خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مشکل جامعه بشری بی تقوایی است / استکبار می‌خواهد مردم جهان سرگردان باشند تا آنها را شکار کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مشکل جامعه بشری بی تقوایی است / استکبار می‌خواهد مردم جهان سرگردان باشند تا آنها را شکار کند

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه برای راهنمایی افراد باید  لذت انسان بودن به جامعه بشری تبیین شود، آنگاه دیگر افراد راه درست را رها نمی کنند، گفت: استکبار می خواهد مردم سرگردان مسائل دنیا، مادیات و شبهات دینی شوند و بعد آنها را شکار کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در نشست با استادیاران حلقه های صالحین استان که امروز یک شنبه در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد ،گفت: مخاطب مربیان صالحین انسان است، لذا اول صحبتی که با آنها باید داشت از نوع اولیّات باید باشد، چون استدلال های منطقی پایه‌ش روی اولیّات است، لذا مبدا سخن اینجا است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت:  بخاطر دارم ۶۰ سال قبل عالم بزرگواری در مشهد که بسیار انسان پرتلاشی بود در پایان جلسه به طلبه ها گفت، شما خیلی زحمت می کشید که این مسائل رساله علمیه را از این شهر به آن شهر منتقل می‌کنید، اما اگر می خواهید زحمت شما کم شود اما نتیجه زیاد، باید موضوع جلب نفع و دفع ضرر احتمالی را به مخاطب خود درست تفهیم کنید، خود مخاطب این بار را از دوش شما بر می دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی گفت: این را فراموش نکنیم که ما بعضی عناوین یا واژه ها داریم که طرفین متقابل از آن استفاده می کنند، اما به طور قطع یک استفاده باطل است، یکی از آن موارد، جلب نفع و دفع ضرر است، چرا که ستمگران و استعمارگران نیز این حرف را می زنند، که ما به دنبال منافع خود و دفع ضرر هستیم، اما به هر قیمتی که شد.

وی تصریح کرد: اما باید دید کدام حرف درست است، کدام یک اشتباه، رمز موفقیت این است که انسان خودش را بشناسد، چرا که انسان موجود عجیبی است، ترکیبات بدن انسان از جماد است، اما جماد نیست، رشد بدن انسان نبات است، اما جزو نباتات نیست، حرکت با شعور که شاخصه حیوان است، در انسان نیز هست، ممکن است حیات حیوانی داشته باشیم، اما حیوان نیستیم، حدود ۳۰ یا ۴۰ مورد تفاوت بین انسان و سایر موجوادت وجود دارد.

امام جمعه بیرجند در ادامه افزود: کشورهای غربی انسان را به یک حیوان اقتصادی تشبیه می کنند و تنازع بقایی که همانند حیوانات در جنگل هستند، این مطلب غیر از نفع و ضرر انسانی است، البته در اشتراک داشتن کلمات منحصر به نفع و ضرر با کشورهای غربی نیستیم، آنها هم دم از آزادی می زنند، ما هم آزادی می گوییم، اما آزادی که آنها می‌گویند، در شهوات، شرب خمر و اعتیاد آزاد باشد، اما این موارد از دیدگاه یک انسان شناس که آزادی نیست، این عین اسارت است، چرا که اراده او در اختیار غریزه او قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه آزادی یعنی انسان آزاد، نه حیوان آزاد، که هر درندگی و گزندگی و فسادی را انجام دهد است، گفت: در مسئله واقع گرایی و رئالیسم، آنها هم دقیق همین کلمه را می گویند، اسلام نیز این کلمه را می گوید، اما کدام درست است و کدام نادرست، منظور غرب از واقع گرایی این است  که اگر چنانچه در جامعه بشری یک سیستم ظالمانه ای وجود پیدا کرد، شرق کومونیسم باشد یا غرب لیبرال، فرقی ندارد، این یک واقعیتی است که نمی شود آن را انکار کرد و باید آن را پذیرفت، اما آن واقعیتی که نظام هستی مبتنی بر آن است، که خداوند نیز در قرآن می فرماید« فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا»، واقعیت این است، یک سری جریانت به عنوان فتنة الناس در جامعه بشری پیش می‌آید که واقعیت نیست.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی در ادامه گفت: از این گونه کلمات مشترک بین حق و باطل زیاد است اما وقتی در مفهوم بین حق و باطل نگاه بیاندازید، خاصیت حق این است که باطل را شکست می دهد، اما در این اصول دین خدا بر پایه فطرت، واقعیات، عقل و وحی استوار است، می توان از محکمات قرآن که خیلی کارساز است برای راهنمایی مخاطب استفاده کرد.

 وی افزود: اما گوش ما به این راهنمایی ها بدهکار نیست و اسیر نفس هستیم، آنچه را که خدای متعال برای راهنمایی داده است، کافی است، نفع واقعی ما هم درآنها است، حل مشکلات ما در قرآن و مکتب اسلام است، خیلی هم بحث و جدل ندارد، فقط قرآن تذکر می دهد اگر بخواهی حرفی بزنی، سکوتی بکنی و تفکری داشته باشی، تقوا را رعایت کن و جلوی هوای نفس را بگیر.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به آیه« يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَكُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید، و با صادقان باشید »، گفت: من فکر می کنم همین یک آیه برای رفع مشکلات همه مسلمانان کافی است، اما برای چک کردن خود باید انصاف را رعایت کرد و ببیند سر خود چه کلک هایی در می آورد، امروز شیطنت های جامعه بشری به جایی رسیده که وقت آن است،ابلیس استعفا دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی در ادامه یادآور شد: اگر شیطنت های انسان کنار گذاشته شود و واقعا بر اساس صدق مطلبی را بپذیرد و قضاوت کند، دیگر موضع قابل ابهامی وجود نخواهد داشت که این همه حزب، گروه و روزنامه نیاز باشد، در تاریخ نگاه کنید، پیامبر اسلام(ص) درست می گوید یا ابوجهل! معاویه درست می گوید یا حضرت علی (ع)! در زمان امروز، امام خمینی(ره) درست می گفت یا صدام، رهبرمعظم انقلاب اسلامی درست می گوید یا ترامپ؟

وی با بیان اینکه هنوز افرادی در کشور هستند که با وجود اینکه بعد از ۴۲ سال در این کشور همه امتیازات انقلاب اسلامی را گرفتند اما هنوز شبها رو به آمریکا می خوابند، گفت: اینگونه شک‌ها از عدم تقوا بوجود می آید،با این حال خود استکبار از همه بهتر می دانند، که چه کسی دروغ و چه کسی راست می گوید، همان گونه که در قرآن کریم داریم« لَقَدْ حَقَّ الْقَوْلُ عَلَىٰ أَكْثَرِهِمْ فَهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ؛ فرمان (الهی) درباره بیشتر آنها تحقق یافته، به همین جهت ایمان نمی‌آورند!»

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه تاکید کرد: مشکل بشر بی تقوایی است نه جهل، اگر جهل باشد با یک جمله حل می‌شود، اما چرا حل نمی شود، اگر مشکلات نفسانی نداشته باشیم یک آیه قرآن بس است که همه مشکلات ما حل شود، که چه کسانی راستگو هستند چه کسانی دروغگو، باید پیرو انسان های راستگو باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی در پایان خاطر نشان کرد: برای راهنمایی و هدایت باید از اصول اولیه انسانی شروع کرد و لذت انسان بودن به جامعه بشری تبیین شود، آنگاه دیگر افراد راه درست را رها نمی کنند، استکبار می خواهد مردم سرگردان مسائل دنیا، مادیات و شبهات دینی شوند و بعد آنها را شکار کند، انسانی که در راه درست باشد، شکار نمی شود.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *