خانه / نمازجمعه / خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: انقلاب و قرآن همه دنیا را در هم می نوردد/ موانع را برطرف کنید

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: انقلاب و قرآن همه دنیا را در هم می نوردد/ موانع را برطرف کنید

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی گفت: اگر موانع از پیش راه کم شود، این انقلاب و قرآن همه دنیا را در هم می نوردد، البته با وجود همه موانعی که استکبار غربی ایجاد کردند، امروز می بینید فریاد عدالت طلبی مردم دنیا بلند است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری شبستان ، حجت الاسلام والمسلمین آقای سید علیرضا عبادی شامگاه (۱۸ بهمن) در مراسم محفل انس با قرآن «قرآن کتاب انقلاب» که در حسینیه جماران برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کتاب انقلاب است، مگر نه اینکه قرآن که نازل شد مهمترین انقلاب را بر جامعه بشری رقم زد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تحقق هر امری مبتنی بر عدم مانع است، گفت: آنچه به صورت مقتضی بود، یک مسئله صد درصد بود؛ قرآن کتاب انقلاب است که جوامع بشری را منقلب کرد اما از آن سوی هم بسیار غریب است یعنی در ۱۰ سال استقرار رسول اکرم (ص) در مدینه ۸۰ جنگ و سریّه بر مسلمین تحمل شد.

 

وی ادامه داد: تاثیر انقلابی قرآن بعد از ۱۴۰۰ سال این اقتضا را دارد که می تواند دنیا را تغییر دهد اما در طول تاریخ برای جلوگیری از تاثیر قرآن بسیار مانع ایجاد کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای سید علیرضا عبادی بیان کرد: استکبار در سطح جهان برای جلوگیری از تاثیر قرآن از هیچ چیزی فروگذار نمی کند، همانطور که خودشان می گویند همه گزینه ها را روی میز دارند.

 

امام جمعه بیرجند افزود: موجودات دیگر بر جریان غریضه و یا طبیعت اداره می شوند و در آنان تغییر نیست و یکنواخت زندگی می کنند اما انسان از سویی تحت تاثیر طبیعت و غریزه است و از طرفی روح ملکوتی دارد که مسیرش فرق می کند.

 

وی با اشاره به اینکه انقلاب به معنای تغییر و برگشت است و انسان براساس روح ملکوتی جز با خدا اشباع نمی شود، تصریح کرد: انسان ممکن است برای رسیدن به غرایض و طبیعت‌ خودش، خداوند را ندیده بگیرد اما یک مرتبه خودش را محاکمه و توبه می کند و مسیر زندگی اش را به سمت خداوند تغییر می دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای سید علیرضا عبادی ادامه داد: شهيد علامه مطهری درباره جايگاه انسان در قرآن می‌نويسد که عالی‌ترين مدح‌ها و بزرگترين مذمت‌های قرآن درباره انسان است. از نظر قرآن انسان موجودی است كه هم توانايی آن را دارد كه جهان را مسخر خويش سازد و فرشتگان را به خدمت خويش بگمارد، و هم می‌تواند به «اسفل السافلين» سقوط كند، اين خود انسان است كه سرنوشت نهايی خويش را تعيين می‌كند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۴۰ سال است که استکبار بهترین و پاک ترین انسان های ما را تهدید به مرگ می کند و هر روز هم به هر بهانه ای این کار را ادامه می دهد، گفت: آنهایی که بر شتر نفس سوار هستند در مقابل استکبار هم می ترسند و هم سازش و کوتاه می آیند، اما بسیجیان و اهل قرآن و نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایرن و اندیشه های پاک خداخواه خم به ابرو نمی آورند و عاشق شهادت هستند که در راه حق جان خود را فدا کنند.

 

وی افزود: اما اگر موانع از پیش راه کم شود، این انقلاب و قرآن همه دنیا را در هم می نوردد، با وجود همه موانعی که استکبار غربی ایجاد کردند و امروز می بینید فریاد عدالت طلبی مردم دنیا بلند است.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای سید علیرضا عبادی با بیان اینکه قرآن کتابی است که اگر موانع را برطرف کنید خودش کارش را انجام می دهد، افزود: ما در آستانه تحولی بزرگ در جهان هستیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *