خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: آینده‌ی هر جامعه‌ای بر پیشانی معلم نوشته شده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: آینده‌ی هر جامعه‌ای بر پیشانی معلم نوشته شده است

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با اشاره به اینکه هدف معلم متعهد این است که از رفاه و آسایش خود بگذرد و نسل‌های آینده را مطابق با شرایط زمان تربیت کند، گفت: معلم متعهد همواره در تلاش است به نسل آینده  علم و اخلاق بیاموزد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی امروز در دیدار با دست اندرکاران پویش لبخند رضایت سازمان بسیج فرهنگیان استان با اشاره به اینکه کننددر شرایط کنونی با مجازی شدن آموزش ها کار و زحمت معلمان چندبرابر شده است اما پشتوانه این قضیه این است که معلمی کار خداوند و پیامبران الهی است، گفت: اندیشه و فرهنگ، ماهیت انسانیت را تشکیل می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه با اندیشه می توان مقدمات لازم برای سلوک به سمت خدا را فراهم و بر اساس فرهنگ الهی برای پرورش انسان تلاش کرد، افزود: هدف معلم متعهد این است که از رفاه و آسایش خود بگذرد و نسل‌های آینده را مطابق با شرایط زمان تربیت کند.

وی با اشاره به اینکه معلم همواره در تلاش است به نسل آینده  علم و اخلاق بیاموزد، تاکید کرد: بقا و آینده  هر جامعه ای بر پیشانی معلم نوشته شده است

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه پرورش تفکر مدینه فاضله در ذهن لازم است ولی کافی نیست، افزود: نباید به آن تفکر مغرور شدو برای رسیدن به این مدینه باید تلاش کرد، در همین حال افرادی هستند که از راه معصیت می خواهند به بهشت برسند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با تاکید بر اینکه اراده و آزادی بزرگترین امتیازی است که خداوند به انسان نسبت به سایر موجدات دیگر داده است، گفت: انسان‌ها همواره در نتایج تصمیم گیری خودگرفتاراند و چیزی را برداشت می کند که آن را کاشته است.

وی با اشاره به حرکت های مردمی و رزمایش کمک مومنانه در شرایط سخت اقتصادی و شیوع ویروس کرونا، گفت: از همه کسانی که در کمک های مومنانه لبخند بر لبان مستضعفان ایجاد می کند و برای رضای خداوند توانستند در این مقطع خاص کمبودها را جبران کنند، جای قدردانی دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه تصریح کرد: کسی که سنت حسنه ای را پایه گذاری می کند تا قیامت در ثواب آن شریک است و بر عکس هرکس سنت بدی را پایه گذاری کند تا ابد در گناه آن شریک بوده و مورد عذاب الهی قرار می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به سالروز شهادت میرزا محمدتقی‌خان امیر کبیر، خاطر نشان کرد: در دوران صدرات او، همواره در برابر کشورهای غربی ایستادگی می‌کرد و کارها را به داخلی های کشور می سپرد.

وی با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری تاکید کرد: امروز هنوز قبلگاه برخی افراد ، غرب است و همیشه به دنبال وابسته کردن کشور به دشمنانی هستند که سالهاست تا توانسته اند در کشور جنایت و فساد انجام داده اند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه توجه به بعد آموزش مهم است ولی کافی نیست، افزود: علم بدون تزکیه و تربیت، زمینه ساز سقوط انسان و جنگ و خون ریزی می شود و مردم بسیاری را آواره می سازد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی در پایان با تاکید بر اینکه  مقوله آموزش مهم است وشرط لازم برای رشد علمی دانش آموزان است، خاطر نشان کرد: . اگر در تزکیه نفس فرزندان و نسل جدید کوتاهی کنیم در گناه آنان شریک هستیم، لذا باید بر روی مسئله پرورش بسیار کار شود.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *