خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مجلس، دولت و قوه قضائیه آرمان عدالت را پیاده کنند تا مردم لذت ببرند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مجلس، دولت و قوه قضائیه آرمان عدالت را پیاده کنند تا مردم لذت ببرند

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه تمام این تلخی ها نتیجه عمل ما است که به غیرخدا متکی شده ایم و به سمت بیگانه رفتیم گفت: امیدواریم که شرایط مساعد شود و مجلس، دولت و قوه قضائیه آرمان عدالت را پیاده کنند تا مردم لذت ببرند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین آقای نصیرایی نماینده مردم شریف طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا(علیه السلام)، گفت: امیدواریم که یک دولت جوان پا در رکاب و با انگیزه دار روی کار بیاید که کار مجلس هم آسان شود، خدا مقلب القلوب است، ان شاء الله که فردا قلب های مردم به آنچه که خیر است متمایل شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در طول این مدت شما در مجلس موانع زیادی پیش رو داشتید، ان شاء الله که در ادامه این دوره زمینه فراهم شود و مجلس بتواند ماهیت خودش را نشان دهد.

وی در ادامه با اشاره به آیه ۶۹ سوره اعراف اظهار داشت: اگر کار بشر درست شود خدا همه امور را درست می کند، مشکلات همیشه نتیجه کارهای خود بشر است، اگر ما درست شویم همه چیز درست می شود.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی ابراز داشت: خوشبختانه از یکی دو سال قبل تا به حال شرایط خیلی تفاوت کرده و بهتر شده است، امیدواریم با یک انتخابات الهی موانع پیش رو را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: خداوند به شما قوت دهد، الحمدلله انگیزه ها قوی است منتهی موانع هم وجود دارد ان شاء الله این موانع رفع شود.

امام جمعه بیرجند گفت: بسیاری از قوانین وجود دارد که ممکن است موازی و متناقض باشند یا مصرف تاریخی آن گذشته باشد، که مجلس باید نسبت به این موارد کاری ویژه انجام دهد تا برخی نتوانند از زوایای مختلف قانون و تبصره های آن سوء استفاده کنند.

وی ادامه داد: بعضی از موارد قانونی متناسب با زمان نبوده و بازدارنده نیست که آن ها باید تجدید شوند، اگر نشاط ایمانی ایجاد شود همه کارها درست می شود و این تلخی ها هم نتیجه عمل ما است به میوه شیرین تبدیل می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: تمام این تلخی ها نتیجه عمل ما است که به غیرخدا متکی شده ایم و به سمت بیگانه رفتیم، ما نباید راه خدا را با هیچ راهی عوض کنیم.

وی افزود: امیدواریم که شرایط مساعد شود تا مجلس، دولت و قوه قضائیه آرمان عدالت را پیاده کنند تا مردم لذت ببرند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان بیان کرد: این دیدارها خیلی خوب است اما کار در اولویت است، جلسات کاری ما کم است که باید بیشتر شود ان شاالله از این به بعد زمینه فراهم می شود تا کارها بین استان و مرکز با ارتباط، تعامل مستقیم و نشست های ماهانه با نمایندگان محترم مجلس صورت گیرد، این خیلی موثر است.

 

گفتنی است در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین آقای مجید نصیرایی، نماینده مردم شریف طبس، فردوس بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک ایام دهه کرامت و ولادت امام رضا(علیه السلام)،گفت: در این یک سالی که از تشکیل مجلس شورای اسلامی می گذرد، موانع زیادی داشتیم و به شدت عده ای تلاش می کردند که مجلس را ناکارآمد جلوه دهند، از پر کاه، کوه می ساختند و هجمه های سنگینی علیه نمایندگان مجلس بود.

وی افزود: به لطف خدا این بارِ سنگین و سخت را با افتخار بر دوش داریم و با راهنمایی های شما، عضو کوچکی از این مجلس انقلابی هستیم،  که رهبر معظم انقلاب مدال هایی همچون انقلابی بودن را به این مجلس دادند.

حجت الاسلام و المسلمین آقای نصیرایی در ادامه افزود: تصمیمات خیلی خوبی از جمله اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها گرفته شد، به بهانه برجام؛ فرصت ها را هدر دادند و جوانان با انگیزه های فراوان را دلسرد کردند، به نحوی که رهبر معظم انقلاب اسلامی با صراحت گفتند «همان گونه که در کلان تحریم ها را دور می زنیم شما هم تحریم های دولت را دور بزنید.»

نماینده مردم شریف طبس، فردوس بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم ها باعث شد که امروز دست دولت در این مذاکراتی که انجام می دهند باز است که منافع کشور را تامین کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت مستقر در این سال های اخیر موضوع مسکن را رها کرده بود، گفت: امروز در بعضی کلان شهرها میانگین اجاره به بالای پنج و نیم میلیون تومان رسیده است، که در مجلس شورای اسلامی برای حل این مشکل دو تصمیم مهم گرفته شد؛ اول اینکه دولت موظف است سالی یک میلیون واحد مسکن با کیفیت با قیمت ارزان برای جوانان و نیازمندان بسازد و در همین راستا مصوب شد از خانه های خالی نیز مالیات اخذ شود.

حجت الاسلام و المسلمین آقای نصیرایی یادآور شد: مستحضرید که بانک ها برای حفظ سرمایه خود، مسکن می خرد، دلالی می‌کند، قیمت مسکن را بالا می برد، و بلایی که می بینید بر سرجوانان می آورد، اما با تصویب قانون مالیات بر خانه های خالی امروز اثرات آن دیده می شود که خانه هایی که خالی نگه داشته بودند، برای اجاره عرضه می شود.

وی در ادامه با اشاره اینکه امسال در لایحه بودجه برای اولین بار ۱۸ هزار میلیارد تومان بابت محرومیت زدایی در استان های محروم، مصوب شد گفت: این اعتبار در حوزه های آب، بهداشت، درمان و آموزش گذاشته شده است تا زیر ساخت های مناطق محروم تامین شوند.

نماینده مردم شریف طبس، فردوس بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت در لایحه بودجه امسال، کل بودجه فرهنگی  از ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد گرفته تا صدا و سیما به دو درصد کل بودجه نمی رسید، که مجلس شورای اسلامی آن را به چهار  درصد افزایش داد.

حجت الاسلام و المسلمین آقای نصیرایی ابراز داشت: در این دوره مجلس شورای اسلامی نمایندگان بر سر مسائل انقلاب اسلامی بسیار جدی هستند، اگر بدانند که در مسئله ای نگاه مقام معظم رهبری مساعد است، به صورت جدی پیگیر می شوند؛ به واسطه سیاست های غلط دولت در حوزه کشاورزی و دامپروری، عشایر و کشاورزان کشور علی الخصوص در خراسان جنوبی ضرر های فراوانی کرده اند، با پیگیری های صورت گرفته مسئولین کشوری را به کف میدان آورده ایم تا مشکلات را از نزدیک ببینند.

وی در پایان با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: در بین توده های مردم نگاه مثبت و امیدی شکل گرفته، در شهرستان های حوزه انتخابیه اینجانب شور انتخابات به زیبایی دیده می شود و همه در تلاش برگزاری انتخاباتی پرشکوه هستیم.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *