خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: امام حسین(علیه السلام) متعلق به همه ادیان و مذاهب است/ رسالت تشکل انقلابی داشتن طرح و برنامه و تبیین شرایط جهان در جامعه است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: امام حسین(علیه السلام) متعلق به همه ادیان و مذاهب است/ رسالت تشکل انقلابی داشتن طرح و برنامه و تبیین شرایط جهان در جامعه است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه در مقابل ظلم و استکباری که امروز دنیا را فراگرفته فقط یک نقطه به عنوان مقابله با ظلم وجود دارد که به معنی  پایگاه عدل است و آن اربعین حسینی است، گفت: عشق به امام حسین(علیه السلام) متعلق به همه ادیان و گروه هاست که این از عجایب جهان است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با اعضای شورای مرکزی اتحادیه دانشجویان انجمن اسلامی مستقل دانشگاه بیرجند، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه امام حسین(علیه السلام) متعلق دین، مذهب و گروه خاصی نیست، گفت: عشق به امام حسین(علیه السلام) متعلق به همه ادیان و گروه هاست که این از عجایب جهان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهارداشت: پیغمبراکرم(صلوات الله و سلامه علیه) هم نسبت به همگانی بودن عشق امام حسین(علیه السلام) خبر داده اند و الان ما شاهد این قضیه هستیم.

وی ادامه داد: کسانیکه مسلمان نیستند نسبت به امام حسین(علیه السلام) ارادت ویژه دارند، حتی بت پرستان هندو شهری خاص کنار رود گنگ دارند که فقط مختص هندوهاست و شخص دیگری اجازه ورود در آن را ندارد اما در همان جا یک پایگاه مخصوص امام حسین(علیه السلام) دارند که چیز عجیبی است.

 

*امام حسین(علیه السلام) سمبل عدالت خواهی در جهان است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی خاطر نشان کرد: گاندی رهبر فقید هند هم که مسلمان نبود در مقابل استعمارگرها که خون مردم را در شبه قاره مکیده بودند، گفت: من به پیروی از رهبر آزادگان جهان حسین بن علی(علیه السلام) پیشوای شیعیان، شبه قاره را از چنگ این جهان‌خوران خلاص می کنم و خلاص کرد.

امام جمعه بیرجند بیان داشت: در مراسم عزاداری امام حسین(علیه السلام) در کشور خودمان مسیحی های ارمنی هیئت دارند، خودشان نوحه خوان و روضه خوان دارند، زرتشتی ها در عزارداری حضرت حسین بن علی(علیه السلام) شرکت دارند، در محله گیشا تهران و بعضی جاهای دیگر می بینید که افرادی از ادیان دیگر حتی یهودی، مسیحی و ارمنی ها اعتقاد دارند و نذرهای زیادی برای امام حسین (ع) انجام می دهند.

وی افزود: در مقابل ظلم و استکباری که امروز دنیا را فراگرفته فقط یک نقطه به عنوان مقابله با ظلم وجود دارد که به معنی  پایگاه عدل است و آن اربعین حسینی است، از همه دنیا مردم از ادیان و مذاهب مختلف شرکت می کنند، آنهایی هم که نمی توانند در این مراسم شرکت کنند در شهرها و کشورهای خودشان در اربعین حسینی مراسم دارند، آن کشیش مسیحی هم وقتی به کربلا می رسد صلیب خود را کنار می گذارد و سجده می کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی ابراز داشت: پیغمبران مبعوث می شوند اما اهداف و آرمانهای آنها به وسیله مردم قابل پیاده شدن است، مردم وقتی به برکات عملی دین خواهند رسید که به دین عمل شود.

وی افزود: بسیاری از کارهایی که از براساس دشمنی از افراد سر می زند به دلیل حسد است و بر اساس این احساس حسادت، حالا که خودش اراده ندارد مثل او شود سعی می کند او را مثل خودش کند و دچار عقب گرد کند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در تبیین آیات ۸۹ سوره نسا و ۱۰۹ بقره، گفت: آدم های کافر و حق نشناس دوست دارند و می‌خواهند همانطور که خود آنها کافر هستند شما هم کافر شوید تا شما را از خود بزرگتر نبینند و مساوی ببینند.

 

*توصیه های اخلاقی به تشکل های دانشجویی انقلابی

وی ادامه داد: وقتی که آنان کمالات را در شما می بینند احساس کوچکی می کنند و حسد آنها برانگیخته می شود، او سعی می کند شما هم لغزش داشته باشید و ظلم و قانون شکنی کنید و بی آرمان باشید، این یک کار منفی است.

رئیس ستاد امر به معروف ونهی از منکر خراسان جنوبی اظهار داشت: شما که این مسئولیت را به عهده گرفتید رسالت بزرگی دارید، این مسئولیت باید در عمل، اخلاق و گفتارتان نمایان باشد و بر اساس تخصص و تعهدی که دارید مسائل را تبیین کنید.

وی افزود: همواره حواستان جمع باشد که خواسته یا ناخواسته شما را مانند خودشان بی ارزش و بدون آرمان نکنند.

 

*جنبش دانشجویی بایستی برای شرایط کنونی طرح داشته باشد

امام جمعه بیرجند در بخش دیگری از سخنان خود رسالت دانشجویان انقلابی را در موقع شناسی و تبیین شرایط عنوان کرد و گفت: در این مقطع دنیا مانند صدر اسلام دو قطبی شده است، امروز دو قطبی نظام مقدس جمهوری اسلامی با جبهه استکبار و عدالت با ظلم ایجاد شده است، هم باید سنگر را محکم نگه دارید و هم  برای تبیین آن طرح داشته باشید.

وی افزود: باطن جوان پاک است ظاهر مناسبی شاید نداشته باشد؛ اما باطنش پاک است برای این جوانها باید طرح کارشناسی شده داشته باشید، دیگران ممکن است در راههای دیگر باشند، اما ما توجه داریم مخصوصا نسل جوان غالبا جاهلانه وارد مسائل منفی می شوند که تعمدی نیست، اصل بر این است که جوانان حق جو هستند و اشتباه گرفته اند، رسالت شما دانشجویان انقلابی این است که جهل را برطرف از بین ببرید.

وی ادامه داد: نوجوان و جوان تجربه ندارد و ممکن است بدون غرض و بدون اطلاع در یک راهی بیافتد، ممکن است عده ای مغرضانه وارد شوند اما جوانها که اینگونه نیستند او به صد دلیل نتوانسته است بفهمد به همین دلیل شما باید طرح داشته باشید و اول اتمام حجت کنید.

 

* دو راهی مسئله هدایت و ضلالت

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی بیان داشت: پیغمبران و ائمه اول اتمام حجت می کردند، مقدمات این کار نیز باید کارشناسی شده باشد، طراحی و مبانی آن باید درست باشد تا بر اساس آن بتوانید راه راست از راه بد و راستی از نادرستی را تبیین کنید و بعد تبلیغ و تشویق کنید.

وی افزود: همان شیوه ای که در اسلام و ائمه است باید در این انجمن اسلامی باشد و آنها را داشته باشد و تبیین، تشویق و اتمام حجت کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مهمترین مسئله انسان ها گیر کردن بر سر دو راهی هدایت و ظلالت است، اظهارداشت: هیچ مسئله ای بالاتر از این نداریم و همه مسائل دیگر لوازم هدایت و ظلالت است اما اصل دو راهی هدایت و ظلالت است.

وی افزود : مسئله هدایت و ظلالت آن قدر مهم است و ارزش دارد که در حدیث نبوی داریم پیامبر(صلوات الله و سلامه علیه) به امام علی(علیه السلام) فرمودند:” اگر یک نفر را بتوانی هدایت کنی بهتر است از همه آنچه که افتاب بر آن می تابد”؛ دلیلش هم روشن است و این است که همه تشکیلات زمین و آسمان دستگاه خلقت انسان هستند یعنی آنها مقدمه هستند و محصول و میوه اش انسان است.

وی ادامه داد: اگر انسان به عنوان محصول این دستگاه گمراه شود آن دستگاه به درد نمی خورد و فاسد می شود، اگر محصول آن، که انسان است سالم باشد این به دستگاه ارزش می دهد، اگر انسانی را هدایت کنید ارزشش از همه مقدمات زمین و آسمان  بالاتر است؛ لذاست که هدایت و پرورش انسان از هر کاری مهم تر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: همت شما این باشد که با طرح، برنامه، تخصص و امید به سراغ جوان های عزیز بروید و بیش و پیش از هر چیز به مخاطب بفهمانید که او را دوست دارید و دلسوز او هستید وآقا بالاسر او نیستید و با دلیل به سراغ او رفته اید، حیف است که جوانان ما با این همه استعداد و ظرفیتی که دارند ضایع شوند، اولین مسئله ای که باید به مخاطب بفهمانید این است که دوستش دارید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *