خانه / تاپ خبر / نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: جبهه هنر انقلاب اسلامی نقطه مقابل جریان هنری- رسانه ای صهیونست است

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: جبهه هنر انقلاب اسلامی نقطه مقابل جریان هنری- رسانه ای صهیونست است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه هنر انقلاب اسلامی به مانند هنر انبیاء است، گفت: فرق بین جبهه هنر انقلاب اسلامی و هنرهای مبتذلی غربی مهم می باشد، چرا که معمولا در دنیا صهیونیست ها از هنر مبتذل و نزولی برای به فساد کشاندن جامعه و تصرف آن، استفاده می کنند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با رئیس و جمعی از کارکنان حوزه هنری خراسان جنوبی که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ایام ضیافت الله، گفت: هنر و هنرمند از موضوعات پرجاذبه هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: هنر همان به فعلیت رساندن استعدادها است و میدان هنر هم آنقدر وسیع است که از مسائل فیزیکی تولید آثار هنری از خاک و گل تا بالاترین آن که اندیشه است تمام این میدان ها میدان هنر است.

وی افزود: هنر و تمام حوزه های آن از قبیل تولید صنایع دستی، فرش بافی، نقاشی، تصویرگری، موسیقی، شعر، تئاتر و  … یک میدان بسیار وسیع است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی خاطر نشان کرد: کارکرد هنر این است که به آنچه که شدنی است شکل و صورت می دهد، تاثیر هنر یک تاثیر ویژه است و به صورت سریع و فوری مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد و یا به صورت بقاء و دوام تاثیرگذار است.

وی افزود: میزان ارزش تمام فعالیت هایی که در میدان وسیع هنر صورت می گیرد را غالبا به نظرسنجی ها محول می کنند، هنرمند انسانی است با صنعت هنر تنظیم کلمات، اصوات و انواع و اقسام مواد اولیه را به صورت صعودی ارزشمند می کند.

امام جمعه بیرجند بیان داشت: اگر از بحث الفاظ، مواد، صنایع و … بگذریم و قدم را فراتر از این ها بگذاریم باید بگوییم بهترین هنرمند آن هنرمندی است که در جهت ساخت و ساز خودش که انسان است بتواند آنچه در انسان شدنی است را ایجاد کند، این استعدادها را به فعلیت برساند.

وی در ادامه با اشاره به حدیث قدسی عبدی أطعنی حتی أجعلک مثلی، گفت: هنر آن است که از این بشردوپا که گاه از حیوان پست تر می شود یک فرشته بسازد.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انسان هایی که استعداد خودشان را در مسیر سیر الی الله قرار داده اند همواره به عنوان حجت در جامعه بشری بودند، هستند و خواهند بود، گفت: نه تنها مقام نبوت، رسالت، امامت و  ولایت و … قابلیت رشد در مسیر الی الله را دارند بلکه در مردم معمولی هم انسان هایی هستند که از این قابلیت و هنر برخوردار هستند، افرادی مانند شیخ رجبعلی خیاط که یک کاسب جزء است یا کربلایی محمد کاظم ساروقی که یک روستایی بی سواد بود، این ها افراد خیلی معمولی هستند اما  کارهایی را انجام می دهد که از نمونه همان ( عبدی أطعنی حتی أجعلک مثلی) است.

وی افزود: این هفته، هفته هنر انقلاب اسلامی است و خط و راه شما هم همین است که خدمت شما تبریک عرض می کنم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه هنر دو نوع است، هنر صعودی و نزولی داریم، ادامه داد: هنر صعودی دست این حیوان دوپا را که می خواهد انسان شود و بالاتر از فرشته بالاتر برود را می گیرد و به بالا می برد، مانند نمونه هایی که عرض کردم که نه پیغمبر، نه امام و نه مرجع بودند.

وی ادامه داد: اما هنر نزولی چییست؟ هنر نزولی مانند یک سحر و جادو به اصوات، الفاظ، کلمات و محتواها یک شکل می دهد و انسان با کمال را تا حد حیوان پایین می آورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: هنر انقلاب اسلامی که هنر انبیاست،  همان هنری که پیغمبر اکرم (ص) از فلز زنگ زده عرب جاهلی، ابوذر غفاری و لقمان امت می سازد این هنر است که خود انسان را می سازد.

نماینده ولی فقیه ابراز داشت: اینکه انسان یک اثر تصویری، صوتی و … بسازد هنر است، اما سئوال من این است که آیا می توانیم در طبقه بندی هنرها بالاترین و ارزشمند ترین هنرها را ترسیم کنیم؟ بالاترین و با ارزش ترین نوع هنر این است که خود انسان را بسازد.

وی افزود: فرق بین هنر انقلاب اسلامی و هنرهای مبتذلی که نزولی است مهم می باشد، معمولا در دنیا صهیونیست ها از هنر مبتذل و نزولی استفاده می کنند.

امام جمعه بیرجند ابراز کرد: وقتی ترویج هنر مبتذل در جایی انجام می شود اگر شما آن را ردیابی کنید متوجه می شوید که صهیونیست ها پشت سر آن هستند.

وی ادامه داد: دشمنان با استفاده از هنر مبتذل اول جامعه را فاسد می کنند و بعد آن را تصرف می کنند، شما درست در نقطه مقابل آنها هستید.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خاطر نشان کرد: بالاترین هنر آن است که هنرمند در راستا و مسیر آنچه که برای آن آفریده شده ساخته شود؛ والا اگر خارج از این مسیر حرکت کند هر چه هم هنرمند باشد کارش خاصیتی ندارد.

وی ادامه داد: هنر واقعی این است که انسان بفهمد برای چه ساخته شده است، این علم به هنر است و هنر عملی این است که آن را به اجرا در بیاورد و به مقامی بالاتر از فرشتگان دست پیدا کند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی بیان داشت: بزرگانی که خودسازی کرده اند زحمت زیادی کشیدند و سختی ها را تحمل کردند و بزرگ، آزاد و با کمال هستند، انسان برای کمال آفریده شده است، خداوند کمال مطلق است و سیر الی الله سیر به سوی کمال، آن هم کمال نامتناهی است.

امام جمعه بیرجند در بخش دیگری از سخنان خود به با انتقاد از عدم حمایت از فعالان هنری انقلابی، گفت: در جامعه ممکن است همه همراه نباشند، هنر این است که شما از کارتان دلسرد نشوید؛ بله کاملا درست است به شما و هنر شما کم محبتی می شود، ان شاالله مردم عزیز ما در انتخابات جدید یک دولت جوان، تازه نفس، حزب اللهی و هنرمند را انتخاب کنند و موانع از پیش پای شما برداشته شود.

امام جمعه بیرجند گفت: بله شما تنها هستید و خیلی ها همراه شما نیستند، خوب نباشند  به کارتان نگاه کنید حتی اگر یک نفر هم باشید به کارتان نگاه کنید چون شما امت پیغمبری هستید که کفار قریش و ثروتمندان به او پیام فرستادند که هر چه می خواهی  به تو می دهیم و ریاست تو را هم می پذیریم فقط به شرط اینکه ولنگار باشی،  که پیامبر فرمود اگر خورشید را در دست راست و ماه را در دست چپم قرار دهید از این راه باز نمی ایستم، شما امت این پیغمبر هستید.

وی ادامه داد: بله موظف هستند با شما همکاری کنند اما  نمی کنند، شما در کار خود دلسرد نشوید چون اصلا هدف این است، پیش از انقلاب و در دوران مبارزات از ۱۵ خرداد ۴۲ تا سال ۵۷ برای هنرمندان انقلابی کدام امکانات، اعتبار و میز و صندلی وجود داشت اما آن هنرهایی که از آن دوران از افرادی مانند مرحوم سبزواری تولید شده است که هنوز بعد از ۴۰ سال وقتی اجرا می شود مو بر بدن انسان راست می شود، شاید این بی مهری و کم تفاوتی نسبت به کار شما موجب رشد بیشتر شما باشد تا اینکه همه برای شما کف بزنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *