شهدا و خانواده شهدا فرصتی است که انسان را به جایگاه والا می رساند/ کرامات شهدا به طور جامع گردآوری شود

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه خدمت به شهدا و خدمتگزاری به خانواده های شهدا بسیار قابل ارزش است، اظهارکرد: درخواستی که از نماینده مکرم ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور داریم این است که در زمینه جمع آوری کرامات شهدا اقدامات جامعی صورت پذیرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای شکری نماینده مکرم مقام معظم رهبری در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ضمن تبریک عید سعید قربان، دهه امامت و ولایت و پیشاپیش تبریک عید بزرگ غدیر، گفت: خاطرات سوئی از عوامل یهود و آل سعود در این دوران ننگین حکومت کنونی عربستان در مکان امن الهی داریم که این مکان امن را ناامن کرده اند، از شهدای مکه معظمه گرفته تا شهدای منا و سقوط جرثقیل، تا امروزی که درب این موهبت الهی بر روی مشتاقان بسته شده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: وقتی نااهلان بر سرکار آیند و ضمام امور را در دست بگیرند؛ همچون مسجدالقصی که امروز به طور مستقیم در دست یهودیان است و مسملمانان از دور نگاه می کردند، بیت الله نیز از دست مسلمانان خارج شد و به طور غیر مستقیم توسط یهودیان کنترل می شود و امروز درب خانه خدا به دلیل بی تفاوتی ما بسته شد.
حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی بیان کرد: در روایات بسیار به اهمیت مسئله حج اشاره شده است، در برخی روایات نیز خبر از تعطیلی مدت دار حج داده شده است، امروز این حجی که برخی مسلمان نماها به عنوان حج بجا می آورند شکلک است، به طوری که در روایتی از روایتی نیز از امام صادق (علیه السلام) است که می فرمایند: «حجّوا قبل أن لا تحجوا. قبل این یمنع البرجانیه» قدر حج را بدانید قبل از اینکه «برجانیه» مانع آن شود، حال “برجانیه” کیست و چیست تفاسیر زیادی است.
وی ادامه داد: پیش تر به مرحوم حاج آقای شهیدی(نماینده فقید مقام معظم رهبری در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور) و همچنین آقای اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خواست کرده بودم که در زمینه جمع آوری کرامات شهدا اقدام کنند، ولی با وجود تلاش های فراوانی که مطلع ام صورت گرفته و جای تقدیر نیز دارد اما به طور ممحز و واضح کاری صورت نگرفته و در حال حاضر نیز پیگیری همین درخواست را داریم.

امام جمعه بیرجند در ادامه افزود: از شهدای گرانقدر در متون و خاطرات نقل شده از آنها کرامت های بسیار زیاد غیر قابل انکاری داریم که این کرامات به صورت پراکنده است، باید به طور جامع این کرامات در متون جمع آوری شود تا تمامی مردم از آن استفاده کنند.
نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی ابراز کرد: انبیاء و اوصیای خداوند با آیات بینات مبعوث شدند و بعثت آنها متعاضد به عقل و دلایل فلسفی، علمی و فطری است، اما در عین حال ملاحظه می کنیم که خداوند به این دلایل اکتفا نمی کند و پیامبران را به معجزه مجهز می‌کنند، چرا که بحث های علمی و فکری برای یک صنف خاص است، شاید در ادامه روند نفعش به همه آحاد مردم برسد، اما قابل قبول بودنش را صنف خاصی تایید می کند، اما معجزات برای همه حجت است.
حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی در ادامه یادآور شد: حال در انقلاب ما که اسلام  ما است، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، به میزان معرفتی که از علم و حکمت در افراد وجود دارد که از برکات انقلاب اسلامی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بهره مند می شوند، اما کرامات شهدا جایگزین همان معجزات پیامبران الهی است، یعنی همان برهان قاطعی که نصیب همگان می شود.
وی در ادامه افزود: موارد بسیاری از این کرامات وجود دارد که ممحز است و هیچ کس نمی تواند انکار کند، با وجود اینکه انسان مختار است و می تواند انتخاب کند، اما برخی از کرامات شهدا به طور کلی غیر قابل انکار است.
امام جمعه بیرجند در پایان خاطر نشان کرد: خدمت به شهدا و خدمتگزاری به خانواده های شهدا بسیار قابل ارزش است که می توان با فرصت جویی از یک لحظه از آن بسیار جایگاه والایی گرفت، اما انسان معمولاً از فرصت های خود استفاده نمی کند و زمانی که فرصت را از دست می دهد حسرتش را میخورد.
انتهای پیام/.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *