خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: حضرت ام البنین(سلام الله علیها) در فرزند بزرگوار خویش حضرت ابالفضل العباس(علیه السلام) روحیه شجاعت، فتوت و مردانگی پروراند

امام جمعه بیرجند: حضرت ام البنین(سلام الله علیها) در فرزند بزرگوار خویش حضرت ابالفضل العباس(علیه السلام) روحیه شجاعت، فتوت و مردانگی پروراند

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه زمینه ساز پرورش این مردان خدا  مادرانی هستند که آنها را به بهترین نحو پرورش می دهند، گفت: مادری که قمر بنی هاشم را می پرورد در او شجاعت، فتوت و مردانگی را ایجاد می کند و این هنر مادری اوست.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در دیدار با جمعی از مادران و همسران شهدا در بیرجند که بدلیل رعایت پروتکل های بهداشتی- کرونا به صورت محدود برگزار شد، ضمن تسلیت ایام وفات حضرت ام البنین(سلام الله علیها)، گفت، این مایه افتخار شما مادران و همسران شهدا است که به حضرت ام البنین(سلام الله علیها) و زینب کبری(سلام الله علیها) اقتدا می کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به آیه ۱۱۱ سوره توبه، بیان داشت: فلسفه خلقت همین است که بندگان بتوانند از این جهان عاریتی که خدا آن را به عنوان یک نعمت در اختیار آنان قرار داده آخرت را بخرند، بالاترین سود انسان معامله با خداست و هر چیز غیر از آن خسران است.

وی در ادامه افزود: حواستان باشد که نرخ و قیمت شما انسان ها خیلی بالا و جنت و رضوان خداست این را به کمتر از آن نفروشید، زندگی این دنیا مانند پول می ماند که نه می شود آن را خورد و نه پوشید و نوشید، تنها امتیاز پول این است که می شود آن را تبدیل کرد؛ ولی در نهایت از رده خارج می شود و آن را مانند کاغذ باطله جارو می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی اظهار داشت: اگر انسان در دنیا از نعمت عظیم وجود خودش در کسب معرفت، عبادت و ایثار استفاده نکرد و کار خیری نکرد و پیر شد، آن وقت چیزی جز وزر و وبال روی دست او نمی ماند و ارزشش باطل می‌شود.

وی ابراز داشت: بخاطر دارم در ایام دفاع مقدس یکی از شهدا برای دفاع قصد عزیمت به جبهه کرده بود که تعدادی آدم دوست نما به دیدار او رفتند و قصد پشیمان کردن او را داشتند، اما پاسخ نه او، به آنها بسیار زیبا بود و فرمود من در حال حاضر جوان هستم و عمر دست من است، اما میدان امتحانی در دفاع از حق پیش آمده است که این میدان مانند بازاری است که این کالای ما را گران می خرند اما اگر الان عازم جبهه نشوم، چند سال دیگر که به کهولت سن رسیدم به چه کارم می آید که در نهایت او عازم شد و  به فیض شهادت که سرشار از برهان است نائل شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: ما جبهه دفاع را که می بینیم قالبا نصف قضیه را دنبال می‌کنیم، جبهه های توحیدی که با رشادت، با ایمان، با شعار، با شعور به برکت آنهایی که سبقت در جهاد داشتند حماسه ها آفریدند شهدایی امثال شهید سلیمانی هم که زیاد هستند اما سمبل همه سپهبد شهید قاسم سلیمانی است.

وی افزود: این ایثارگری و حماسه سازی مردان این سرزمین در دوران دفاع مقدس و امروز در کشور و خارج از مرزها باعث شده آمریکا رو به نابودی رود و زمینه ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) و حکومت جهانی آن حضرت فراهم شود.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: این حماسه ها همه نصف قضیه است که همه چه دوست و چه دشمن آن را می بینند، نصف پنهان و مهمتر آن خانواده ها، مادران، همسران و فرزندان شهدا هستند که باعث ایجاد و تجلی روحیه بالا در شهدا(فرزندانشان) را می دهد که در سایه ایمان آنها شهدا به این مقام والا دست یافته اند.

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه زمینه ساز پرورش این مردان خدا مادرانی هستند که آنها را به بهترین نحو پرورش می دهند، گفت: مادری که قمر بنی هاشم را می پرورد در او شجاعت، فتوت و مردانگی را ایجاد می کند و این هنر مادری اوست.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی ادامه داد: نیمه پنهان در دفاع، خانواده است که پشت سر رزمندگان با صبر و مقاومت ایستاده اند و در زمانی که ایثارگران سنگر جبهه ها را حفظ می کنند خانواده های آنان سنگرخانه ها را حفظ کردند و پشتیبان آنان بوده اند، این نیمه پنهان دفاع مقدس هرگز نباید فراموش شود که کار اصلی کار خانواده هاست که  چگونه تربیت کردند، بزرگ کردند، آنها را با دیانت بار آوردند و چگونه پشت سر آنها با مقاومت ایستادند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: به روح پاک شهدا، جانبازان و ایثارگران درود و سلام می فرستیم و در مقابل خانواده های بزرگوار شهدا که شهید پرورند تعظیم می کنیم، ان شا الله که با بی بی ام البنین محشور شوید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *