خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: معلمان پرورش یافتگان مکتب نبوی و علوی هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: معلمان پرورش یافتگان مکتب نبوی و علوی هستند

امام جمعه بیرجند از معلمان به عنوان پروش یافتگان مکتب نبوی و علوی یاد کرد و افزود: تربیت انسان همانند احداث یک ساختمان نیازمند مهندسینی متعهد، ماهر و هنرمند است و چنانچه نقصی بربنا و شخصیت بنای تربیت وارد شود مسئولیت متوجه مهندس آن است؛ به همین جهت گفته می شود یک نصحیت و کلام درست معلم سرنوشت دانش آموز و جامعه را عوض نموده و تغییر می دهد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با جمعی از مسئولان اداره کل آموزش و پرورش ، بسیج فرهنگیان و دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت امام علی (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید مرتضی مطهری، گفت: مقام و منزلت امیرالمومنین(ع) به گونه ای نیست که از قبیل ما به آن ورود کنیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در زبان وحی و آیات الهی قرآن کریم، گفته های رسول اکرم (ص)، نظرات صاحب نظران تاریخ، گفته دوستان و حتی گفته های دشمنان منابع خوبی هستند که با استفاده از این ها به جایگاه و مقام امیرالمومنین (ع) پی ببریم.
وی افزود: جایگاه و فضائل امام علی (ع) بحثی است که باید توسط محققین در زاویه های مختلفش با کاوش، کوشش و پژوهش مورد بررسی قرار گیرد تا با توجه به نتیجه این بحث بتوانیم در حد ذهن بشر مواردی از مقامات این حضرت را درک کنیم، وجود امام علی (ع) فوق بشر است.
حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی گفت: با توجه به دیدگاه قرآن، تفسیر، حدیث و تاریخ که در مقامات معنوی امام علی (ع) انجام شده است متوجه میشویم که حضرت علی (ع) یک بشر عادی نیست.
وی ادامه داد: اما سرنوشت را مشاهده میکنید که بشر جهول و گستاخ با اسوه های بزرگ انسانی و الهی چه می کند،تاریخ پر است از این حرف ها و بدتر از هر زمانی زمان ما است.
امام جمعه بیرجند گفت: دشمنان هر جا انسان خوب، هوشیار، بیدار و با بصیرتی است را هدف قرار می دهند، این یک موضوع رایج است که در تاریخ و زمان معاصر ما هم همینطوربوده است.
وی افزود: در سیستم بشری چنانچه انسان های بیدار تربیت شوند، مزاحم شیاطین استعمارگر هستند لذاست که آنها امثال مطهری و مطهری ها را نمی گذارند، آنها بهترین انسان ها را می کشند و بدترین انسان ها را پرورش می دهند تا در این چند روزه افسانه دنیا به مقاصد شوم خود برسند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه لازمه تحقق آرمان های اسلام و انقلاب را تربیت انسان سالم، ماهر و توانمند دانست و تأکید کرد: این مربیان که هم خود به سمت قله های کمال حرکت می کنند و هم دست مربیان را گرفته و پابه پا به سمت این قله ها می برند از این رو باید گفت خوش به حال معلمانی که خود وارسته به مکارم اخلاق هستند و هم چون شمع می سوزند تا چراغ راه دانش آموزان شوند تا راه گم نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی بیان کرد: از آنجا که هدف و غایت نظام تعلیم و تربیت در اسلام پرورش فطری انسان و هدایت او به قله های کمال است، بنابراین هر نوع کوتاهی در این فرایند خطرناک است.

وی افزود: معلم در مسیر شناسایی، کشف، پرورش، هدایت و به فعل درآوردن استعدادهای دانش آموزان، سختی های فراوانی را در زندگی فردی و اجتماعی خود تحمل می کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با اشاره به شیوع کرونا و تداوم آموزش به دانش آموزان، گفت: معلمان در ایام سخت کرونا، بسیاری از سختی ها و مشقت ها را به جان خریدند تا لحظه ای فرایند آموزش و پرورش مختل نشود و تا پای جان نیز برای انجام رسالت و ادای تکلیف تلاش کردند.

وی از معلمان به عنوان پروش یافتگان مکتب نبوی و علوی یاد کرد و افزود: تربیت انسان همانند احداث یک ساختمان نیازمند مهندسینی متعهد، ماهر و هنرمند است و چنانچه نقصی بربنا و شخصیت بنای تربیت وارد شود مسئولیت متوجه مهندس آن است؛ به همین جهت گفته می شود یک نصحیت و کلام درست معلم سرنوشت دانش آموز و جامعه را عوض نموده و تغییر می دهد.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با بیان اینکه شهید مطهری به عنوان شاگرد مکتب علوی بود، ادامه داد: بر اساس معانی استنباط شده از قرآن کریم، حضرت علی(ع) یک بشر عادی نیست و مافوق آن است و شخصیت آن حضرت به معنای واقعی کلمه اسوه انسانیت است.

امام جمعه بیرجند در پایان با اشاره به اینکه بشر گستاخ به اسوه های انسانی ظلم می کند، خاطرنشان کرد: علامه مطهری نیز انسانی است که تمام سعی و تلاشش تربیت انسان و رهایی نسل بشر از چنگ دیو جهل و هدایت ایشان به قله های علم و معرفت دینی و خدایی بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *