خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: گردشگری فرصت بسیار ارزشمندی برای معرفی فرهنگ ها و آداب و رسوم مناطق است/ آنچه که امروز از گردشگری به گوش می‌رسد، تحمیل یک فرهنگ ناشناخته وارداتی به مردم است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: گردشگری فرصت بسیار ارزشمندی برای معرفی فرهنگ ها و آداب و رسوم مناطق است/ آنچه که امروز از گردشگری به گوش می‌رسد، تحمیل یک فرهنگ ناشناخته وارداتی به مردم است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه گردشگری می تواند در کنار منافع اقتصادی فراوان، صدور فرهنگ داشته باشد، گفت: اما آنچه که امروز گزارشاتی از گردشگری در استان به گوش می رسد، تحمیل یک فرهنگ ناشناخته به مردم است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی امروز در نشست بررسی معضلات اجتماعی و فرهنگی شهرستان خوسف با بیان اینکه احساس درد مسئولین برای حل مشکلات اجتماعی مردم بسیار ارزشمند است، گفت: برگزاری این جلسات همانند معاینه یک مریض است، چرا که با معاینه مریض درمان نمی شود اما لازم است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی افزود: ظرف یک هفته یا بیشتر در هر بخشی که لازم است نظرات کاربردی به دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یا شهرستان خوسف ارسال شود و به اطلاع ما نیز برسد و سپس بنا به اولویت نسبت به اجرای پیشنهادات با همکاری همه‌ی مسئولین اقدام شود.

وی در ادامه یادآور شد: مواردی از مشکلات اجتماعی مردم شهرستان خوسف در این جلسه مطرح شد اما موارد بیشتری مطرح نشد که باید آنها نیز جمع آوری شود و جهت اجرای اقدامی هماهنگ، همه این موارد مد نظر قرار گیرد و برای تاثیرگزاری بهتر به صورت جمعی کارها را پیش برد، چراکه این جمع است که کار می‌کند و فرد به تنهایی کاری از دستش بر نمی آید.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات بوجود آمده در کمپ و منطقه گواب خوسف، گفت: برای موارد این چنینی، قانون راه حل است، به همان میزانی که یک شهروند معمولی خلافی بکند بر او سخت می گیرند چرا که قانون را رعایت نکرده است، باید بر مسئولی که کار اشتباهی می کند سخت ترین شرایط بر او گرفته شود و فرقی بین مسئول و شهروند عادی که قانون را رعایت نمی کند، نیست.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در ادامه تصریح کرد: روز گذشته اطلاع دادند در یکی از روستاهای مرزی، منابع طبیعی جلوی فعالیت تعدادی از جوانان در معدن را به خاطر چند بوته مانع ایجاد کرده است، در حالیکه برای این موارد این‌چنین سخت گرفته می شود اما در مسائل فرهنگی و اجتماعی خلاف می کنند ولی کسی جلوی آنها را نمی گیرد، باید بررسی شود که این واگذاری ها و ساخت سازها بر اساس قانون بوده یا خیر و مسئول مربوطه مشخص شود تا پاسخگو باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود صنعت گردشگری را یک فرصت بسیار خوب برای صدور فرهنگ کشور انقلابی و اسلامی ایران دانست و افزود: اما باید گردشگری تعریف شود تا از هر فرصتی که بوجود می آید گردشگر داخلی یا خارجی آگاهی از غنای فرهنگی، آداب و رسوم، بزرگان و ظرفیت های منطقه پیدا کند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی ادامه داد: گردشگری ضمن اینکه می تواند در کنار منافع اقتصادی فراوان، صدور فرهنگ داشته باشد، اما آنچه که تا به الان گزارشاتی از گردشگری در استان به گوش می رسد، تحمیل یک فرهنگ ناشناخته به مردم بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در پایان با اشاره به اینکه هیچ فرد مسئولی مجاز نیست طبق میل خودش عمل کند، خاطر نشان کرد: امیدواریم آثار این جلسه را بعدها ببینیم و بر اساس اولویت ها اقدامات، عملیاتی شود.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *