خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: در مسئله تبلیغ اولویت شناخت دوست و دشمن است/ تبلیغ باید به صورت تخصصی باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: در مسئله تبلیغ اولویت شناخت دوست و دشمن است/ تبلیغ باید به صورت تخصصی باشد

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره اینکه دشمنان برای کوچکترین کار ساعت‌ها در اتاق های فکر می سنجند و بعد وارد عمل می‌شوند، گفت در مکتب ما مسائلی وجود دارد، که بدون تحقیق نمی شود در موردش حرف زد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با اعضای ستاد نظام جامع تبلیغ استان ضمن تبریک ایام ماه رجب، گفت: هر تصمیمی در اجرا نقاط قوت و ضعف معلوم می شود و این تصمیم قابل تبدیل، تغییر و اصلاح با توجه به شرایط اجرا است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: دیر هنگام است، مشاهده می‌کنید که جامعه اسلامی همواره و بعد از انقلاب با چه عناصر ناپاک، فاسد و دروغگو و تهمت زن رو برو است و برای هموار کردن راه منافع مادی خود به هر قیمتی، با انسان کشی، با ویران کردن شهرها، آواره کردن مردم در سراسر جهان مجهز به همه ابزار و تکنیک تبلیغات و بیش از آن تاکتیکش است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی در ادامه افزود: گاهی اوقات در برخی مناسبت‌ها در رسانه ها گوشه ای از شیوه های کار رسانه های خاصی که به زبان فارسی و برای گول زدن نسل جوان ما هستند، نشان داده می‌شود، یک جوان کم تجربه خیلی ساده ممکن است در دام این رسانه ها قرار بگیرد.

وی افزود: اصلا کفه تبلیغات ما با آنها هم سنگ نیست، آنها بدترین جنایت را انجام می دهند و توجیه می کنند، دیگران جرمی ندارند، برایشان جرم می سازند و تثبیت می کنند، کاربه آنجا رسیده که هر کشوری که از ملیت و ناموسش دفاع کند در قالب تروریست قرار می‌گیرد و خودشان هر عمل زشتی که بدتر از آن نیست با توجیه کردن، طلبکار نیز در می آیند، چرا که در اثبات یک مطلب حسن و قبح مطرح نیست، می گویند لوزمی ندارد که حق باشد یا باطل بلکه با کیفیتی بیان می کنند تا افرادعام باور کنند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه از سویی زخم‌های کهنه‌ای هستند که یک اندیشه غرب گرا در کشور وجود دارد، به صورتی که حتی فضای مجازی ما نیز دست غربی هاست، گفت: آینده فرزندان ما در دست آنها است، لذا اینکه می گوییم دیر هنگام است به این دلیل است، لذا تبلیغ باید تخصصی باشد، در دنیای امروز تبلیغ در جایگاه رفیع خودش است اما بدون تخصص نمی شود کار کرد، این برنامه ها نیز باید به صورت تخصصی و کارشناسی کار شود.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی ادامه داد: دشمنان برای کوچکترین کار ساعت‌ها در اتاق های فکر می سنجند و بعد وارد می‌شوند، ضمن اینکه اصولاً مسائلی که در مکتب ما وجود دارد، چه مسائل عقلی، وحی وعلمی و چه خودسازی، کشف و عرفان؛ اصلاً بدون تحقیق نمی شود در موردش حرف زد.

وی افزود: از طرفی تبلیغ یک مسئله است، اولویت یک مسئله دیگر، اگر کارها در زمان خودش انجام نشود، هم تضییع وقت مخاطب است، هم تضییع فرصتی است که ممکن است جامعه ای را دچار مشکل کند، طرح تبلیغ باید دارای ویژگی هایی از جمله هم صدایی، تخصص و دارای اولویت باشد، اینگونه طرح‌ها موثر خواهند بود.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی تصریح کرد: در این جریان به شیوه ویروس کرونا، اصل قضیه رعایت بهداشت لازم بوده و هست، در عین حالیکه همه اظهار نظرهایی در این باب علمی و تخصصی نیست، خیلی جاها رسوایی است، وقتی قم را به عنوان مرکز شروع کرونا معرفی می کنند و بعد آن پزشک متعهدی که نقل می‌کند شیوع کرونا از قم نبوده، بلکه قم به عنوان اولین مرکز اطلاع رسانی و شناسایی اعلام کرده است که باید قدردانی نیز شود اما روز بعد آن پزشک را برکنار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی ادامه داد: در عین حالیکه رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا لازم و واجب است و این مسائل دفع ضرر است، اما چه در سطح ایران و چه در سطح جهان، استفاده های سیاسی و استکباری زیادی از این موضوع می‌شود، که به عنوان نمونه اخبار جهان یک صدا در مورد کرونا صحبت می‌کنند، اما چرا در مورد کودکان یمن کسی چیزی نمی گوید، چرا سازمان ملل یک بار در مورد سوء تغذیه کودکان یمنی بیانیه نمی دهد.

وی افزود: بیان اخبار کرونا لازم است، اما آنچنان در مورد این بیماری صحبت می کنند که باقی مسائل اصلا گفته نمی شود، به عنوان مثال در کشور خودمان  بیش از ۱۰ برابر فوتی های بر اثر کرونا، سقط جنین وجود دارد، چرا در این مورد کسی جلسه ای نمی گیرد و چاره ای نمی اندیشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در این باب از تصمیم گیری‌های نامتوازن از جمله خواندن نماز عید که آن گوشه از شهر ایراد دارد، آن گوشه ایراد ندارد یا بسیاری از تجمعات ایرادی ندارد اما تجمع در نمازهای جمعه و جماعت ایراد دارد گرفته تا خیلی مسائل دیگر برای مردم سوال ایجاد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی بیان کرد: برخی افراد خیال می کردند بعد از یکسال که مردم از این اجتماعات دور بودند نسبت به آنها بی تفاوت شوند، اما دیدیم که در ۲۲ بهمن امسال با چه شکوهی حضور پیدا کردند و در نماز های جمعه در هر جایی که شروع شد با چه اشتیاقی شرکت کردند.

وی یاد آور شد: در بحث تبلیغ اولویت این است که دشمن را بشناسیم و بشناسانیم، این اولویت است، چرا که تا این عناصر در دنیا حاکم باشند این دنیا قابل اصلاح نیست و چون سیستم تبلیغاتشان واقعا تخصصی و فوق تخصصی است، سیستم مکر، حیله، نیرنگ و بازی با الفاظ است که برای افرادی که سطح سواد یا سن پایینی دارند، شبه بر انگیز است.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: اولویت امروز تبلیغ، شناخت دوست و دشمن است، قبل از آن دوستی و دشمنی باید شناخته شود، اگر جلب منفعت حقیقی و دفع ضرر واقعی را معنی کنیم، و در کنار آن جامعه‌ دوست و دشمنش را بشناسد، گول نمی خورد.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی در پایان با بیان اینکه امروز حجت مردم برای ما تمام است باید کاری کنیم که حجت ما بر مردم تمام شود، خاطر نشان کرد: این تبلیغات کاملا تاثیر گذار است، چرا که  مردم در سراسر جهان تشنه عدالت هستند، حتی در خود مردم مظلوم آمریکا بیش از ۵۰ میلیون آدم گرسنه وجود دارد، یک مسئله و اتفاقی پیش می‌آید می بینید که در آب خوردن و گرم کردنشان چه مشکلاتی درست میشود؛ لذا بسیار زمینه فراهم است.

انتهای پیام/

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *