خانه / نمازجمعه / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی : آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصد بعد از تجربه تلخ و آموزنده برجام قابل تقدیر است / توقیف کشتی کره جنوبی خط و نشان خوبی به دشمنان بود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی : آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصد بعد از تجربه تلخ و آموزنده برجام قابل تقدیر است / توقیف کشتی کره جنوبی خط و نشان خوبی به دشمنان بود

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه برجام تجربه تلخ و آموزنده بود،گفت: بر خلاف اینکه افرادی هستند در مقابل دشمن کوتاه آمدند و اما آغاز غنی سازی ۲۰ درصد قابل تقدیر است.

خطبه ی اول:

حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در استان ظهر امروز در نخستین اقامه نماز جمعه در سال ۹۹ اظهار کرد: مردم با فرهنگ و متدین خراسان جنوبی در رعایت پروتکل ها‌ی بهداشتی در ایام عزاداری و نماز جماعت و امروز در نمازجمعه درخشیدند و آنچه را که ستاد کرونا ارائه داده است بسیار خوب رعایت شد و جای تشکردارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه سه دیدگاه متفاوت برای  شناخت انسان وجود دارد و براحتی قابل تشخیص است، افزود: دیدگاه اول دیدگاه افرادی هست که برداشت آنها نسبت به انسان، در جنبه های روحی با دید افراطی است و  به نظر آنها امور مادی باعث می شود که انسان به کمال نرسد.

وی در ادامه بیان کرد: این افراد در زندگی عرصه را بر مسائل مادی آنچنان تنگ می کنند و معتقدند که تنها راه نجات، دوری از مسائل مادی است بطوریکه معنای زیر ساختی این دیدگاه این است که خدایی که این هستی را آفریده، نصف آن را  عبث  خلق کرده است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در دیدگاه دوم که مقابل این افراد است و متاسفانه اکثر انسان ها شامل آن می باشند به اسم دیانت دارند اما دنبال هوای نفس هستند، گفت: در این دیدگاه بُعد معنوی و ارزش های روحی انسان بطور کامل نادیده گرفته می شود و انسان در زندگی حیوانی خلاصه می‌شود و معتقد است انسان یک حیوان اقتصادی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی افزود: این دیدگاه کمال زندگی انسانی را در شکم و شهوتش می بیند و همه کرامت های انسانی و الهی از او ریزش پیدا کرده و از انسان یک موجودی را به تصویر می کشد که پست ترین حیوان است، چرا که حیوانات در چارچوبه زندگی خود موفق اند، اما انسان برای هر مسئله ساده‌ای که از زندگی خود بخواهد حل کند؛ باید پیچ خم‌هایی طولانی را طی کند.

وی با اشاره به اینکه اگر انسان یک حیوان صرفاً اقتصادی باشد و اگر کمال او فقط در مسائل اقتصادی و اشباع شکم و شهوت بوده، پس خیلی حیوانات در این زمینه از انسان جلوتر هستند، گفت: در دین خدا که مظهر حکمت خداست، و خدایی که هیچ چیز را عبث نیافریده، همه‌ی امور مادی فلسفه حکیمانه‌ای دارد؛ خدای متعال این عالم را بر اساس آن آفریده و بالاتر از آن انسان را به عنوان اشرف مخلوقین خلق کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به آیه ” وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَى كَثِيرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِيلًا”،گفت: اوج کرامت انسان سیر الی الله است، اما این سیر الی الله مانع نمی شود از انواع و اقسام مادی بهره نگیرید، چرا که در بسیاری اوقات این مسائل مادی، ابزاری برای سیر الی الله است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه کمالات از همین امور مادی باید کسب شود، گفت: این دیدگاه اسلام است  و بر اساس آن انسانی که از نظر اندیشه دینی و الهی زندگی خود را ساخته است تمام لحظاتش عبادت است همانگونه که خدا در قرآن می فرماید:« وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ».

وی در ادامه یاد آور شد: آنچه در دین خدا تشریع شده، این جهان عالمی است که تمامش بر اساس نظم و حکمت و وسیله عبادت است، لذا امور مادی محترم و در دین هر یک در جای درستش احکام مربوط خود را دارد.

خطبه‌ی دوم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در خطبه ی دوم نماز جمعه بیرجند یاد آور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هفته گذشته به موقع و حکیمانه فرمودند “برجام برای ما مسئله نیست بلکه باید تحریم ها برداشته شود” و مجلس شورای اسلامی نیز مصوبه خوبی داشت و دولت را موظف کرد با وجود اینکه افرادی سازش کردند و در برابر دشمن کوتاه آمدند اما بعد از تجربه تلخ و آموزنده برجام، غنی سازی ۲۰ درصد شروع شد.

وی در ادامه گفت: افرادی که دشمن را بزک و او را پررو کردند، مستحضرند که دشمن امروز دچار مرگ تدریجی شده و به او تنفس مصنوعی می دهند، اما در هفته گذشته مانورهای نظامی و توقیف کشتی کره جنوبی به موقع انجام شد و خط و نشان خوبی بود.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه امروز بشر مظلوم است و نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال دفاع از کیان انسان و اسلام است، گفت: امیدواریم همانطور که ویروس کرونا را پشت سر می گذاریم، ویروس های بدتر از کرونا یعنی استکبار را پشت سر بگذاریم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی در پایان خاطر نشان کرد: باید برای تحقق گام دوم انقلاب، در شرایط کشور، منطقه و بین المللی تغییراتی انجام و زمینه برای ظهور امام زمان(عج) حاصل شود و مظلومان از شرّ غول های بیابانی نجات پیدا کنند.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *