خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: تبیین مکتب حضرت فاطمه (سلام الله علیها) رسالت عظیم حوزه علمیه خواهران می باشد

امام جمعه بیرجند: تبیین مکتب حضرت فاطمه (سلام الله علیها) رسالت عظیم حوزه علمیه خواهران می باشد

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در مراسم سخنرانی در جمع بانوان و طلاب حوزه علمیه حضرت نرجس (ع) ، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و میلاد حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، گفت: ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را باید جشن گرفت اما این جشن ها و مراسمات کفایت نمی کند و باید سیره و روش زندگی حضرت فاطمه زهرا که یک مکتب است تبیین شود که حوزه علمیه خواهران برای این رسالت عظیم شایسته تر از همه است.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه خواهران باید خود را در برابر جنگ نرم تجهیز کنند و دست دختران و زنان ما را در این جامعه سرگردان آخرالزمانی بگیرند و آنها را از این همه آفات و آلودگی های فضای حقیقی و مجازی نجات دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز داشت: اسلام پاسخگوی همه نیازهای بشری است اما این یک شرط دارد که دستورات و قوانین توسط یک مجری شایسته اجرا شود که متاسفانه از صدر تاریخ تا کنون اسلام را به افرادی چون یزید بن معاویه، مروان حکم، عبدالملک مروان و دیگر پادشاهان خودسر و زمامداران بی شعور سپرده اند تا قوانین اسلام را اجرا کنند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ همواره انسان های متدین از ظلمه طاغوت انتظار نداشتند که فرهنگ دین را حفظ کنند و حافظ فرهنگ مردم در طول این ۱۴۰۰ سال خود مردم بودند اما در این شرایط آخر الزمانی که همواره از ناحیه معصومین (علیها السلام) و اسناد و مدارک نسبت به آن هشدار داده شده یک شرایط استثنایی و خطرناک وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی بیان کرد: خدای حکیم حافظ دینش است و در یک مقطع ضروری دینش را حمایت کرد که ولی و فقیهی از فقهای دین الهی حضرت امام خمینی (ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی قیام کرد و در حالی که دنیا باور نداشت انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا پیروز شد.

وی افزود: مطمئن هستیم اگر این اتفاق مقدس نمی افتاد و انقلاب نمی شد در آن سیستمی که بیگانگان به وسیله انسان های ابله در همه شئون زندگی مسلط شده بودند این پیشرفت‌های علمی فقط در اختیار دشمنان می ماند و واژه دین و ناموس را دیگر نمی شد معنی کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی اظهار داشت: ایران بعد از اسرائیل لقمه دوم استکبار بود و آنها همه چیز را بلعیدند، خدا دینش را حفظ کرد اما در عین حال دشمن که رها نمی کند و به دشمنی خود ادامه می دهد البته جبهه مقاومت نیز چون متکی به خداست قوی است همانطور که انقلاب ما یک معجزه الهی بود اما به هر حال ما خیلی از چیزها را از دست دادیم که تا بخواهیم آنها را به سر جایش بازگردانیم باید هزینه زیادی بپردازیم.

امام جمعه بیرجند گفت: از ۲۰۰ سال قبل که پای استعمار بیگانه در همه دنیا و بیش از همه در منطقه آسیا و ایران باز شد آنها خیلی چیزها را از ما گرفتند، در آن مدتی که سلطه استعمار بود و انگلیس با استفاده از عناصر بی فرهنگی مانند رضا خان در کشور فرهنگ زدایی می کرد و فرهنگ را زیر سوال می برد، خود مردم حافظ فرهنگ بودند و ارزش ها را حفظ کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه در شرایط حاضر مسائل اقتصادی در اولویت قرار گرفته است که البته این موضوع مقطعی بوده و اولویت اصلی مسائل فرهنگی است، افزود: در سیستم دنیا و کشور ما روحیه قناعت و عزت نفس شدیدا آسیب دیده و از سویی جنگ های روانی و میدانی به گونه ای شده که یک زن مسلمان تر جیح می دهد در بیرون از خانه کار و شغلی که شایسته مقام او نیست را انجام دهد.

وی ادامه داد: علم برای زن و مرد فرقی نمی کند و بایدعالم بود همچنین کار و تلاش برای مرد و زن عبادت است، اما شغلی که شایسته مقام والای زن باشد؛ وقتی یک زن می خواهد با شغل و تجارت، وضعیت اقتصادی و معیشت زندگی خودش را اداره کند فکرش از هدف و رسالت اصلی او که زن بودن است منحرف می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در اسلام جایگاه زن به طوری دیده شده که در هیچ شرایطی نگران مسائل اقتصادی خود نباشد چون وظایف مهم و با اهمیتی چون حضور در کانون گرم خانواده، همسرداری، پرورش فرزند و غیره بر عهده زن و مادر است و از مهم ترین بنیان های نظام معنوی انسان نظام خانه است.

وی افزود: نتیجه کار و خروجی مشاغل مختلف نتیجه اش مشخص است ولی محصول و نتیجه کار زن در محیط خانواده خیلی مهمتر و ارزشمندتر است، در سیستم اسلامی زن نباید نگران مسائل اقتصادی خود باشد اگر اینطور شد زن در مقابل هیچ بیگانه ای و به هیچ نحو تواضع نمی کند مانند چیزی که در دنیا رایج است که پول را می پرستند و برای پول خضوع می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ازدواج از بالاترین رقم کمال و ثواب برخوردار است و زن بعد از ازدواج همه آنچه که مربوط اقتصادش است باید در شئونش  برای او تهیه شود و خودش نباید نگران آن باشد، در نتیجه زن دیگر در مقابل هیچ چیز خضوع نمی کند و چشمش به بیگانه نیست و فکرش نیز آزاد است.

وی ابراز داشت: مادر و جامعه ای که بتواند امام خمینی(ره)، آیت الله مطهری، آیت الله مصباح، شهیدچمران و در کل انسان بپروراند یک کار اصولی انجام داده است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی ادامه داد: از صد سال پیش انگلیسی ها آمدند و یک کلاه سر جامعه ما به خصوص زنان ما گذاشتند، مسائل پر اهمیت را کم اهمیت و مسائل کم اهمیت را پر اهمیت توجیه کردند؛ اینجاست که می بینیم سرگردانی در نسل جدید حاصل می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه مسئله زن بودن،مسئله مادر بودن و مسئله مربی بودن را فراموش کرده‌ایم، یک موجود را در قالب انسان پرورش می دهند و مشاهده می کنید تناضع بقاع که در حیوانات جنگل وجود دارد به دلیل وجود علم و دانش در جامعه به شکل بدتر از آن است، افرادی دنیا را ناامن کردند چون آنها بی مادر هستند نتیجه همین حیوانات دو پای درنده و گزنده هستند.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی بیان داشت: مادر علاوه بر راه رفتن باید راه و رسم و شیوه بزرگی،کمال،اخلاق و ادب را به فرزند و کودک خود بیاموزد متاسفانه در جامعه  برای کسانی که انسان می پرورد هیچ ارزشی قائل نیستند ولی برای ان که گوساله می پرورد ارزش و احترام قائلند.

وی افزود:دشمنان برای ما هدیه فمنیسم می آورند، این یک جنگ فرهنگیست و ما در جبهه جنگ فرهنگی هستیم، حوزه های علمیه چه برادران چه خواهران باید تعبیه و برنامه ای برای همه این تهاجماتی که وجود دارند داشته باشند که آن نباید صرفا دفاعی باشد بلکه باید تهاجمی باشد چون آنها کار را شروع کردند، تازه آنها حرفی برای گفتن ندارند و ما حرف زیادی برای گفتن داریم و اگر اندکی از کارشان پرده برداریم آنها خیلی مفتضحند اما کاری که ما در اسلام داریم انجام میدهیم همه اش افتخار و بالندگی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دختران ما در خیابان ها سرگردانند اگر سرگردان نباشد که از دیگری تقلید نمی کنند، زن در جهات مختلف و از جمله در زمینه اقتصادی ابزار قرار گرفته است، در بازار معامله می کند و بدتر از آن در تبلیغات رسانه ها از فلان جنس بنجل تبلیغ می کند، در اینجا وظیفه حوزه علمیه است که برای دختران و بانوان ما برنامه داشته باشند.

وی ادامه داد: تمام مشکلاتی که در جامعه وجود دارد به خاطر مشکلات بنیان خانه است، خانه که از ما گرفته شد، نه اخلاق می ماند،نه فرهنگ،نه اقتصاد و غیره همه چیز را می دزدند و می برند.

امام جمعه بیرجند گفت: این گران فروشی ها و انواع و اقسام مکر و حیله ها به خاطر این است که مادری بالای سر فرزند نیست، جایگاه و نقش مقدس مادر چه از نظر وراثت چه از نظر علمی در فرزند نقش تعلیم است، مادر برای فرزندش اولین معلم است و نقش تربیت، شهامت، کمالات، عبادت و غیره همه اینها از مادر است.

وی افزود: چقدر این روایت زیباست که می فرماید سرنوشت فرزند بر پیشانی مادر نوشته شده است، حوزه علمیه باید این پیام را به مادران، دختران و خواهران برساند.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی ابراز داشت: در این بحران انسانیت اگر زن و مادر وظایف خود را به درستی انجام دهند بقیه امور درست می شوند، آنجا که فرد مادر درستی داشته و در خانواده صحیح تربیت شده است آنجاست که کار درست است اما بچه هایی که مادر بالای سر آنها نیست و مادر بچه را به مهد می سپارد و خودش دنبال کار و مشاغلی می رود که مناسب شان و مقامش نیست این بچه و فرزند او می خواهد به چه نحوی تربیت شود؟

وی افزود: این مسائل را باید بر اساس علوم انسانی و به صورت کاملا تخصصی کار کرد و بعد در صحنه میدانی تطبیق داد، شما بانوان حرف زیادی برای گفتن در جامعه دارید که اگر به صورت فرم در جامعه اجرا شود مردم گمشده خود را پیدا می کنند و از این سرگردانی ننگ بیرون می آیند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در پایان گفت: شما فرزندان زهرا (س) هستید و باید خود را بر اساس اوصاف حضرت زهرا (س) بسازید و استعداد های بشری که خدای حکیم بالاتر از همه خلقت های دیگر در وجود شما خدا قرار داده را پرورش داده و بکوشید در این مقطع در آستانه ظهور حضرت مهدی(عج)   نسبت به وظائف حکیمانه ای که به دوش شماست عمل کنید، مقام شما از مقام افرادی که بعد از ظهور صالح (عج)  باشند بالاتر است چون او در یک جو مناسب است ولی شما در جو مسموم و نامناسب آفت های آخر الزمانی راه را پیدا کردید و اگر آن را به دیگران نشان دادید خدا به شما اجر مضاعف می دهد.

انتهای پیام /

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *