خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: جمع آوری آثار و نشر دستاوردهای دفاع مقدس امری ضروری است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: جمع آوری آثار و نشر دستاوردهای دفاع مقدس امری ضروری است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه هیچ وقت دشمن به مخیله اش نمی آید که با جامعه ای که پا در رکاب است مقابله کند، گفت: تقابل با قدرت های بزرگ نظامی دنیا و دفاع از کشور در سالهای دفاع مقدس افتخار خیلی بزرگی است که باید آثار آن حفظ شود.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ضمن تبریک ایام شعبان و فرارسیدن ایام ضیافت الهی، گفت: نیروهای مسلح ایران همواره در سنگر دفاع مقدس حضور جدی و فعال دارند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: ما در اینجا دو بحث داریم، یکی حفظ آثار است و دیگری نشر ارزش‌های دفاع مقدس البته اینها به هم مرتبط هستند ولیکن در عین حال دو بخش هستند.
وی افزود: معجزه بزرگ انقلاب این بود که پاسخگوی یک جنگ نظامی بین المللی بود، جنگی که در آن کمونیست و شوروی از شرق، غرب لیبرال و مرتجعین منطقه حضور داشتند و یک جنگ بین المللی بود.
امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه تقابل با قدرت های بزرگ نظامی دنیا و دفاع از کشور در سالهای دفاع مقدس افتخار خیلی بزرگی است که باید آثار آن حفظ شود، گفت: حفظ این آثار سبب می شود تا نسل‌های آینده توجه داشته باشند که جمهوری اسلامی ایران با چه اراده ای توانست جریان باطل را بشکند و اراده خود را تثبیت کند.
وی با بیان اینکه بخشی از آثار دفاع مقدس می تواند تاریخی باشد اما تاریخ شنیدنی است، بسیاری از آثار جنبه نمایش دارد، افزود: بسیاری از رزمندگان با اراده خود زندان های صدام را تحمل و با افتخار پشت سر گذاشتند و اراده آنها دشمن را شکست داد، در آن مقطع بعضی از رزمندگان نوجوان و کهنسال بودند، اما به هر حال اینها اسناد انقلاب هستند و باید از خاطرات و دانسته های آنان را ثبت، ضبط و حراست کرد.
حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی ابراز داشت: بنده هم به ریاست فقید بنیاد شهید مرحوم حجت الاسلام و المسلمین آقای شهیدی و هم به جناب آقای اوحدی ریاست کنونی بنیاد شهید کشور عرض کردم که با اینکه کرامت های شهدا، و رزمندگان به صورت متفرقه در آثاری ذکر شده است، ولی برای اینکه آنها به صورت یک جا در دسترس باشد آنرا به صورت جدا و مستقل جمع آوری کنید.
وی ادامه داد: اخیرا دو سه جلد کتاب به بنده ارائه شد که این کار را کرده اند ولی آنچه که ما می‌خواهیم این است که کیفیت ها بالا باشد، یعنی موارد کمرنگ را ذکر نکنند و موارد پررنگ و خوب را ذکر کنند، البته مشابه آن در استان هم انجام شده است که مقدمه خوبی بر آن نوشته شده است، اما در بیان کرامات اصل مسئله خوب رعایت نشده چون بحث کرامت است اما آمده اند بسیاری از کارهای خیرشان، ایثارشان، اخلاقشان را ذکر کرده اند که اینها کرامات شهدا نیست و متفاوت است. باید کتاب با کیفیت باشد حتی اگر کم باشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی بیان کرد: تاریخ، وجود فرماندهان، کرامات شهدا و … جزو ویژگی های “آثار دفاع مقدس” است، هرگز نباید مقوله حفظ آثار روی زمین بماند و این آثار پرچم انقلاب هستند و باید همیشه سرافراز باشند.

 

وی با تأکید بر اینکه اگر دستاوردها و آثار دفاع پر افتخار مقدس کمرنگ شود و به فراموشی سپرده شود، زمینه نابودی ملت است، ادامه داد: در آثار ارزش‌هایی وجود دارد که باید استخراج شود، زمان کنونی با زمان های دیگر خیلی متفاوت است اگر ملتی ضعیف باشد او را زمین گیر می کنند، منتها این ابزار در گذشته ضعیف بوده و شرایط کند عمل می کرده در زمان حال مسائل لحظه ای رقم می خورد، کافی است فقط یک لحظه چرت بزند تا نابود شود، به این جهت آن آثار هم که حفظ می شود برای این ارزش‌ها است.
نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید جامعه را همواره به گونه ای بیدار نگه دارید، گفت: امروز امور لحظه ای و ثانیه به ثانیه است، ارزش هایی مانند عقیده، ناموس، فرهنگ، اقتصاد و آزادی که ما اسمش را می بریم در دنیا نمی گذارند کسی اسمش را ببرد؛ اما این معجزه در انقلاب اسلامی ایران اتفاق افتاده است که اگر لحظه ای غفلت شود آسیب میبیند.
وی افزود: در ادبیات جنگ، ما جهاد داریم، دفاع داریم و رزمایش داریم، از رزمایش در کتب فقهی به اسم مسابقه و تیراندازی تعبیر شده است، جالب اینجاست که بر اساس روایات اجر و مقام کسی که در حال رزمایش جان خود را از دست می دهد و به شهادت می رسد از شهیدی که در معرکه جنگ با دشمن به شهادت می رسد بیشتر است، چرا بیشتر است؟ به همان دلیلی که پیشگیری از درمان بهتر است، این که می گویند نگذارید جامعه چرت بزند همین است، یعنی ارزش این آن قدر زیاد است چون نقش پیشگیری دارد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: هیچ وقت دشمن به مخیله اش نمی آید که با جامعه ای که پا در رکاب است مقابله کند و می ترسد این در حالی است که دشمن حواسش جمع است و ما را به مسائل حاشیه ای مشغول می کند عده ای را با حزب، گروه و دسته و از این حرف ها و پیش عده ای آنقدر پول حرام می ریزند که مشغول به پول شود و از این حرف ها کنار برود، عده ای هم به نان شب گرفتار می شوند و او هم از این قضیه کنار می رود، بخشی را هم به موسقی مبتذل، مواد مخدر و مشروبات الکلی و … سرگرم می کنند، شما خیال می کنید این ها اتفاق است؟ همه اینها پروژه است.
وی ادامه داد: تمام اینها به خاطر این است که جامعه را به نحوی مشغول و درگیر یک کاری کنند، شبهات دینی و شبهات مذهبی، اختلاف بین مردم و … برای چیست؟ همه اینها برای این است که این جامعه خود را فراموش کند و به امور حاشیه ای سرگرم شود و دشمن از این فرصت حداکثر استفاده را می کند.
امام جمعه بیرجند در پایان اظهار داشت: کار و وظیفه شما در مقابل همه این توطئه ها و پروژه های برنامه ریزی شده دشمن قرار دارد،کار شما خیلی ارزشمند است آن را ساده نگیرید، جامعه را بیدار نگهدارید، دشمن می خواهد افراد جامعه را به هر نحوی سرگرم می کند.
وی ادامه داد: این دفاع و ارزش های دفاع هم که چیزی نیست که حتما در جنگ نظامی باشد، جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی، جنگ روانی هست، شما باید جامعه را همواره بیدار نگه دارید تا در هر صحنه ای که میبیند دشمن می خواهد در او نفوذ کند هوشیار باشد و حضور تاثیرگذار داشته باشد، کار شما خیلی بار ارزش است به همان نسبت کوتاهی در آن هم نابخشودنی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *