خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: هنرفاخر و هنرمند متعهد امروز در دنیا حرف اول را می زند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: هنرفاخر و هنرمند متعهد امروز در دنیا حرف اول را می زند

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با آقای وحید جلیلی مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: مدت هاست ما با دوستان به دنبال این حرفیم و در جلسات تاکید می‌کنیم که در مسائل تبیین و تبلیغ باید جایگاه هنر حفظ شود، چراکه جایگاه این عرصه(هنر) بسیار گسترده است.

وی در ادامه گفت: تاکنون در حوزه کارهنری تاثیرگزار کم توفیق بوده ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهارداشت: در جلسات با فعالان فرهنگی و تبلیغی دنبال این مسئله هستیم که کارهای هنری فاخر را معرفی کنیم.

وی در ادامه افزود: دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب از فیلم و کتب ها و مواردی که به نظر می‌رسد نیازمند کار تبلیغی و تبیینی دارد را به استان ارسال نمایید.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی تصریح کرد: عقیده ما این است که هنر فاخر و هنرمند متعهد امروز حرف اول را می زند، منتهی مقدماتش را مجموعه دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب تسهیل نمایند، و ما در این راستا از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات برای اقدامات بعدی استفاده خواهیم کرد.

امام جمعه بیرجند تاکید کرد: در این زمانی که در فضای مجازی بی فرهنگی پر شده است، هنر بهترین وسیله برای جذب جوانان است.

وی یادآور شد: من سالها بر استفاده هنر در تبلیغ تاکید دارم اما توفیق عملی کردن را نداشتم، اما امروز در ملاقات با شما کلاف گمشده این مسئله پیدا شد.

آقای وحید جلیلی مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب در ابتدای این دیدار با اشاره به اینکه انعکاس سیره و زندگی علما و افرادی که در بین مردم جایگاه والایی دارند، بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: مفید است که الگوی زندگی و سلوک شما(نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی) در فضای جامعه نشر داده شود.

وی در ادامه افزود: همکاران ما درخواست مصاحبه ای با حضرت عالی داشته اند که مخالفت کرده اید؛ ولی من باب و أمّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فحَدِّثْ؛ ملاحظات و رعایت های شما در جای خودش، اما امروز با توجه به موضوعاتی که در جامعه داریم و این همه شیاطین و طواغیت که در جنگ نرم حرف می زنند و فضا را مغشوش می کنند، لازم است که امثال حضرت عالی اجازه دهید در این زمینه کار شود.

وی با اشاره به اینکه در این ازدحام اخبار منفی و دروغ، تهمت و فضای مشکوک بایستی به اندازه ایی که توفیق داریم الگوهایی از حکومت اسلامی را به جامعه معرفی نمایم، گفت: شما می بینید که امروز دشمنان کوچکترین چیزی که به افرادی منتسب نظام جمهوری اسلامی، پیدا می کنند ۱۰۰ برابر روی آن گذاشته و ارائه می‌کنند، حتی حضرت علی(علیه السلام) در نامه‌ای به عثمان ابن حنیف، سلوک خود را تبیین می کند و صرفاً برای عمل کردن نیست.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب با اشاره به اینکه خوب است که نوع سلوک مردمی شما، رعایت شما نسبت به بیت المال که بعد از ۴۰ سال کسی در نظام باشد و این گونه زندگی عارفانه ای داشته باشد، به مردم معرفی شود، گفت: سال ۱۳۸۰ از مسئول اداری مجلس شورای اسلامی پرسیدم در نماینده های مجلس اهل رعایت نسبت به  بیت المال چه کسانی هستند، تعدادی را نام برد که گفت یک نفر حاج آقای عبادی نماینده مردم بیرجند است که رو دست ندارد.

آقای وحید جلیلی ادامه داد: بازگویی اینگونه رعایت ها، آبروی نظام است، و ترویج آن تبلیغ حکومت اسلامی است، هنگامی که این گونه موارد را برای دانشجویان گفته می شود گل از گل دانشجویان می شکفد.

وی ادامه داد: در جبهه فرهنگی انقلاب، افراد هنرمند، شاعر و فیلم ساز، کار های خوبی را در حال انجام دادن هستند، نسبت به ۱۰ سال پیش خیلی پیشرفت کرده ایم، امسال در جشنواره فیلم عمار، ۱۴ هزار فیلم ارسال شده است، از این ۱۴ هزار فیلم حداقل ۴۰۰ فیلم درجه یک منتخب می‌شود، اما اگر روحانیت، و ائمه جماعات و جمعه همان میزان وقتی که رهبر معظم انقلاب می گذارند برای هنر انقلاب، وقت بگذارند، دچار یک تحول در این عرصه می شویم.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب تصریح کرد: روحانیت اگر با جبهه فرهنگی انقلاب نزدیک تر باشد خیلی تاثیرگذارتر خواهد بود، مردم نیز امروز تشنه هنر فاخر هستند، در نمازهای جمعه و مساجد بعد از مراسمات مختلف، از آثار خوب به این مردم معرفی شود چرا که آثار منفی از نقاط مختلف به افراد تزریق می شود، اما جبهه انقلاب از این نکات مثبت و معرفی آن غافل است.

آقای وحید جلیلی در پایان خاطر نشان کرد: روحانیت خیلی می تواند کمک کند، برخی از کتبی که مقام معظم رهبری تقریظ نوشته اند تا ۶۰۰ هزار نسخه برخی ها فروش رفته است؛ اگر هر روحانی به سهم خودش در این مسئله ورود کند نتایج خوبی حاصل می‌شود.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *