خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: در سیستم نظامی مکتب انبیاء همواره جنگ برای صلح است/ زیربنای پیشرفت همه‌ی امور وجود امنیت پایدار است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: در سیستم نظامی مکتب انبیاء همواره جنگ برای صلح است/ زیربنای پیشرفت همه‌ی امور وجود امنیت پایدار است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه جایگاه سپاه پاسداران این است که رهبران فساد، آدمکش و آنهایی که به دنبال تجزیه حقوق انسان ها هستند را از میان بردارند تا مردم از دست آنها راحت بشوند، گفت: در سیستم نظامی مکتب انبیاء همواره جنگ برای صلح است و لذاست که خیلی هدفمند است به این معنی که باید به جایی برسد که آنهایی که آدمکش هستند، فتنه می کنند و به جان و ناموس مردم تعرض دارند خلع سلاح شوند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ضمن عرض تبریک عید مبعث، گفت: دیدار فرماندهان سپاه هم برای من جای تبریک دارد و از این دیدار بسیار خوش وقت هستم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به حدیث”الجُنُوُد بِإذنِ اللّه ِ حُصُونُ الرَّعيَّةِ وَ زَينُ الوُلاةِ وَ عِزُّالدِّينِ وَ سُبُلُ الأَمنِ وَ لَيسَ تَقُومُ الرَّعِيِّةُ إلاّ بِهِم”؛ گفت: شما خدا را خیلی شکر کنید که از جایگاه شما در این حدیث چه تعریف و تعبیری شده است.

 

وی با اشاره به اینکه زیربنای پیشرفت همه‌ی امور وجود امنیت پایدار است، اظهارداشت: همه افرادی که کار خیر می کنند اجر دارند، حالا آن کار می خواهد اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، اداری و غیره باشد، نیروهای مسلح و کسانیکه دست اندرکار امنیت کشور هستند در همه این امور خیر بدون اینکه از آنها چیزی کم شود، شریک هستند به همان دلیلی که اول باید امنیت برقرار باشد تا کارهای دیگر در سایه امنیت به انجام برسد، هر کاری بخواهد انجام شود شرط اول آن امنیت است، خداوند شما را وسیله ای قرار داده تا امنیت حاصل شود.

 

امام جمعه بیرجند در ادامه با اشاره به نامه فوق العاده زیبای سردار سلیمانی به فرزندشان، بیان کرد: هرگز نمی‌خواســتم نظامی شــوم، این راه را انتخاب نکردم که آدم بکشم، تو میدانی من قادر به دیدن بریدن سر مرغی هم نیستم. من اگر سلاح به دست گرفته‌ام برای ایستادن در مقابل آدمکشان است نه برای آدم کشتن. خود را سرباز در خانه هر مسلمانی می‌بینم که در معرض خطر است و دوست دارم خداوند این قدرت را به من بدهد که بتوانم از تمام مظلومان عالم دفاع کنم، نه برای اسلام عزیز جان بدهم که جانم قابل آن را ندارد، نه برای شیعه‌ مظلوم که ناقابل‌تر از آنم، نه نه… بلکه برای آن طفل وحشت‌زده بی‌پناهی که هیچ ملجئی برایش نیست، برای آن زن بچه به سینه چسبانده هراسان و برای آن آواره در حال فرار و تعقیب، که خطی خون پشت سر خود بر جای گذاشته است می‌جنگم.

 

وی در ادامه و در تبیین آیه ۳۹ سوره انفال، گفت: در سیستم نظامی مکتب انبیاء همواره جنگ برای صلح است و لذاست که خیلی هدفمند است به این معنی که باید به جایی برسد که آنهایی که آدمکش هستند، فتنه می کنند و به جان و ناموس مردم تعرض دارند خلع سلاح شوند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در لشکر اسلام کسی شروع به جنگ نمی کند و اولین تیر را شلیک نمی کند، این معنی دارد، این فرهنگ است، این مکتب انبیاء است.

 

وی با اشاره به آیه ۱۲ سوره توبه، افزود: جایگاه شما این است که رهبران فساد، آدمکش و آنهایی که به دنبال تجزیه حقوق انسان ها هستند را از میان بردارید تا مردم از دست آنها راحت بشوند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی بیان داشت: ملت های غربی و خود اروپا و آمریکا فهمیده اند که سران آنان چه جنایاتی علیه انسانیت انجام می دهند، این که بیش از یک سال جلیقه زرد ها با اعتراض و عدالت خواهی در خیابان های فرانسه راه می افتند ولی آنها را می زنند و می کشند، این ها حرف دارند و حرفشان عدالت خواهی است.

 

وی ادامه داد: در آمریکا و کشورهای مختلف دیگر همه متوجه شدند که تا در دنیا سلطه استکبار و ستمگران کوتاه نشود دنیا آرام نمی شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی یادآور شد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که مطابق با دین، انقلاب و اسلام ما است در تعدی و تجاوز به هیچ کشوری به عنوان شروع کننده جنگ جایز نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی گفت: اگر کسی به یک انسان یک سیلی بزند باید دیه آن را بپردازد و پاسخگو باشد و هیچ کس حق تعدی و تجاوز ندارد حتی امر و نهی جز از ناحیه سیستم ولایی و خدا که به زبان عقل و علم و ولایت و حکومتی باشد مجاز است در غیر اینصورت کسی نمی تواند به دیگری امر و نهی کند.

 

وی ادامه داد: این فقه اسلام است تا چه رسد به اینکه به کسی سیلی بزنند، حالا مشاهده کنید سران استکبار زنان، کودکان،  شیعه، سنی، مسلما ن وغیر مسلمان را می کشند، اگر جلوی این ها را نگیرند این ها چه کار می کنند.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی بیان داشت: پدر و مادرتان و اجدادتان را دعا کنید چون شیر پاکی خوردید و خداوند به شما سمتی واگذار کرده که شما شایسته آن هستید.

 

وی افزود: خدا شما را دوست دارد و شما هم او را دوست دارید شما در خیر همه افرادی که کار می کنند شریک هستید و این چیز کمی نیست.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان گفت: امیدواریم شرایطی فراهم شود که صاحب اصلی بیاید و مقام معظم رهبری بزرگوار پرچم را به دست ایشان بسپارند و برای همه مردم جهان فرج شود چون بحث فقط ایران نیست، در یمن، نیجریه، عراق، افغانستان، فلسطین و خود آمریکا چه می گذرد؟ ۵۰ میلیون گرسنه در آمریکا وجود دارند مگر به آنها اجازه می دهند که حرف بزنند در کشورهای اروپایی هم همینطور، با ظهور منجی بشر نجات پیدا خواهد کرد، ما هم برای شما دعا می کنیم، خدا بر توفیقاتتان بیفزاید و کارتان مورد رضایت صاحب اصلی انقلاب امام معصوم قرار بگیرد.

 

 

در ابتدای این دیدار سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید مبعث، گفت: خیلی خوشحال شدیم که امروز توفیق شد و حضرتعالی را زیارت کردیم، ان شاء الله که خداوند به شما سلامتی عنایت کند تا همه عزیزان و دوستان از محضر جنابعالی فیض ببرند.

 

وی در ادامه به مواردی از وظایف نیروی زمینی سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: نیروی زمینی سپاه از شمالی ترین مناطق کشور و مرزهای شمالی، منطقه شمال غرب کشور و همچنین جنوب شرق کشور در مرز و عمق و شمال شرق هم به جز مرز بقیه مسئولیت های امنیتی با نیروی زمینی سپاه است.

 

وی ادامه داد: از جمله ماموریت های نیروی زمینی سپاه ایجاد و برقراری امنیت پایدار است.

 

سردار پاکپور ابراز داشت: الحمدلله در مناطق تحت کنترل، امنیت برقرار است و مشکل خاصی وجود ندارد و بعضی از اتفاقات طبیعی هستند، بالاخره ضد انقلاب، آمریکایی ها، سرویس های کشورهای فرامنطقه ای و منطقه ای آرام ننشستند و دائم در حال تلاش هستند که امنیت که به عنوان برند جمهوری اسلامی در سطح جهان مطرح است و را دچار خدشه و آسیب کنند ولی الحمدلله تاکنون موفق به انجام این کار نشدند.

 

وی ادامه داد: تمام برنامه هایی که دشمنان طراحی و پیش بینی کردند و حتی به صحنه اجرا هم آوردند در آن موفق نبودند و ضربه خوردند و مشکل پیدا کردند، سرویس های امنیتی دشمن فعالیت های بسیار زیادی دارند که همه نقشه های آنان متوجه جمهوری اسلامی است.

 

وی در بخش دیگری پایانی سخنان خود به رسالت محرومیت زدایی سپاه اشاره کرد و گفت: تلاش سپاه هم این است که اقدامات محرومیت زدایی  خود را در منطقه شرق کشور گسترش دهیم چون که اساسی ترین موضوعی که به پایداری امنیت منطقه کمک می کند برطرف کردن محرومیت مردم در این منطقه است که الحمدالله اقدامات خوبی دارد صورت می گیرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *