خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: امر به معروف و نهی از منکر پاسداری از فرهنگ انسانیت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: امر به معروف و نهی از منکر پاسداری از فرهنگ انسانیت است

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر پاسداری از فرهنگ انسانیت انسان است، گفت: فرهنگ از اوجب واجبات است که همه خیرات به آن گره خورده و وجود همه شرور نیز به خاطر بی توجهی به آن است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با اعضای شورای استانی امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی که با حضور جناب اقای دکتر هاشمی قائم مقام رییس و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت امام محمد باقر(علیه السلام) و سالگرد قتل عام حجاج بیت الله الحرام توسط آل سعود، گفت: مسئله امر به معروف و نهی از منکر که از اوجب واجبات است و موجب حفظ انسانیت انسان است، امیدواریم با شرایطی که آینده در کشور پیش می آید این فریضه مهم جایگاه خودش را پیدا کند، از زحمات همه شما تشکر می کنم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: ما باید توجه داشته باشیم که انسان موجودی است که بخشی از او از عالم خاک و بخشی هم مافوق افلاک است.
وی افزود: شما وقتی امور مختلف را تقسیم می کنید باید این کار را با توجه ویژه به اصل فرهنگ انجام دهید چون اصالت با فرهنگ است، مواظبت بر اصل امر به معروف و نهی از منکر و حفظ انسانیت انسان فرهنگ انسان است و انسان همانطور که مکتبش اسلام یک مکتب فرهنگی است خلقتا یک موجود فرهنگی است، انقلاب ما اسلام ما است نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، این فرهنگ است.
حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، ابراز داشت: دانش برای هر کاری یک ضرورت اجتناب ناپذیر است اما اگر ما بخواهیم امور مختلف را فقط بر اساس و با استفاده از دانش مربوطه مدیریت کنیم اشتباه است، برای نمونه برای امور اقتصادی باید دانش اقتصاد وجود داشته باشد اما یک شرط دارد و آن این است که همراه با فرهنگ انسانی و فرهنگ علی بن ابیطالب(علیه السلام) که عدالت است، باشد.
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر پاسداری از فرهنگ انسانیت انسان است و خوب شدن همه امور مشروط به این شرط است، فرهنگ از اوجب واجبات است که همه خیرات به آن گره خورده و وجود همه شرور نیز به خاطر بی توجهی به آن است.

آقای هاشمی گلپایگانی قائم مقام رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور در نشست با اعضای شورای استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در قانون به صورت صریح تصویب کرده است که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در هر استانی شورای استانی آن باید تصمیم گیری کند.

وی با انتقاد از اینکه در این جلسه بیشتر رهنمود داده می شود، گفت: ارائه ارشادات و رهنمود کار امام جمعه و به عنوان رییس است، نه اعضای ستاد.

وی در ادامه افزود: اینجا باید مصوبه داشته باشد، مصوبه ای که مجلس شورای اسلامی گفته باید در سطح استان اجرا شود، امام جمعه محترم در هر استان و شهرستان رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر است و بقیه نهادهایی که می توانند از قدرت حکومتی و حاکمیتی استفاده کنند باید کار را به منحصه ظهور برسانند.

وی افزود: شما بفرمایید این استان که اینقدر فرهنگی است سال دیگر این موقع وضعیتآن چگونه شده است؟ این انقلاب و فرهنگ اسلامی با زحمات و تلاش های علمای ربانی به دست ما رسیده است، علمای ربانی که اینقدر زحمت کشیده اند شما بزرگان می توانید بفرمایید که سال دیگر وضعیت در حیطه امر به معروف و نهی از منکر بهتر یا بدتر می شود؟

وی ادامه داد: متاسفانه آقای استاندار هم در جلسه تشریف ندارند، آقای وزیر کشور عضو ستاد است اما یک بار هم در جلسات شرکت نکرده چون برای ایشان اهمیت ندارد و وقت ندارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، گفت: من به عنوان یک فرد می خواهم از استاندار مطالبه کنم که چرا وضعیت پوشاک این استان مورد گلایه مردم است؟

وی افزود: مقام معظم رهبری در هفته عفاف و حجاب ۳۰ گروه متولی عفاف و حجاب را جمع کردند و فرمودند سر این مسئله عقب نشینی نکنید، جمع شوید، سندی بنویسید و خودتان عمل کنید، مقام معظم رهبری از نهادهای مردمی می خواهند که مطالبه گری داشته باشند.

آقای هاشمی گلپایگانی، ابراز کرد: در حال حاضر ۳۲ نهاد قانونی کشور من جمله صدا و سیما مسئول عفاف و حجاب هستند، بیشترین بندها در مسئله عفاف و حجاب مربوط به صدا وسیما است، رسانه ملی دارد خیلی خراب کار می کند، صدا و سیما در ماه رمضان سریال هایی را پخش می کند که نشان دهنده عشق مثلثی است، ما در این کشور نفاق رسانه ای داریم.

وی افزود: این ستاد باید در سطح استان بندهای مصوب عفاف و حجاب را بررسی کند و از دستگاه های مختلف بپرسد در قبال این بندها چه کرده اند؟ یک فروشگاه نامناسب لباس که مظهر شکستن حریم ها است از چه کسی مجوز می گیرد؟ اینجا چه کسی باید تصمیم بگیرد؟ ما باید ببینیم از سال گذشته در این استان که یک استان فرهنگی است پرونده ها بیشتر شده یا کمتر شده و یا وضعیت حجاب نسبت به سال گذشته بهتر شده یا بدتر شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، بیان کرد: آیا دادستانی شعبه ویژه دارد؟ اگر دارد باید این شعبه فعال باشد، مردم باید بدانند وقتی عمل معروف تذکر لسانی انجام دادند و کسی مشکلی برای آن ها ایجاد کرد با خاطی چنان برخوردی می شود که دیگر کسی جرات نکند جلوی آمر به معروف و ناهی از منکر بایستد.

وی افزود: همه باید بفهمند امر به معروف و نهی از منکر فلسفه حکومت اسلامی است، امام معصوم برای امر به معروف و نهی از منکر قربانی می شود و خون می دهد اما ما فقط مواظبیم که از مرکز به ما نگویند چرا این کار را کردی و آن کار را نکردی.

آقای هاشمی گلپایگانی، گفت: به نظر بنده این جلسه باید مصوبه داشته باشد، رهنمودها و حرف های کلی را ما باید از نماینده ولی فقیه در استان بگیریم، متاسفانه من ندیدم کسی در حوزه خودش بگوید من این کار را می کنم، یک جای کار ما لنگد می زند.

وی ادامه داد: ما باید تشکل های مردمی را راه اندازی کنیم و از ظرفیت و خواسته های آنان استفاده کنیم، قانون می گوید ما باید برای حرکت های مردمی و جریان ها حمایت های حقوقی ایجاد کنیم، این سیاست ستاد است، ما نمی خواهیم به صورت موردی وارد شویم و تذکر دهیم، ما باید مردمی را که می خواهند تذکر دهند را ساماندهی کنیم، تا سال آینده باید ۱۱۰ هزار تشکل مردمی راه بیفتد به همین نسبت این استان باید سهم خود با مشخص کند.

وی افزود: مطالبه باید بر اساس انجام قانون صورت گیرد، برای مثال باید بند به بند قانون عفاف و حجاب مشخص شود و از ما و ستاد امر به معروف مطالبه و سوال شود که چرا فلان بند را انجام نداده است، در هر استانی انجام ندادن قانون بزرگترین منکر است، آیا نهادهای استانی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به قانون عمل می کنند؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *