خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: باید اقدامات صورت گرفته در برخورد با مفاسد به صورت کامل به مردم اطلاع رسانی شود/ راه حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم انتخاب دولت جوان حزب اللهی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: باید اقدامات صورت گرفته در برخورد با مفاسد به صورت کامل به مردم اطلاع رسانی شود/ راه حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم انتخاب دولت جوان حزب اللهی است

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه گزارشات متعدد و مکرری از کشف انبارهای قاچاق در رسانه نمایش داده می شود اما نمایش نمی دهند که بعداً با محتکر چه برخوردی صورت گرفت و اجناس احتکار شده چه شد، گفت: باید اقدامات صورت گرفته در برخورد با مفاسد به صورت کامل به مردم اطلاع رسانی شود این از نظر پشتوانه افکار عمومی کار بسیار مهمی است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی کشور ضمن تبریک پیروزی ملت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی و تبریک جشن مردم سوریه در انتخابات کشورشان، گفت: امیدواریم مردم ایران با حضور حداکثری و حسن انتخاب در انتخابات پیش رو جشن بگیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: کسانی که در حوزه بازار می خواهند امانت دار مایحتاج مردم باشند باید از فقه دین و تعهد به دیانت برخوردار باشند تا خود آن ها دنبال هوا و هوس نروند، این کار ریشه ای است که باید می بود ولی متأسفانه نیست.

وی با اشاره به اینکه شرایط جهان در دوره جدید تغییر کرده است و ورود به مکاسب بازار به روی مردم باز شده است، افزود: بازار جایگاه سابق خود را از دست داده است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی در ادامه خاطر نشان کرد: حالا که این انگیزه در خود اشخاص نیست طبعاً حکومت باید فکری برای این اوضاع بکند.

وی ادامه داد: موارد اولیه این فکر در احکام وجود دارد اما وقتی می تواند موثر باشد که واقعا جامع باشد اما اینگونه نیست و به همین دلیل هم تأثیر لازم را ندارد.

امام جمعه بیرجند بیان داشت: مهم ترین مسئله در اصل نظام هستی قانون است و در تمام جوامع حرف اول را می زند اما مهم تر از قانون مجری آن است که چگونه قانون را اجرا کند.

وی ادامه داد: ممکن است بهترین قانون به بدترین وجه انجام شود بنابراین قانون باید هم جامع باشد و هم اجرای آن بازدارنده باشد، اگر قانون بازدارنده نباشد نه تنها اصلاح نمی کند بلکه فساد را نیز توسعه می دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی بیان داشت: وقتی مجری قانون موارد لازم را انجام ندهد باعث عکس العمل سوء می شود.

وی تصریح کرد: ما مشابه این را در کارهای شهرداری داریم که رایج شده است برای ساخت ساختمان به تعداد طبقه معینی مجوز صادر می شود اما توسط سازنده دو طبقه اضافه بر تعداد طبقات معین به صورت غیر مجاز ساخته می شود و سازنده به خاطر این جرم مبلغی به عنوان جریمه می پردازد اما با پرداخت جریمه باز هم مقداری سود برای فرد سازنده باقی می ماند، این قضیه دقیقاً مانند یک نوع معامله و کاسبی عمل می کند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی ابراز کرد: در بین مردم ما ارزش ها و صداقت ها  محترم هستند، باید شیوه های عملی به گونه ای باشد که وقتی کسی تخلفی کرد به ملامت وجدان خودش گرفتار شود و بازدارندگی کار به گونه ای باشد که خود فرد از کار خودش شرمسار شود.

وی افزود: گزارشات متعدد و مکرری از کشف انبارهای قاچاق در رسانه نمایش داده می شود اما نمایش نمی دهند که بعداً با محتکر چه برخوردی صورت گرفت و اجناس احتکار شده چه شد، باید اقدامات صورت گرفته در برخورد با مفاسد به صورت کامل به مردم اطلاع رسانی شود این از نظر پشتوانه افکار عمومی کار بسیار مهمی است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی اظهار داشت: در سال های اخیر وقتی حتی  از مردم عادی جویای شرایط کشور می شوید می گویند دولت پیر و ناکارآمد است، امور را رها کرده است، نظارتی وجود ندارد و کاری از آن ها ساخته نیست که این تازه بخش خوشبینانه قضیه است.

وی ادامه داد: امیدواریم مردم با حُسن انتخاب بتوانند یک دولت جوان حزب اللهی روی کار بیاورند تا این مسائل را در کنار هم ببیند و موثر باشد و مشکلات مردم مرتفع شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان داشت: روحیه مردم ملتهب است به جهت اینکه وقتی شب می خوابند نمی دانند که قیمت لبنیات در روز بعد چقدر است؟

وی ادامه داد: طبق گزارشات رسیده در سالی که ۳۶۵ روز است ۵۰۰ بار لبنیات گران شده است، بهتر است کالایی که مورد سوء استفاده قرار می گیرد و تأمین و تضمین قیمت آن  انجام نمی شود برای اینکه مردم ناراحت نباشند می شود آن ها را به صورت کالابرگ به مردم ارائه کنند، متأسفانه در مسئولین انگیزه نیست و مردم در این جهت می گویند کشور رها است و نظارتی وجود ندارد.

امام جمعه بیرجند گفت: امیدواریم که با انتخاب صحیح مردم در انتخابات پیش رو  دولتی کارآمد روی کار بیاید تا این مسائل اولیه که باید در جامعه حل شود پشت سر گذاشته شود و ما بر اساس آرمان و اهداف انقلاب بتوانیم در سطح جهان کار کنیم.

وی افزود: مردم از صف روغن، تخم مرغ و گوشت مرغ خارج نمی شوند که بتوانند کار دیگری را انجام دهند و این موجب تأسف است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان خاطر نشان کرد: بی انگیزگی در بسیاری از مسئولین موج می زند اما در عین حال قطعاً در سازمان ها و ادارات انسان های متعهد، دلسوز، امین و راست کردار زیادی وجود دارند که جایگاه آن ها محفوظ است اما اختیاراتی ندارند که بتوانند کاری از پیش ببرند مگر اینکه سیستم عوض شود و به آنها فرصتی بدهد که بتوانند بهتر و صادقانه تر خدمات خود را به مردم ارائه دهند.

وی افزود: ما هم دعاگوی شما و همه خدمتگزاران هستیم، امیدواریم خداوند ما را در این شرایط ویژه از فتنه های آخرالزمان نجات دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *