خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: امروز جهان به دو قطب عدالت طلب و ستم تقسیم شده است/ هرجا فتنه، قتل و آوارگی اتفاق می افتد پای آمریکا و اروپا در میان است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: امروز جهان به دو قطب عدالت طلب و ستم تقسیم شده است/ هرجا فتنه، قتل و آوارگی اتفاق می افتد پای آمریکا و اروپا در میان است

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه امروز جهان به اندازه یک کف دست است و به دو قطب عدالت طلب و ستم تقسیم می شود، گفت: عدالت طلب ها در سطح جهان میعادگاه‌شان اربعین حسینی، در کربلا است و قطب ستم نیز به دنبال غرب است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در مراسم هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فاجعه هفتم تیرماه و هفته قوه قضائیه، گفت: آنچه که به صورت طنز به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی مطرح می شود  فقط بحث یک هفته نیست، دو قرن است که این مسئله وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز داشت: حق و حقوق اصالت دارد و در نظام خلقت مطرح است، سرمنشاء حقوق خالق هستی است که هستی را بر اساس عدل و حق آفریده است و هر تخلفی از آن یک تضییع حقوق است.

وی ادامه داد: جلوه حقوق اصیل در دین خدا است، نظام تکوین بر اساس حق آفریده شده است و در نظام تشریع حقوق تبیین شده است که این رشته ای است که از نظر مبانی عقلی و وحیانی برای درک و فهم آن باید یک دوره عظیم فقه اسلام اصیل و ناب را دید و خواند تا بعد بتوان متوجه حقوق اصیل نظام خلقت که در دین خدا تبیین شده است شد.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی، اظهار داشت: گستره حق که در دین خدا تبیین می شود همه مسائل و امور را در بر می گیرد و منحصر به مسئله ای خاص نیست که این موضوع بعد از تبیین فقهی و علمی ریشه در مبدا دارد از نظر اصحاب عقل، هم دین و هم معاد بر اساس حقوق برپا می شود.

وی ادامه داد: در آخرت مهم ترین مسئله، مسئله حقوق است و بسیار دقیق به آن رسیدگی می شود، حرف، سکوت، نگاه، امضا و … خودمان را باید در آنجا جواب بدهیم، مسئله خیلی مهمتر از این حرف ها است، ما باید حواس خودمان را جمع بگیریم.

امام جمعه بیرجند بیان داشت: معصومان و بزرگان مانند از قبیل حضرت سجاد(علیه السلام) با وجود معصومیت نفس خود را متهم می کنند، وضعیت ما مشخص است دیگر، اگر ما حق کسی را در مسائل مختلف ضایع کنیم، حساب و کتاب آن را باید پس بدهیم چون این ها حقوق است.

وی افزود: حتی افراد که دارای مقامات معنوی هستند باید حق و عدل را ادا کنند، روایت داریم که وقتی کسی شهید می شود و اولین قطره خون او می ریزد تمام گناهان او آمرزیده می شود اما حقوق مردم بخشیده نمی شود و در سر جای خود باقی است، امام حسین(علیه السلام) در صحرای کربلا به اصحاب رو کرد و گفت اگر حقی از مردم بر گردن کسی است آن فرد اینجا را رها کند و برود تا حقی که بر گردن او است را ادا کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود:  وقتی گفته می شود، آمریکا، اروپا یا غرب، منظورما آمریکا و اروپای جغرافیایی نیست، چرا که آنجا هم سرزمین خداست، منظور ما آمریکا و اروپای جمعیتی نیز نیست، چرا که درهمان کشور مردمانی هستند که بسیار انسان های خوبی هستند، مراد ما فرهنگ و سیاست حاکم در این بیش از ۲۰۰ سال است.

وی یادآور شد: این سفید پوست هایی که می گویند، اینها آمریکایی نیستند، اینها مهمان های ناخوانده ای هستند که از اروپا به آمریکا رفتند و اول از همه به جان مردم مظلوم سرخ پوست آمریکا افتادند و بعد به بقیه کشورها از قبیل یمن، سوریه، عراق و افغانستان تاختند.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی تصریح کرد: اروپائیان وقتی به سرزمین آمریکا رسیدند، آمریکا جمعیت داشته، بیش از ۱۰۰ میلیون آدم در این کشور زندگی میکردند، در قاره آمریکا تمدن بوده، اما اروپائیان بین ۶۰ تا ۸۰ میلیون از این مردم سرخ پوست بی آلایش قاره آمریکا را کشتند و روی قبر آنها، تمدن مدرن ایالات متحده آمریکا را ساختند.

وی در ادامه تاکید کرد: سفیدپوستان آمریکا اصلا آمریکایی نیستند، بلکه آنها اروپایی هستند و اروپائیان هیچ وقت متمدن نبودند، نه زمانی که حرف از دیانت می زنند، که قرون وسطای اروپای مایه ننگ دین است و نه زمانی که حرف از تمدن زدند و مایه ننگ تمدن شده اند، چنین عناصر کثیف، آلوده و ستمگرط که بومی های آمریکا را به دو دسته سرخ پوست خوب و سرخ پوست بد تقسیم کرده بودند و منظورشان از سرخ پوست خوب سرخ پوستی که مرده است، بود.

امام جمعه بیرجند در ادامه گفت: امروز نیز اینگونه است، در همین جریانات اخیری که در همین خردادماه، قبر دسته جمعی برای حدود ۲۱۵ نفر از کودکان بومی کانادا پیدا شد، بعد از چند روز قبر دسته جمعی دیگی پیدا شد  که تعداد آن به ۷۵۱ نفر رسید، بعد از مدتی اسنادی پیدا شد که ۱۵۰ هزار کودک را از خانواده ها جدا کردند و دیگر به خانواده برنگشتند، اقداماتی که مایه ننگ و عار برای انسانیت است، اعمالی که تلفیقی از تمدن و تدیّن غربی است، یعنی این افراد تحت سرپرستی کلیسا و حکومت این جنایات را انجام داده اند.

وی ابراز داشت: امروز در کشور های دیگر نیز درخواست دارند که در مورد موضوع قبرهای دسته جمعی کلیسا ها تحقیق کنند و ببیند چه خبر است زیر زمین از این تمدن و تدیّن، تا برسد به جنگ های بین اللملی که اروپائیان شروع کرده اند، ۵۰ میلیون جمعیت فقط کشته شدند، در کنار کشته شده ها یتیم و آواره نیز به وجود می آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه مردم را به بهانه مبارزه با ویروس کرونا سرگرم کرده اند، گفت: درست است باید با کرونا مبارزه کرد و از همه بیشتر نیز این متدینین هستند که رعایت می کنند ولی ویروس اروپایی، ویروس آمریکایی بلای بیشتری سر جامعه بشری در آورده اند، هرجا فتنه، قتل و آوارگی است، پای اینها در میان است، سر اینکه باید از استکبار پیروی کنند، در ویتنام به دلیل اینکه برنج از آن کشورها نخریدند و خودشان تولید می کردند، جنگ راه انداختند، کشتند و مزارع را با سموم از بین بردند، این حقوق بشر غربی است.

وی تاکید کرد: این فصلی است که باید دانشمندان، کارشناسان، دانشجویان و حوزویان روی آن کار کنند و جامعه بشری را از دست این افراد نجات دهند، استکبار هرجا آدم قالتاقی است بر مردم مسلط می کنند، رضا شاه پلید را بر مردم مسلط کردن که مال و فرهنگ مردم را غارت کرد و هرچه انگلیس گفت اجرا کرد، آتاترک و صدام را آوردند، در برابر ایران جنگ راه انداختند، در جرایانات امروز یمن را به چه روزی انداختند، در حالی که این نوکرهارا حتی انسان حساب نمی آورد و به عربستان می گوید گاو شیرده، غرب اینگونه از بی شخصیت ها سوء استفاده می کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در ادامه گفت:  تمدن و تدیّن برای ایران اسلامی است، انقلاب ما اسلامی است که تعلیم انبیاء است، در اسلام نه تنها حقوق بشر بلکه حقوق حیوانات را نیز رعایت می کند، اما شرط آن این است که اول خودمان مسلمان باشیم، هنوز با این همه رسوایی در تاریخ، کسانی پر ادعا هستند که رو به آمریکا و انگلیس می خوابند، به دنبال فرانسه وحشی هستند که مشکلات ما را حل کند، فرانسه ای که با مردم معترض خودش با چوب و چماق برخورد می کند.

وی خاطر نشان کرد: شهدای سردشت و مردم کرد ایران چه گناهی کردند که صدام با هدایای کشورهای اروپایی آنها را شیمیایی کرد، این مردم حشره که نبودند، چرا مدعیان حقوق بشر آنجا سکوت کردند، امروز چرا دهانشان را باز نمی کنند، ما هم نسبت به سکوتی که بکنیم فردا در قیامت مواخذه خواهیم شد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت:  حضرت علی (علیه السلام) که نویسنده بزرگ مسیحی مهمترین کتابش را به اسم این بزرگ مرد می گذارد، می فرماید« الرّاضي بِفِعلِ قومٍ كالدّاخِلِ فيهِ مَعَهُم؛ هر كه به كردار عده اى راضى باشد، مانند كسى است كه همراه آنان، آن كار را انجام داده باشد» ممکن است همراه رضا خان در کنار حرم امام رضا(علیه السلام) نبوده که جمعیت مردم در مسجد گوهرشاد را با مسلسل کشتند و در گور دسته جمعی ریختند، اما الان اگر کسی انگلیس و رضا شاه را توجیه کند هم مصداق این روایت است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه اگر کسی همراه یزید نبوده اما به فعل یزید راضی است، در حکم همان کسی است که آن ظلم را انجام داده است گفت: در ادامه روایت حضرت می فرمایند،« و عَلى كُلِّ داخِلٍ في باطِلٍ إثمانِ، إثمُ العَمَلِ بِهِ ، و إثمُ الرِّضا بِهِ؛ و هر كس به كردار باطلى دست زند او را دو گناه باشد: گناه به جا آوردن آن و گناه راضى بودن به آن.» اگر کسی به صورت فیزیکی کار بدی انجام دهد، این فرد دو گناه کرده است، در حالیکه یک عمل انجام داده است، اما چون علاوه بر عمل فیزیکی، در بحث نظری نیز این فرد راضی بوده به این کار، اگر راضی نمی بود که کم کاری و قش کاری و کم فروشی و دزدی نمی کرد.

وی افزود: یک گناه مربوط به عضلات است، یک گناه نیز مربوط به دل است، چرا که دل گناه را پذیرفته است، گاهی ممکن است گناه را دیگران کرده باشند، سکوت ،حرف و عمل ما تاییدی بر آن گناه یا ظالم باشد، ما نیز در گناه آن عمل شریک هستیم، مسئله حقوق اینجا مطرح است، پیامبران الهی نیز برای همین آمده اند همان گونه که خداوند می فرماید« لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ».

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی یادآور شد: امروز جهان به اندازه یک کف دست است و به دو قطب عدالت طلب و ستم تقسیم می شود، عدالت طلب ها در سطح جهان میعادگاه‌شان در اربعین، کربلا است که حتی غیرمسلمانان عدالت طلب نیز در آنجا جمع می شوند و قطب ستم نیز به دنبال غرب است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شاید ادعا کنیم که حسینی هستیم اما باید سنجید که حرف، عمل و رفتار من به کمک استکبار غرب است یا در مسیر امام حسین(علیه السلام) حرکت می کند، امیدوارم در سایه لوای حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) همه جهانیان طعم عدالت را بچشند.

انتهای پیام/

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *