خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: سیستم جمهوری اسلامی ایران بسیار هوشیار، بیدار و دشمن شناس است/ راه مقابله به دشمن تبیین مسائل روز و آگاهی بخشی به جامعه است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: سیستم جمهوری اسلامی ایران بسیار هوشیار، بیدار و دشمن شناس است/ راه مقابله به دشمن تبیین مسائل روز و آگاهی بخشی به جامعه است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه دشمن با نظام مقدس جمهوری اسلامی کنار نمی آید و دائما در حال توطئه و نفوذ است، گفت: در این دوران آخر الزمان بایستی در جهت تبیین مسائل و روشنگری برای مردم اقدام کنید، چراکه مهمترین استوانه ای که اسلام راستین را حفظ می کند نظام مقدس جمهوری اسلامی  است.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با جمعی از روحانیون استان، ضمن عرض تبریک و تهنیت فرارسیدن ماه شعبان المعظم، گفت: انقلاب اسلامی بر اساس معیارهای دین که انقلاب ما اسلام ماست نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد استوار است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهارداشت: در انقلاب اسلامی هر امری چه در بحث های نظری، چه در بحث های فقهی عملی و چه در بحث های سیاسی باید با نظر کارشناس به عنوان مهندس ناظر باشد و این نیاز جامعه است.

وی افزود: پیش از انقلاب و مخصوصا بعد از انقلاب جامعتین به عنوان کارشناس چه در مسائل فقهی و چه در مسائل سیاسی مورد اعتماد مردم بودند و از این رهگذر مردم ادای وظیفه می کردند، این دو جامعه باید هر روز تقویت شوند و به عنوان صاحب نظر در امور دینی و سیاست دینی مردم را کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی بیان داشت: استکبار جهانی اسماء و القاب مختلفی در طول تاریخ به خود گرفته و ظلمه عینا خودشان هستند.

وی افزود: سلطه این استکبار که به تعبیر خودشان با همه گزینه ها بر امور تسلط پیدا کرده یک مسئله مهم است که پرده برداری از آن خیلی ضروری است و شاید اگر پرده برداری شود خود ما هم از این واقعه تعجب کنیم که یعنی چه شده و پشت این پرده چیست؟

امام جمعه بیرجند ابرازداشت: بعد از فروپاشی دولت عثمانی غربی ها آمدند مرزها را با سلایق سیاسی و حفظ منافع خوشان تقسیم کردند و در هر جایی با انواع و اقسام حیله، زور، قتل عام، ارعاب و تهدید توسط عناصر خود  اعمال نفوذ کردند.

وی ادامه داد: هنوز ما نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است، اما چون نسبت به ندانستن این پشت پرده ها عادت کردیم تعجب نمی کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: کشورهای اسلامی، کشورهای ثروتمندی هستند در حوزه نفت، گاز و معادن ذخایر ارزشمندی دارند و خیلی پر استعداد هستند.

وی ادامه داد: دشمنان چه در شرق و چه در غرب نسبت به مسلمین خیلی فقیر هستند ، ثروت مال مسلمین است، اما این ثروت مسلمین دست کیست؟ این ثروت صرفا فقط مال و پول نیست بلکه خون مسلمین است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در تبیین آیه ۱۲۰ سوره بقره، گفت: اگر قضیه بر عکس بود و این ثروت ها و ذخائر دست دشمنان می بود و شما می خواستید فقط یک بطری نفت از آنها بگیرید چطور به شما می دادند؟ نمی دادند مگر به قیمت این که به همه شئون شما مسلط شوند، شما خیال می کنید به شما آسان می دادند؟

وی افزود: دشمن یک سری آدم های مسخره را مسلط می کنند و بعد نرخ را با انواع شگردها و حیله ها تعیین می کند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اظهار داشت: دشمنان مانند یک رودخانه از جامعه مسلمین جانشان و اموالشان را می برند و حتی طلبکار هم هستند.

وی ادامه داد: آنها در حالی که به سادگی از آن طرف دنیا آمده اند  غارت می کنند، می زنند، می کشند، شهرها را ویران می کنند و مسلمان ها را آواره می کنند بعد با کمال پررویی طلبکارند و تحت عنوان حقوق بشر برای مثال می گویند ایران در سوریه چه کار می کند؟ او از آن طرف دنیا آمده همه کار را می کند، اینجا اگر مستشار شما به عراق و سوریه و یمن برود می گوید این ها اینجا چه کار می کنند؟ همه از دور نگاه می کنیم، این ها جز بی عرضگی و نفهمی هیچ چیز را نمی رساند.

*غارتگر حیات جامعه

امام جمعه بیرجند در تبیین آیه پنجم سوره نساء، گفت: موضوع اقتصاد صرفا ثروت و مال نیست بلکه خون و حیات است و دشمن کاملا به پایان کار توجه دارد، یعنی ضمن اینکه آنها همه چیز را غارت می کنند خون رگ و حیات جامعه را نیز می کشند.

وی ادامه داد: بازی هایی که دشمنان در قضیه هسته ای ایران در می آورند و می گویند ایران می خواهد بمب هسته ای داشته باشد، اصلا بحث این حرف ها نیست، خودشان بهتر می دانند، بحث این است که آنها این نفت را غارت می کنند وقتی که به پایان رسید انرژی دیگری دست مسلمانان نباشد و بعد ما گدای آنها شویم، گدای آنها هم که شدیم مجانی گدا را ول نمی کنند.

*برنامه نفوذ

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی گفت: دشمن در همه شئون مردم از قبیل اولاد، فرهنگ، ناموس و غیره نفوذ دارد، این ها را چه کسی باید تبیین کند؟ دشمن هم برنامه اش را اجرا می کند و هم هزینه اش را با سودهای کلان باید ما بپردازیم.

وی افزود: دشمن از خودش نیرو نمی آورد تا در اینجا با مردم درگیر شود، او یک سری انسان احمق به اسم مسلمان را در سیستم های مختلف پیدا می کند و به عنوان تروریسم در قالب القاعده، داعش، سپاه صحابه و غیره ایجاد می کند و باعث می شود مسلمان ها با مسلمان ها بجنگند و همدیگر را قتل عام می کنند و دشمن هم با خیال راحت مشغول غارتگری است.

امام جمعه بیرجند ابراز داشت: ، همه ما هم دیگر عادت کردیم، صبح و ظهر و شب اخبار جهان را گوش می کنیم بعد هم سر خود را می گذاریم و می خوابیم و نسبت به این مسائل بی تفاوت هستیم.

وی ادامه داد: اینکه افراد فهمیده یا نفهمیده نسبت به این جریانات انحرافی اینچنین بی تفاوت هستند، این ها از آثار سحر است، بر خلاف همه سحرها که به صبح روشن می رود این سحری است که معکوس حرکت می کند و به شب ظلمانی می‌رود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: وقتی دشمنان کشورهای اسلامی را غارت کردند و توانستند شریان های حیاتی جامعه مسلمین را به دست بگیرند بر سر مسلمانان چه خواهند آورد خدا می داند؟ اینها را چه کسی باید روشن کند؟ این سر فصلی است که باید روی آن کار کنید و آنچه را پشت پرده است به صورت مستند در بیاورید، تنها بحث نفت نیست، خون مردم را می مکند.

*بی تفاوتی نسبت به جنایات استکبار

وی ادامه داد: آنها(صهیونیست) بیش از ۷۰ سال شده که آمده اند و کشور فلسطین را اشغال کرده اند، مسلمان ها هم فقط از دور نگاه می کنند و آدم های مسخره ای هم مانند مرتجعین منطقه  با دشمن ارتباط دارند و برای آنها نوکری می کنند و تنها بحث فلسطین مطرح نیست، آنها در افغانستان، میانمار، پاکستان، لبنان، یمن و نیجریه چه می کنند؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: ما می فهمیم که سر ما چه طرحی می خواهند در بیاورند، این طرح نیمه کاره آنها است اگر این طرح آن ها کامل و تمام شود آنها هیچ چیز را نمی گذارند.

*سیستم هوشیار

وی افزود: دلیل اینکه دشمنان با نظام مقدس جمهوری اسلامی کنار نمی آیند  این است که سیستم نظام جمهوری اسلامی یک سیستم فهمیده است.

امام جمعه بیرجند گفت: سیستم جمهوری اسلامی یک سیستم واقعا هوشیار، بیدار و دشمن شناس و دارای آینده‌ای مشخص است؛ لذاست که دشمنان به هیچ نحو با آن کنار نمی آیند چون هم آنها درخباثتشان هوشیار هستند و هم توجه دارند که سیستم نظام جمهوری اسلامی در روند خود هوشیار است.

*اسلام مظلوم

وی ادامه داد: دنیای امروز دو قطب شده است، یک قطب اسلام مظلوم است که توسط خود مسلمان ها نسبت به آن بی مهری می شود و نمی فهمند، آن طرف هم که به تعبیر خودشان همه گزینه ها که بدتر از همه مکر و حیله و شبهه است را روی میز دارند.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی بیان داشت: دشمنان به انواع و اقسام و اسم های مختلف از قبیل نفوذ، مشکلات اقتصادی و … طرح های خود را اجرا می کنند و در همه جا اره به دست گرفته اند و در حال بریدن این درخت کهن هستند و این مسلمان ها و نامسلمان ها فقط تماشاگر هستند و انقلابی های واقعی هم دارند خون دل می خورند.

*دست قدرت الهی

وی ادامه داد: در عین حال و با همه این حرف ها آن کسی که قدرت مطلق در دست اوست خدای متعال است و همان دست قدرت که این پیروزی را ایجاد کرد همان دست این پیروزی را نگه می دارد ولی ما در آزمایشمان باید حواسمان جمع باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در راه مقابله با دشمنان و تبیین مسائل سیاسی روز، روحانیت معظم و علمای دین کارشناس هستند باید در صحنه مبارزه حواس ها خیلی جمع باشد و انواع و اقسام محاسبات و معادلات را در این راه داشته باشند.

*نفوذ در لباس روحانیت

وی ادامه داد: گاهی دشمن به افرادی که در لباس روحانیت هم هستند نفوذ می کند، اما اگر این قضیه به درستی تبیین شود نگرانی نخواهیم داشت.

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه دشمن از بستر فضای مجازی نوجوانان و جوانان کشور را هدف قرار داده است، گفت: در این شرایط شما ملاحظه می کنید آنها امروز با استفاده از ابزار فضای مجازی همه چیز را به خورد نوجوانان و جوانان  عزیز ما می دهند، اما متاسفانه ما در حوزه تعلیم، تربیت، سیاست، اقتصاد، و … طرح و برنامه مناسبی نداریم.

*تبیین اسلام و معیارهای ارزشمند آن

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی در بخش دیگری از بیانات خود اظهار داشت: وجود مبارک شما و تبیین اسلام سیاسی، تبیین اسلام حکومتی، تبیین اسلام ولایی و بیان کلیات و معیارهای ارزشمند در جهت روشنگری مردم خیلی موثر است.

وی افزود: مردم ایران اسلامی از ما خیلی جلوتر هستند، از مردم نمی شود توقع داشت که همه‌ی آنان بتوانند مسائل پیچیده سیاسی را تحلیل کنند لذا این وظیفه تبیین و بصیرت افزایی از رسالت های روحانیت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که در مسائل و جریانات سرنوشت ساز خود مردم آینده شان را تعیین می کنند که این از برکات انقلاب اسلامی است.

*اختیار در انتخاب از برکات انقلاب اسلامی

وی ادامه داد: برای مثال بعد از گذشت مدت چهار سال با اختیار می توانند شورای روستای خود را عوض کنند اما شرط اولیه آن این است که آنها هم بدون مطالعه این کار را نکنند و بر اساس معیارها افراد را انتخاب نمایند، شاخص ها را علما تبیین کنند، مصادیق را مردم شناسایی می کنند.

امام جمعه بیرجند گفت: مقام معظم رهبری فرمودند من هم گاهی ممکن است فرد را بشناسم و گاهی نشناسم اگر بشناسم که حجت تمام است اگر نشناسم به آنهایی که در آن طیف کار و فعالیت می کنند نگاه می کنم که ببینم طرفداران اطراف آنها چه کسانی هستند، آیا از طیف با دیانت هستند؟ یا از طیف لاابالی، غرب گرا و لیبرال هستند کدامند؟

وی ادامه داد: این از برکات انقلاب است که جامعه می تواند هر چهار سال یک انتخاب داشته باشد و این از اختیاراتی است که قانون به مردم عزیز ما داده منتها باید مردم در جهت معیارها به گونه ای شناسایی شوند که بعد در مصداق ابهامی وجود نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند شما را حفظ کند که در این دوران آخر الزمان طبق روایات فتنه ها گسترده می شود که هم بدترین زمان و هم بهترین زمان است؛ در جهت تبیین مسائل و روشنگری برای مردم اقدام می کنید، مهمترین استوانه ای که اسلام راستین را حفظ می کند نظام مقدس جمهوری اسلامی  است و آن هم مربوط به مسئولین و علمای دین است که در صحنه های مختلف سیاسی عمل می کنند امیدواریم همه موفق باشند.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *