خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: آمریکایی ها در افغانستان انواع جنایت و کشتار را انجام دادند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: آمریکایی ها در افغانستان انواع جنایت و کشتار را انجام دادند

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با بیان اینکه آمریکایی ها فرصت طلایی مردم افغانستان را مانند جانشان سوزاندند، گفت: انتظار داریم که شرایط و بصیرتی در کشورهای اسلامی پیش بیاید که اینهمه ظلم به کشورهای اسلامی از قبیل افغانستان، یمن، سوریه، لبنان، فلسطین مظلوم بفرقی نمی کند هر کشور مظلوم دیگری که زیر ظلم و ستم این جنایتکاران است است نجات یابند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در مراسم دانش آموختگی اولین دوره دانشجویان بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند، گفت: فارغ التحصیلی شما دانشجویان را به شما تبریک عرض می کنم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در تبیین حدیث ﺍﻟﻌﻠﻢ ﻓﺮﯾﻀﻪ ﻋﻠﯽ ﮐﻞ ﻣﺴﻠﻢﻣﺴﻠﻤﻪ، گفت: تعبیر اسلام ازعلم تعبیر فریضه است و این اجتناب ناپذیر است.

 

وی افزود: به جایگاه علم در زندگی انسان از دو بعد نگاه می شود، یکی اینکه انسان خلقتا بر اساس فطرت به عنوان یک اصل در کنار بقیه اصول روحش تشنه علم است و از جهل رنج می برد و در جهل شرمنده است، از این حیث پس علم یک فریضه فطری است و وقتی دین تعبیر به فریضه می فرماید  منشا ارشادی دارد نه تشریعی و اشاره می فرماید به فطرت انسان که خواه و ناخواه کنجکاو است.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی ادامه داد: انسان طوری آفریده شده که اگر سالم باشد مانند تشنه ای که دنبال آب می گردد، تشنه علم است و می خواهد بداند و از نادانی رنج می برد، اعم از اینکه آن علم در زندگیش موثر باشد یا نه موثر نباشد، می خواهد بداند در اوج آسمان ها و کهکشان ها و اعماق دریاها چه می گذرد، پس علم یک فریضه فطری است.

 

وی افزود: اما علم در این خلاصه نمی شود و یک زاویه دیگر دارد و آن زاویه دیگر این است که انسان بر خلاف باقی موجودات طوری آفریده شده که به دنبال علم برود، باقی موجودات منازلی که از مبدا تا مقصدشان  طی می کنند بر اساس غریضه هدایت می شوند و هیچ نیازی به تعلم ندارند، مانند زنبور عسل که در مدت کوتاه عمر خود از همان ابتدا یک مهندس است و به کلاس و آموزش نیاز ندارد اما انسان که اینطور آفریده نشده است، انسان یک موجود نامتناهی است و از مبدا تا مقصد باید یاد بگیرد و اگر یاد نگیرد از همه موجودات عقب مانده تر است به طوریکه حتی حرف زدن را یاد ندارد.

 

امام جمعه بیرجند گفت: آنچه مورد نیاز انسان است که بداند حتی فراتر از زمین و آسمان است و در این مورد کسب علم و تعلم یک فریضه و واجب شرعی است.

 

وی افزود: از بهترین عبادات کسب علم است به طوریکه مرحوم قمی در ثواب عبادات شب قدر علاوه بر بیان انواع و اقسام نمازها و دعاها می فرماید که افضل از همه این اعمال در این شب کسب علم است که این جایگاه بالای علم را نشان می دهد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی ابراز کرد: کسی که به دنبال علم می رود به تناسب مکان و زمان عناوین ارزشی دیگری مانند جهاد هم پیدا می کند، با توجه به شرایط زمانه و جهان تعلیم و تعلم جهاد فی سبیل الله می شود.

 

وی در تبیین حدیث العلم سلطان، گفت: علم قدرت و سیطره است، شخص و جامعه ای که از علم تهی باشد باید توسری خور هم باشد، علم قدرت ایجاد می کند، این خودش یک باب جداگانه است و وجوب خاص خودش را دارد، مخصوصا در زمان ما که علم ابزاری برای سلطه ظالمان وستمگران شده است و تنها راه خنثی کردن آن این است که اهل ایمان و اسلام به علم مجهز شوند و از دشمن پیشی بگیرند و او را خلع سلاح کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی بیان کرد: در گذشته مسلمین منشا اصلی علم و دانش بودند و از اطراف دنیا به کشورهای اسلامی و حوزه های دانش مسلمین روی می آوردند و کسب علم می کردند اما وقتی این تجهیزات از دست مسلمین به دست دشمنان افتاد آنها از آن حداکثر سواستفاده را کردند.

 

وی افزود: بعد از سقوط کشور عثمانی و تجزیه کشورهای اسلامی تسلط دشمن به گونه ای شد که تا حدی اجازه صدور و نشر علم را برای مسلمین دادند که علم بتوانند خدمتگذار آنها باشند و علم را به منافع خودشان محدود کردند و کشورهای اسلامی را عقب نگه داشتند.

 

امام جمعه بیرجند خاطر نشان کرد: امروز هم دشمنی های استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد و طرح برخی مسائل مانند  گیردادن به مسئله هسته ای و حرف های دیگر آنها بهانه است، آنچه که برای آنها اصل است این است که شیوه و سیستم جمهوری اسلامی که بر اساس استقلال است به گونه ای است که با رشد علمی آنها را سر جایشان خواهند نشاند و این هم مسئله ای نیست که مربوط به ایران باشد، همه مسلمان های فهمیده در همه این عالم می دانند که اسلام برای مسلمان سرفرازی و استقلال می خواهد نه وابستگی و تز جمهوری اسلامی هم این است که همه ی کشورهای اسلامی در هر جایی که هستند به صورت مستقل بر اساس آن اصول و پایه هایی که خودشان دارند مستقل شوند.

 

وی ادامه داد: دشمن از این تز جمهوری اسلامی می ترسد و بقیه همه اش بهانه است، این تز باید در دیگر کشورهای اسلامی هم سر لوحه قرار بگیرد، این همه تحریم و کارشکنی و راه انداختن افراد مفسد که مسلمان ها را بکشند و اختلافات داخلی راه بیندازند، این ها همه برای این است که جامعه اسلامی را عقب نگه دارند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: مردم مسلمان و عزیز افغانستان بیش از ۴۰ سال است در سلطه بیگانگان هستند، در ابتدا توسط کمونیست ها کشورشان اشغال شد و بعد هم به اشغال عناصر غربی به سرکردگی آمریکا در آمد.

وی افزود: طوایف مختلف افغانستان در استعداد نخبه هستند و خدا به آنها استعداد زیادی داده است و در کنار این استعداد خدا به آن ها سخت کوشی فراوان نیزعطا فرموده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی بیان داشت: حدود ۴۵ سال است که مردم افغانستان مظلوم واقع شده اند و دنیا از دور فقط تماشاگر است، ما منتظر روزی هستیم که این کشور عزیز و بقیه کشورهای اسلامی بر اساس تعالیم اسلام از زیر بار کفار و مشرکین آزاد شوند و پیشرفت های شایسته که شان آنهاست برای آنها پیش بیاید.

وی افزود: وقتی شوروی سابق این کشور اسلامی را اشغال کرد جواب آنها در مقابل زور وحدت کلمه بود و ملاحظه کردید که آنها با مقاومت های شگفت انگیز کشور را از دست دشمن آزاد کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی گفت: امام خمینی (ره) فرمود آمریکا شیطان بزرگ است، اروپایی ها هم همان ها هستند، خود آمریکایی ها هم اروپایی هستند که بومی های آمریکا را قتل عام کردند و روی قبر ۸۰ میلیون بومی آمریکا ایالات متحده را ساختند، اینها علاوه بر زور کارشان تزویر است.

 

وی افزود: مردم شریف و عزیز افغانستان در مقابل زور دشمن وحدت کلمه را حفظ کردند و او را بیرون کردند اما آمریکایی ها با تزویر وارد شدند و تزویرشان این بود که بین خود آنها مانند بقیه کشورها اختلاف ایجاد کردند بعد بر سلطه خود ادامه دادند و ظلمی نبود که نکنند.

 

امام جمعه بیرجند گفت: آمریکایی ها در افغانستان انواع کشت و کشتار را انجام دادند، اختلافاتی ایجاد کردند و در مراسم عروسی و عزاداری مردم افغانستان را به خاک و خون کشیدند، غربی ها هیچ مرزی ندارند، نه پایبند به عقل هستند نه پایبند فطرت هستند نه پایبند قانون هستند پایبند به هیچ چیز نیستند.

 

وی افزود: آمریکایی ها فرصت طلایی این مردم افغانستان را مانند جانشان سوختند، ما انتظار داریم که شرایط و بصیرتی در کشورهای اسلامی پیش بیاید که اینهمه ظلم به کشورهای اسلامی از قبیل افغانستان، یمن، سوریه، لبنان، فلسطین مظلوم فرقی نمی کند هر کشور مظلوم دیگری که زیر ظلم و ستم این جنایتکاران است است نجات یابند.

 

نماینده ولی فقیه در پایان با اشاره به حدیث الاسلام کلمه توحید و توحید کلمه، گفت: اگر روزی مسلمین ید وحدت را بگیرند می توانند شر این مفاسد غربی را از سر مسلمین کوتاه کند و علم را در خدمت بشر قرار دهند، آنها با علم و تکنیکشان کشورها را ویران می کنند و مردم را قتل عام می کنند، آن سازمان ملل بی خاصیت هم که عضو خود آنها و توجیه گر کار آنهاست او هم در جنایات آنها شریک است، امیدواریم خداوند توفیقی دهد و جامعه مسلمان را از دست بیگانه نجات دهد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *