خانه / نمازجمعه / خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: برگشت به اصل انقلاب؛ علاج مشکلات کشور/ سازش با غرب در هر لباسی خیانت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: برگشت به اصل انقلاب؛ علاج مشکلات کشور/ سازش با غرب در هر لباسی خیانت است

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی  گفت: مسئولان و مردم هر وقت در اهداف انقلاب یکصدا شدند آمریکا و انگلیس هم خفه خون گرفتند؛ اما هر وقت متاسفانه کسانی به غربی ها رو دادند،آنها گستاخانه طلبکار شدند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی ظهر امروز (۱۷ بهمن) در خطبه های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران همان اسلام است و این ریشه در اعتقادات دارد، اظهار داشت: عدالت، شجاعت، استقلال، کمال، عفت و ایمان و غرور از ویژگی های مهم انقلاب اسلامی ایران است که هرگز فراموش شدنی نخواهد بود.

 

وی عدالت خواهی و ایمان و حکومت براساس آموزه های قران را از ویژگی های مهم انقلاب دانست و افزود: حقیقت انقلاب همان چیزی است که در اسلام آمده و تاکید شده؛ هر چند که ممکن است در اجرای این ها، برخی مدعیان انقلابی با اندیشه خیانت و عهدشکنی باعث کندی کار شوند، البته این افراد خودشان را ضایع می کنند و نه انقلاب را، چراکه انقلاب اسلامی به فرموده امام راحل معجزه قرن است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در همین خصوص؛ مشکلات به وجود آمده در دهه های بعد از انقلاب را برگرفته از برخی مدیران و مسئولان دلداده به غرب دانست و خاطرنشان کرد: امروز تنها علاج مشکلات داخلی، برگشت به اصل انقلاب و اسلام است.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی  با اشاره به برکات فراوان انقلاب اسلامی ایران برای مردم در مقایسه با دوران سیاه قبل از انقلاب، افزود: قدردانی ما از این انقلاب و دستاوردهای آن، میزان معرفت ما نسبت به انقلاب را نشان می دهد.

 

وی با بیان اینکه دنیا در مقابل انقلاب ایران با همه دشمنی هایی که دارند؛ امروز مجبور به تواضع هستند، گفت: دنیای کفر با همه تهاجم و انواع فشارهای سیاسی و اقتصادی که برای نابود کردن انقلاب اسلامی ایران تاکنون بکار بستند، اما اصل مسئله انقلاب را نمی توانند انکار کنند.

 

انقلاب اسلامی ایران معجزه قرن بود

امام جمعه بیرجند به شهادت سردار دلها و ایستادگی او در برابر دشمنان اشاره کرد و گفت: کسانی در مقابل جمهوری اسلامی ایران می ایستند که از بدترین دشمنان اسلام هستند، اما در مقابل هم بهترین انسانها در برابر دشمنان جمهوری اسلامی ایران ایستادگی می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی  انقلاب اسلامی ایران را به فرموده امام راحل معجزه قرن دانست و تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران درحالی به ثمر نشست که دو بلوک شرق و غرب در جهان حاکم بودند و اجازه استقلال به کشوری نمی دادند، لذا انقلاب اسلامی با یک قدرت الهی پیروز شد و چنین مستقل روی پای خود ایستاد.

 

وی در ادامه به بخشی از مشکلات و روزگار سیاه رضاخانی قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب و در دهه ۲۰ و در نتیجه حضور اتحاد استبداد داخلی با استعمار پیر یعنی انگلیس خبیث چنان قحطی کشور را فراگرفت که مردم حتی نان خوردن هم نداشتند.

 

امام جمعه بیرجند مهمترین دستاورد این انقلاب را بیرون راندن سیستم فاسد، بی منطق و بی دلیل پادشاهی ۲۵۰۰ ساله در کشور و استقلال و ایستادگی روی پای خود عنوان کرد و تصریح کرد: قبل از انقلاب بیش از ۲۵۰۰ سال یک سیستم بی منطقی در کشور روی کار بود که حکومت را موروثی می دانستند و مردم هیچ حقی در کشور نداشتند.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی  با بیان اینکه حکومت می‌تواند بهترین ابزار برای رشد انسان باشد، گفت: چنانچه حکومت صالح باشد، موجب رشد می‌شود اما اگرچنانچه ناصالح باشد بدتر از وحشی گری است، لذا حکومت باید بر پایه دلایل عقلی و نقلی باشد.

 

وی حکومت پادشاهی را در واقع برده گیری بزرگ از جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در ایران قبل از انقلاب پادشاهان زیادی بودند که به اسم اسلام اما برخلاف اسلام حکومت می کردند که به برکت انقلاب بساط آنها برچیده شد.

 

روایتی از دوران سیاه رضاخانی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، پیوند استبداد داخلی با استعمار خارجی در دوران ستمگری رضاخان و پسرش را یکی از دوران های سخت ایران دانست و گفت: وقتی استعمار جهانی نفوذ کرد و استبداد داخلی با استعمار خارجی با هم متحد شدند، نتیجه آن غارت رفتن جان، مال و ناموس مردم توسط انگلیس خبیث بود، برای همین است که استکبار شخصی بی سواد و بی فرهنگ مانند رضان خان را بر مردم مسلط کرد تا هر چه توانست به همراه انگلیسی ها از کشور غارت کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی  ادامه داد: پهلوی پسر از پدرش هم بدتر بود، او آقابالاسر خودی ها و نوکری دیگران بود و از خود هیچ عقل و اراده ای نداشت به طوری که نخست وزیر انگلیس وقتی با شاه مملکت صحبت می کرد، شاه از ترس میلرزید، انقلاب توانست اصل این سیستم فاسد را عوض کند و از طرفی هم قدرت جهنمی و طاغوتی پادشاهی را برچید.

 

وی با بیان اینکه مسئولان و مردم همه باید قدر این انقلاب را بدانند، چراکه پای به ثمر نشستن آن خون فرزندان زیادی ریخته شده است، گفت: مشکلاتی امروز مردم در کشور بواسطه مسئولان نمک نشناس است که به دنبال سازش با غرب و خیانت هستند.

 

سازش با غرب در هر لباسی خیانت است

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه شهدا تمام دارایی خود را فدای انقلاب کردند، گفت: سازش با غرب در هر لباسی که باشد خیانت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی  با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران اسلامی، ادامه داد: چنانچه خودی ها در کشور با اظهاراتشان آمریکا را پر رو نکنند، تحریم های او اثر چندانی نخواهد داشت.

 

وی تاکید کرد: هر وقت در اهداف انقلاب همه مسئولان و مردم یکصدا شدند آمریکا و انگلیس هم خفه خون گرفتند؛ اما هر وقت متاسفانه کسانی به غربی ها رو دادند،آنها گستاخانه طلبکار شدند.

 

امام جمعه بیرجند بخشی از گرانی های اخیر را به دلیل تحریم های داخلی از جمله احتکار و گران فروشی دانست و گفت: چنانچه براساس آموزه های اسلام عمل کنیم تمام توطئه های دشمنان خنثی است. 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *