خانه / تاپ خبر / نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: انقلاب اسلامی در فکر و اندیشه کودکان و نوجوانان تحول عظیمی ایجاد کرد

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: انقلاب اسلامی در فکر و اندیشه کودکان و نوجوانان تحول عظیمی ایجاد کرد

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نسبت شرایط، امکانات، محدودیت ها و سیاست ها خوب کار می کند، گفت: گاهی یک جمله که مربی در کودک و نوجوان القا می کند باعث تحولی عظیم در او می شود و نه تنها سرنوشت خودش بلکه سرنوشت یک جامعه را تغییر می کند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ضمن تسلیت ایام شهادت امام محمدتقی(علیه السلام)، گفت: پرورش فکری کودک و نوجوان یک از مهم ترین مسائل است که اگر به صورت فراگیر تحقق پیدا کند آینده جامعه بشری تضمین می شود و این وقتی حاصل می شود که از خانواده ها به عنوان یک انگیزه مطلوب به صورت هدفمند و مرحله به مرحله شروع شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، بیان کرد: در یک جامعه پویا می شود بهترین آزمون را روی اندیشه کودک و نوجوان این جامعه داشت.

وی ادامه داد: پدر و مادرها غالبا خود را مسئول برآوردن حوائج روزمره زندگی از جهت فیزیکی می دانند لذا توجه به بعد انسانی و پرورش روحی یا وجود ندارد یا در اولویت های بعدی است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، خاطر نشان کرد: در راستای پرورش روحی و فکری کودکان و نوجوانان همه انتظارات را نمی شود از یک سازمان داشت، تا جایی که بنده اطلاع دارم این سازمان خوب عمل می کند اما شرطش این است که زمینه پرورش کودکان و نوجوانان از خانواده ها به صورت هدفمند ایجاد شود و بعد مطابق با سنین کودک و با توجه به سلسله مراتب تا حوزه و دانشگاه به آنان در زوایای مختلف کمک فکری شود.

وی افزود: یک جامعه پویا باید از قبل خط سیری خود را مشخص کند وگرنه جامعه به ناکجا آباد تبدیل می شود.

امام جمعه بیرجند، اظهار داشت: در صدر اسلام کودک آن زمان درگیر مسائل ابتدایی بود اما وقتی جامعه اسلامی داشت متشکل می شد کودک ها و نوجوان ها فکر بزرگانه داشتند.

وی ادامه داد: این شاخصه در کودکان و نوجوانان بعد از انقلاب هم وجود داشت، تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان بعد از انقلاب از راه های مختلف به جبهه های نظامی راه پیدا کردند و حتی به اسارت گرفته شدند، انقلاب نقشی را در این کودکان و نوجوانان پیاده کرد که آن ها در جبهه و زمان اسارت در مهمانی که صدام برای آن ها برپا کرد تا بتواند یک جمله به عنوان نقطه ضعف از آن ها بگیرد اما نتوانست، در کودکان و نوجوانان ما تحول عظیمی ایجاد شده بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از فرماندهان نظامی بعثی نیز به یکی از نوجوانان اسیر گفت که به رهبر کبیر انقلاب اسلامی بد بگو اما او گفت من هرگز این کار را نمی کنم، این چه اعتماد به نفسی است چطور حاصل می شود؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی، اظهار داشت: انسان یک موجود نامتناهی است اما متاسفانه غالب مسئولیت های متوجه او در تهیه کفش و کلاه و لباس خلاصه می شود.

وی افزود: در روایات و احادیث گلایه شده است که وای بر کودکان آخر الزمانی از ستمی که از ناحیه پدر، مادر و مربی بر آن ها می شود، ستمی که از ناحیه متصدیان بر فرزندان آخرالزمان وارد خواهد شد این است که واجبات به آن ها آموزش داده نمی شود.

وی ادامه داد: واجبات تنها نماز نیست، واجبات شامل مسائل عقیدتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و … می شود که توسط متصدیان به کودکان آموزش داده نمی شود و فقط به او پول درآوردن، تهیه خانه و ماشین یاد می دهند، لذا این کودک بزرگ تر می شود درگیر مشکلات و معضلات اجتماعی می شود، این مشکلات مربوط به فکر و پرورش غلطی است که از خانه گرفته است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، ابراز داشت: تا جایی که بنده اطلاع دارم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نسبت شرایط، امکانات، محدودیت ها و سیاست ها خوب کار می کند، در کارکنان و اعضای کانون انگیزه وجود دارد، آنها بُعد معنوی را کامل حفظ می کنند و آرمان های انقلاب را نیز در نظر دارند، برخی از متون مربوط به کانون را هم که دیدم جالب است.

امام جمعه بیرجند، بیان کرد: یک فرصت فوق العاده به دست شما آمده است، این فرصت را ارزان نفروشید و آن فرصت این است که چنین نیروهای آماده برای جذب دارید، آنچه که می توانید از حقایق، خیر و خوبی ها برای آنها بگویید آن ها مطالب شما را ثبت و ضبط می کند و این ثوابش برای شما است.

وی ادامه داد: درست است کاری که انجام می دهید وظیفه و شغل شما است اما به کار خود کیفیت دهید و بیش از شرایط عادی برای ان ارزش قائل شوید، گاهی یک جمله که مربی در کودک و نوجوان القا می کند باعث تحولی عظیم در او می شود و نه تنها سرنوشت خودش بلکه سرنوشت یک جامعه را تغییر می کند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان، ابراز داشت: بنده دعاگوی همه شما هستم، جامعه خیلی اهمیت دارد ولی بیش از آن کودک و نوجوان اهمیت دارد، در روایات هم داریم که بذر پرورش و آموزش خود را در وجود کودکان بریزید چون هنوز صفحه قلبشان صاف و پاک است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *