خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: برای جوانان بسیجی در سراسر جهان حضرت علی اکبر(ع) الگوی مقاومت است/ ایجاد رابطه برخی کشور های اسلامی با رژیم صهیونیستی بسیار باعث ننگ است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: برای جوانان بسیجی در سراسر جهان حضرت علی اکبر(ع) الگوی مقاومت است/ ایجاد رابطه برخی کشور های اسلامی با رژیم صهیونیستی بسیار باعث ننگ است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه ایجاد رابطه برخی کشور های اسلامی با رژیم صهیونیستی بسیار باعث ننگ است، گفت: برای کسانیکه می خواهند بفهمند آنقدر پرده ها برداشته شده است که میتوان ظالم و مظلوم را از هم تشخیص داد، امروز به قدری از ظلم غربی ها پرده برداری شده و کشورهای استعماری رسوا شده اند و حتی ‌ملت های خودشان از (سیاست) کشورهایشان بیزاراند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با جمعی از فرماندهان سپاه انصارالرضا(علیه السلام) و مدیران کل حج و زیارت، هلال احمر و دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان ضمن تبریک سال جدید و اعیاد مبارک ماه شعبان و میلاد حضرت علی اکبر(علیه السلام) و بزرگداشت روز جوان، گفت: برای هر انسانی و در هر جامعه ای شکست و پبروزی مطرح است و این هم در دو بخش قابل ملاحظه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: یک بخش پیروزی‌های میدانی در جهت فیزیکی است که البته مهم است، زیرا زمینه‌ساز چه در راه حق و چه در راه باطل‌ می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه گفت: اما مهمتر از این پیروزی‌های فیزیکی، پیروزی در صحنه حقیقی است، یعنی انسان که ماهیتش اندیشه، تفکر و مکتب است، وقتی برایش پیروزی می‌تواند معنی داشته باشد که در این فرصت حیات که خداوند عطا کرده است که پیروزی بر اساس راه حق باشد نه باطل، پیروزی وقتی رقم می خورد که غلبه حق بر باطل باشد که به طور کلی پیروزی در ذات حق نهفته است.

وی ادامه داد: یعنی اگر جایی هم به صورت فیزیکی باطل غلبه پیدا کند، پیروز نیست، پیروز حسین مظلوم(علیه السلام) است و خون بر شمشیر غلبه پیدا می‌کند، نیروهای سرفراز جمهوری اسلامی و نیروی های جوان بسیج در سراسر منطقه و جهان از درسی که توسط حضرت علی اکبر(علیه السلام) تدریس شده آموزش گرفته اند، چرا که حقیقت پیروزی را رقم زده است.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: در تاریخ نقل شده است هنگامی که کاروان امام حسین(علیه السلام) حرکت می‌کردند، در یک زمان حضرت پا در رکاب اسب نهادند، فرمودند “إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ” ، در این لحظه حضرت علی اکبر(علیه السلام) نزد پدر آمدند و گفتند علت این ذکر چه بود، امام نقل می کنند «عالم رویایی به من دست داد و در آن عالم منادی ندا داد مرگ این کاروان را تعقیب می کند»، حضرت علی اکبر(علیه السلام) فرمودند«أولسنا علي الحق؟ مگر ما بر حق نیستیم؟ پس هرچه پیش بیاد خوب است» وظیفه انسان عاقل این است که در راه حق پا بگذارد آنگاه هرچه پیش آید به ما ربطی ندارد.

وی افزود: همان جمله بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی که فرمودند« ما مامور به وظیفه هستیم نه مامور به نتیجه» لذا برای همه جوانان عدالتخواه جهان درس مقاومت همین یک جمله حضرت علی اکبر(علیه السلام) کافی است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه یادآور شد: برای کسانی که می خواهند بفهمند آنقدر پرده ها برداشته شده است که میتوان ظالم و مظلوم را از هم تشخیص داد، امروز به قدری از ظلم غربی ها پرده برداری شده و کشورهای استعماری رسوا شده اند و حتی ‌ملت های خودشان از (سیاست) کشورهایشان بیزاراند، امروز به گونه ای است ک آرمان های انقلاب اسلامی ایران همانند پرچمی در قلب هر انسانی که بخواهد بفهمد در اهتزاز است.

وی ادامه داد: در روایت داریم افرادی که قبل از ظهور امام زمان(عج) به وظیفه خود عمل کنند مقامشان بالاتر از بعد از ظهور است چرا که بعد از ظهور مشکل اصلی حل شده است؛ امروز حقانیت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در دنیا ثابت شده و این مهمترین قدم پیروزی است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: امروز کشورهای غربی و رژیم غاصب صهیونیستی بسیار رسوا شده اند، و جنایت هایشان سند رسوایی آنهاست، بنظر میرسد خیلی نمانده است که شجره خبیثه (اسرائیل) از بین برود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در بخشی دیگری از سخنان خود در جمع مدیران، گفت: امروز جامعه بشری و کشورهای اسلامی از ناحیه استکبار جهانی آسیب های فراوانی دیده اند و امیدواریم این تلخی های روزگار برای کشورهای مسلمان هشدار و بیدار باش باشد که از این خواب گران غفلت برخیزند، دشمن از خودش هزینه نمی کند از این آدم های نادان است که استفاده می کند.

وی افزود: همه مسلمانان موظف اند این صحنه ای که در دنیا پیش آمده است را تببین کنند، امروز منابع کشورهای مسلمان در اختیار دشمن است، دشمن ذخایرشان را می برد، و در حد یک کارگر این کشورها را نگه می دارد، با پول‌های اضافی‌شان اسلحه به این کشورها می فروشد، و خود مسلمان ها را می کشند در کشورهای مظلوم اسلامی ،همچون فلسطین و سوریه و میانمار به وسیله خود مسلمانان جنایت می کنند.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی یادآور شد: تعطیلی حج بیت الله هم طرحی است که این جایگاه بیت الله الحرام که “جَعَلَ اللَّهُ الْكَعْبَةَ الْبَيْتَ الْحَرَامَ قِيَامًا لِلنَّاسِ” است را تضعیف کنند، اگر این موارد درست  تفهیم شود از این تلخی ها می شود میوه شیرین گرفت و آن میوه هم این است که می توان چهره واقعی دشمن را نشان داد و باعث بیداری مردم و مسلمان شدن نا مسلمان ها شد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی تصریح کرد: جلوه و شُکوه اسلام در حج است، روایتی نیز (از امام صادق (علیه السلام)) است که می فرمایند«حجّوا قبل أن لا تحجوا. قبل این یمنع البرجانیه» قدر حج را بدانید قبل از اینکه “برجانیه” مانع آن شود، حال “برجانیه” کیست و چیست تفاسیر زیادی است، که می توانید ببینید این “برجانیه” چیست؟

وی ادامه داد: آنچه که کمبود است، بیداری مسلمانها است، یک جمعیت عظیمی از با استعداد ترین مردم، ثروتمندترین کشورها و از نظر مکتب بسیار غنی، اما در برخی نقاط به اسم مسلمانی بسیار وحشی، که ابزار دست دشمن هستند، هر وقت این افراد از خواب گران غفلت بیدار شوند آن وقت میوه شیرین را برداشت خواهیم کرد، امیدواریم آن روز دور نباشد.

رئیس شواری فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: ایجاد رابطه برخی کشور های اسلامی با رژیم صهیونیستی بسیار باعث ننگ است، امیدواریم به زودی این دوران ذلت باری که توسط خود مسلمانان اتفاق می افتد، چرا که بیگانه نمی تواند کاری بکند، به پایان برسد.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *