خانه / دیدارها / نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: مشکل کمبود معلم و کلاس‌های درس در استان مرتفع شود/ جبران خسارت‌های فرهنگی بسیار مشکل است

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: مشکل کمبود معلم و کلاس‌های درس در استان مرتفع شود/ جبران خسارت‌های فرهنگی بسیار مشکل است

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه از مدت‌ها پیش نگرانی‌هایی از کمبود کلاس، دبیر و معلم در خراسان جنوبی بوده است، گفت: در سنین اول بلوغ در استان کلاس‌های مختلط داریم که با وجود این تهاجم‌های بیگانه در فضای مجازی بعدها جبرانش خیلی مشکل است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با آقای دکتر کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در بیرجند ضمن تبریک ایام ماه رجب و میلاد امام جواد(علیه السلام)،گفت: به خاطر دارم در زمان حیات مرحوم آیت الله تهامی، شب‌های جمعه ایشان در مسجد جامع عاشورا نماز با صفایی می خواندند و حجت الاسلام آقای کاظمی(والد آقای دکتر کاظمی) با صدای دلنشین خود دعای کمیل را قرائت می کردند.

وی در ادامه افزود: هنوز بعد از ۶۵ سال صدای زیبای قرائت دعای کمیل ایشان در گوشم است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه از طرفی فضای مجازی نیز در دست دشمنان است، افزود: تهاجم بیگانه و تفکرات آلوده با فرهنگ غرب برای نسل جدید مشکلاتی ایجاد کرده است، امروز با وجود ویروس کرونا فضای مجازی ناچاراً در اختیار نسلی که هنوز به حد نصاب سنی جهت استفاده از آن نرسیده‌اند، قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امیدواریم بیماری کرونا پشت سر گذاشته شود و با  قدرتی که نظام جمهوری اسلامی دارد، دست بیگانه از این کشور قطع کند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مسئولیت شما(معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش) مسئولیت پراهمیتی است، گفت: به این معنی که اگر به وظیفه خود آنچنان که عقل و دین می گوید عمل کردید، بالاترین عبادت است، زیرا در بین امورات انسان بالاتر از تعلیم و تربیت نیست، به نحوی که مرحوم شیخ عباس قمی قدس سره که اعمال شب قدر را بیان می فرماید نقل می‌کند افضل همه ی اعمال کسب علم است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی تصریح کرد: اگر شما در وظیفه خود کوتاهی کنید ظلمی است ک هم ‌به خود و هم به جامعه کرده‌اید، چرا که فرهنگ در نسل‌های بعدی نیز خواهد ماند، به صورتیکه مشمول حدیثی هستید که می فرماید اگر کسی سنت حسنه‌ای را احیا کند تا روز قیامت کسی که این سنت را انجام دهد، بدون اینکه از ثواب افراد عامل کم شود برای بنیان گذار آن سنت ثواب می رود، و اگر سنت سیئه‌ای را پایه گذاری کند تا قیامت برای او گناه نوشته می شود بدون اینکه از گناه آن افراد کم شود.

وی خطاب به مسئولان آموزش و پرورش، گفت: شما باغبان هستید و در حال تربیت این نهال‌ها، حال اگر این نهال‌ها میوه شیرین دهد یا میوه تلخ شما در آن شریک هستید، در این مقطع از زمان که به تعبیر دشمنان همه گزینه‌ها را روی میز دارند که بدتر از همه، گزینه‌های فرهنگی است، چرا که مشکلات اقتصادی اولویت دارد ولی این مشکلات برخواسته از فرهنگ ماست؛ مشکلات اجتماعی نیز برخواسته از فرهنگ ماست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در ادامه افزود: با توجه به اینکه مردم خراسان جنوبی از دیرباز در دینداری و فرهنگ اسلامی زبان زد هستند ایجاب می‌کند، تلاش شود که این فرهنگ حفظ شود، رهبرمعظم انقلاب اسلامی از این استان و مرکز استان به عنوان شهر علم و ایمان تعبیر می‌کنند.

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه جریاناتی به صورت هدفمند فرهنگ دینی این استان را مورد هدف قرار داده اند، گفت: در گذشته یکی از مسئولین رده بالا استان، می‌گفت قصد دارد فرهنگ خراسان جنوبی را تغییر دهد و به دنبال این بودند که به شکل مبتذلی این تغییر انجام شود که به لطف خدا سایه آنها کم شد.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی در پایان خاطر نشان کرد: از مدت‌ها پیش نگرانی‌هایی از کمبود کلاس، دبیر و معلم در خراسان جنوبی بوده است، بخصوص در سنین اول بلوغ در استان کلاس‌های مختلط داریم که با وجود این تهاجم‌های بیگانه در فضای مجازی بعدها جبرانش خیلی مشکل است.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *