خانه / تاپ خبر / نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: فرهنگ و دیانت مردم بشرویه در تاریخ خراسان زبان زد است/ حوزه علمیه ملا عبدالله این شهرستان باید شاخص شود

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی: فرهنگ و دیانت مردم بشرویه در تاریخ خراسان زبان زد است/ حوزه علمیه ملا عبدالله این شهرستان باید شاخص شود

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی با اشاره اینکه فرهنگ و دیانت مردم بشرویه در طول تاریخ زبان زد است، گفت: حوزه علمیه شهرستان بشرویه باید شاخص باشد چرا که مردم این شهرستان مردمی پاک و با دیانت هستند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با جمعی از مدیران حوزه علمیه شهرستان بشرویه ضمن عرض تبریک ایام ماه رجب، گفت: مسئولیت سنگینی بر دوش دارید و شکر خدا را که پروردگار توان انجام این مسئولیت را نیز به شما داده است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی افزود: سرنوشت نسل‌ها، خوبی ها و بدی هایی که در جامعه پیش می آید، با عملکرد مربیان دیروز جامعه ربط دارد، نسبت به طلاب وظیفه سنگینی شما دارید و آنها برای آینده جامعه دارند، بنده تصور می کنم بیش از هر چیز، و پیش از هر کاری باید طلبه را هدفمند بار آورد.

وی ادامه داد: اگر در آن حد لازمش توانستیم تفهیم کنیم که انسان برای چه هدفی و برای چه نقشی در جامعه، که منظور از جامعه روستا، شهرو کشور نیست، بلکه این فرد چه نقشی در سطح جهان می خواهد داشته باشد؟

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: اگر در بین افراد همت را بالا بردید آن فرد، درسش را می‌خواند، غالباً ولنگاری‌ها یا دنبال کارهای بی خاصیت یا ‌مضر رفتن، کار انسان‌های بی هدف است، لذا بی هدفی آنها را به حالت سرگردان می‌آورد بعد به عنوان سرگرمی دنبال هر کاری می‌رود، اگر بتوانیم به مخاطب هدف درست را تفهیم کنیم، آن فرد خودش و وقتش را خیلی گران بهاتر میداند که هدر دهد.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی بیان کرد: افراد و اشخاصی که از آنها به عنوان متهجرین تعبیر می‌شود، یک تعریف خاصی از دین می کنند، و بر اساس آن یه تعریفی نیز از طلبه یا عالم می‌کند، اما سئوال اینجاست که فقهای بزرگ، آنهایی که اسلام شناس و عالم شناس اند، آنها می گویند دین را اگر بخواهیم با نماز و روزه تعبیر کنیم با وجود اینکه اهمیت خودش را دارد، اما با تعبیر فقه‌ها فرق می کند، دین برای هر موضوعی که در جامعه اسلامی است، حکم دارد، حتی در مسائل سیاسی نیز حرف برای گفتن دارد.

وی با اشاره به آیه لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ، گفت: فلسفه بعثت انبیاء مسائل سیاسی بوده است، بدون یک سیاست گذاری صحیح و فداکاری و به لازمه آن در همه صحنه‌هایی که ایجاب می کند، مقاومت کردن، نمی شود عدالت را پیاده کرد، چرا که  بشر گرفتار نفس است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در ادامه افزود: این همه جبهه در دنیا علیه عدالت خواهان شکل گرفته و ما در این چهل سال هم تکرار تاریخ را با چشم خودمان دیده‌ایم،اگر فقر و غنایی شکل می‌گیرد که نامطلوب است، از سیاست و از نوع عمل کردن ما است،چراکه جایی مسئولی به وظیفه خود عمل نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی افرود: آنچه که از شرایط حوزه ملا عبدالله بشرویه فرمودید و از آن سابقه‌ی شناختی که من با مردم بشرویه از سال های خیلی دور دارم، فرهنگ و دیانت مردم بشرویه در طول تاریخ زبان زد است و حوزه علمیه بشرویه باید شاخص باشد چرا که مردم این شهرستان مردمی پاک و با دیانت هستند.

وی در پایان با اشاره به اینکه زلزله ها جدا از آثار و خسارات مالی، خسارات فرهنگی نیز دارد، خاطر نشان کرد: خراسان جنوبی در مجموع از لحاظ فرهنگی در کشور امتیاز دارد و شهرستان بشرویه در استان صاحب امتیاز است، من در ۱۶ سال خدمتی که در مرکزذآموزش ۰۴ ارتش جمهوری اسلامی داشتم با سربازان از تمام مناطق کشور برخورد داشتم، در این بین سربازانی که از آن منطقه بودند از لحاظ دینداری قابل تشخیص بودند.

انتهای پیام/

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *