خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: نوع تعلیمات پیامبر اسلام(ص) فرمول انسان سازی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: نوع تعلیمات پیامبر اسلام(ص) فرمول انسان سازی است

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه در مسئله بعثت پیامبر اسلام(صلوات الله علیه) نیازمند کار پژوهشی و تولید محتوا است، اظهار داشت: نوع تعلیمات پیامبراسلام(صلوات الله علیه) فرمولی انسان ساز می باشد و بهترین نشانی بر اساس حقانیت است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در مراسم تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی شواری سیاستگذاری ائمه جمعه استان، ضمن عرض تبریک و تهنیت مبعث خاتم الرسل حضرت پیامبر اکرم(ص)، گفت: از مسائل خیلی مهمی که در مسئله بعثت است، اخبار به این بعثت عظیم پیغمبر آخر الزمان است، که دو منبع بسیار مطمئن دارد یکی متن خود قرآن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: پیامبر اکرم(صلوات الله علیه) همه را دعوت به اسلام می کند، درحالیکه حساسیت آنها (بزرگان ادیان دیگر) را بر انگیخته و دنبال نقطه ضعف می گردند، اما هیچ نقطه ضعفی نمی بینند، در همه جای قرآن تصریح دارد، که این بعثتی است که در متن کتب خود شماست، حتی به نام پیامبراسلام(ص)، در حدی که خداوند می فرماید« يَعْرِفُونَهُ كَمَا يَعْرِفُونَ أَبْنَاءَهُمْ » گروهی که ما بر آنها کتاب فرستادیم، (محمد صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و حقّانیّت) او را به خوبی می‌شناسند همان گونه که فرزندان خود را.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی در ادامه افزود: هم در تاریخ مسلمانان و هم تاریخ غیر مسلمانان در برابر این آیات هیچ کدام نتوانستد تکذیب کنند، البته اگر جای تکذیب می داشت، از هیچ تلاشی فرو نمی گذاشتند و به عنوان یک نقطه ضعف ازآن استفاده می‌کردند.

وی افزود: آنها منتظر این بعثت بودند، اخبار آنها به خصوصیات و پیغمبر آخرالزمان و حتی جانشینان او تصریح دارد، مبعث پیامبراسلام(صلوات الله علیه) را در باطن کاملا یقین داشتند، اما بدلیل مسائل نفسانی قبول نمی کردند.

امام جمعه بیرجند در ادامه بیان کرد: بخشی دیگر عین متون کتب سلف است، درست است که کتاب هایشان تحریف شده اما مواردی نیز سالم مانده، در بعضی از مدارک که کمتر تحریف شده است، در همین انجیل‌های موجود، هم در مورد خصوصیات پیامبرآخرالزمان، هم به اسم پیامبرخاتم همان گونه که قرآن گفته حضرت عیسی(علیه السلام) به نام احمد، پیامبر خاتم را بشارت داده است.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی یادآور شد: در نوشته‌های جاماسپ حکیم ایرانی، خصوصیاتی از پیامبرخاتم(صلوات الله علیه) و مهدی آخر الزمان(عج) که از اولاد پیامبراکرم(صلوات الله علیه) است تصریح می‌کند، چه خوب است سازمان هایی که کارشان پژوهش است این موارد اولیه را تنظیم کنند در سطحی که بتوانند به جامعه ارائه دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نسب به شایعاتی که علیه این مسائل است باید علاوه بر پاسخ؛ تهاجم کرد، بسیاری از این مسائل غیر قابل انکار است، یکی از منابعی که می شود خیلی روی آن کار کرد، نوع تعلیمات پیامبراسلام(صلوات الله علیه) است در جهت آن فرمولی که انسان ساز است، از مسلمانی و نامسلمانی بگذریم بهترین نشانی است که بر اساس حقانیت است.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *