خانه / متن بیانات / متن کامل بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در نشست ائمه جمعه استان

متن کامل بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در نشست ائمه جمعه استان

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، متن کامل بیانات حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی درنشست ائمه جمعه خراسان جنوبی جهت بهره برداری عموم منتشر شد.

 

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله وَ الصَّلاةُ وَ السَّلام علی رسول الله و علی آله آل الله

با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران رهبر مسلمین جهان و سلام به محضر شما عزیزان و همه سنگرنشینان علم و ایمان، سلام به ارواح طیبه شهدای راه دین، سلام به روح سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی و دانشمند ارزشمند دکتر فخری زاده و سایر شهدای هسته ای

خیلی خوش آمدید، در آستانه دهه بصیرت هستیم و شما بزرگواران که خود استادید، تجربه ی کافی هم هست هر وقت ابهامات را از جلوی راه مردم برداریم، مردم بقیه کارها را خودشان انجام می دهند، اما تبعا برای فرد فرد جامعه نمی شود انتظار داشت در کنار بقیه مسئولیت ها و کارهای شخصی و سیستمهای دیگر که دارند بتوانند مسائل پشت پرده را تحلیل کنند، باید با آنها همکاری بشود.

تجربه ۹ دی هم همین را نشان داد یعنی وقتی با یک فتنه بسیار پیچیده و ناباور برای مردم مشکل ایجاد کردند، به خاطر تردید مردم نمی توانستند تصمیم بگیرند، ۸ ماه از این جریان گذشت اما تا روشن شد برای مردم که جریان چه هست، دیدید که چگونه ۹ دی را مانند ۲۲ بهمن آفریدند و همواره اینطور هست، اینها هم مسائلی نیست که مربوط فقط به زمان ما باشد، تاریخ از این حرف ها پر است و از جمله تاریخ صدر اسلام.

یک جمله ای آقا در چند سال قبل فرمودند که خیلی پر معنی است، فرمودند: این عمار؟ بین آن همه اصحاب رسول اکرم عمار چه خصوصیتی داشت؟ البته منحصر به ایشان نیست اما او سمبل است، بسیاری از صحابه دیگر کاملا توجه داشتند و وظایفشان را انجام دادند اما عمار یک انسان ممتاز است، آنقدر ممتاز است که در حدیثی که دوست و دشمن نقل می کنند که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: (ستقتلک الفئة الباغیة)

به دست مسلمان های سرکش نه به دست دشمن بیرونی، به دست مسلمان هایی که بالاخره ظاهرشان مسلمان است و اول وقت هم نماز می خوانند شعار اسلام هم می دهند اما در باطن تبعیتش از دیگران است نه از دین.

( وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ )[۱] اگر کسی مسلمان است و نماز میخواند و روزه می‌گیرد و مستحبات انجام می دهد اما پیوند او با دیگران است، خوب این جزو جامعه اسلامی است یا جزو کفار و مشرکین؟ متن قرآن می فرماید او مرتبط با دنیای کفر و شرک است نه مسلمان،در عین حالی که در جامعه شما است (يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ)[۲] به ظاهر در یک جامعه اسلامی است.

وقتی اصحاب پیغمبر می آیند پیش امام علی (ع) در صفی که تشکیل شده دچار تردید شدند، مسلمان ها شمشیر به روی هم می کشند ما چه کار کنیم؟ آیا زبیر آیا طلحه الخیر و دیگران اشتباه می کنند؟ چه شده؟

چه جمله ی زیبایی، امام علی ملاک را دست آنها داد ( اعرف الحقّ تعرف أهله)،آوازه و مسلمانی و در این لباس و آن لباس و در این شعار و آن شعار، اینها مطرح نیست، در هر روزی و در هر زمانی و در هر وقتی که به هر حال وضع فعلی ملاک است، حق را در اینجا بشناس ببین طلب کاران حق چه کسانی هستند؟ (اعرف الباطل تعرف أهله)  باطل را بشناس، هر کس دور باطل هست فرقی نمی کند، ببینید چقدر زیباست.

گفته می‌شود که وقتی در جنگ صفین لشکر مقابل هم بودند عمار با بصیرت گفت ببینید، آن پرچم را می بینید که در صف دشمن است؟ گفتند بله می بینیم.

گفت سه بار در زمان پیغمبر آن پرچم در برابر پیغمبر با پیغمبر میجنگیده و این چهارمین دفعه در زمان علی (ع)، کجا میرید، همان پرچم، حالا گاه ممکن است پرچم پارچه ای نباشد اما پرچم شعار است، فرقی نمی‌کند، ما سه نوبت با این پرچم جنگیدیم در زمان پیغمبر و الان چهارمین بار در زمان علی (ع) است، اینها همان هستند.

بصیرت چقدر میخواهد بفهمد که تا کجا و تا کی؟ یعنی آنها چه کار که بکنند آن وقت متوجه می شویم اینها بیگانه هستند؟

این عمار؟ تفکر عمار در فتنه کارساز است و لذاست ک وقتی عمار با معاضدت آن حدیث شریف به دست لشکریان معاویه به شهادت رسید، لشکر معاویه شمشیرها را گذاشتند، گفتند ای وای رسوا شدیم این خبری بود که پیغمبر داده و ما الان این جنایت را انجام دادیم، ما فیه ی باغیه هستیم

بلافاصله تشکیلات تبلیغاتی و اغوا و ترفند و حیله های عمرو عاص و معاویه، جلسه تشکیل دادند که چه کنیم؟ آنجا به این نتیجه رسیدند که بروید توی مردم و بگویید بله درست است پیغمبر حدیثی فرموده، عمار هم این است اما که عمار را کشته؟

اگر عمار داخل همان خانه اش مینشست و نمی آمد به جبهه، کشته می شد؟ گفتند نه، گفت خوب پس آن کسی که او را به جنگ شما فرستاده که بوده؟ علی بوده، خوب اگر علی او را نمی فرستاد که کشته نمی شد، بنا علیه حدیث درست است اما قاتل عمار علیست که او را به جنگ فرستاده، اگر به جنگ نمی فرستاد چه می شد؟

که گفته می شود پسر عمرو عاص گفت عجب حرفی پس حمزه سید الشهدا را هم پیغمبر کشته؟ عمرعاص بچه خودش را با فحش خواهر و مادر از خیمه بیرون کرد، این فتنه است دیگر

(إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِي الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِيَعًا يَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً)[۳] غرب اروپا و ویروس جهش یافته اروپا آمریکا حالا سوابقشان را ببینید، از سوابقی که اینها رفتند و در قاره امریکا با دروغ و تزویر و بعد هم با خنجر کشیده، گفته می‌ شود ۸۰ میلیون یا بیش از ۱۰۰ میلیون از مردم بومی را قتل عام کردند و  روی قبر آنها ایالات متحده را ساختند و همین اروپایی هایی که از ۲۰۰  سال قبل از آن طرف دنیا و دریاها آمدند به کشورهای شرقی، حالا یک مروری، البته این مرورش کار ساده ای نیست، کتاب ها باید نوشت در جرم و جنایت و خیانت و دزدی و فریب  و فتنه گری و آدم کشی و آواره کردن مردم و ویران کردن شهرها ایجاد قحطی ها و ایجاد بیماری ها، یکی و دو تا و ده تا نیست، چه کسی می‌تواند این ها را احصا کند، اصلا کارشان این بوده، معتاد کردن مردم به شراب و تریاک و به سیگار و بی ناموسی و فحشا، ببینید این که شناسنامه دارد، از آن طرف دنیا آمدند با کشورهای شرقی چه کردند، حساب یک کشور و دو کشور نیست، بحث ایران تنها نیست، از ۲۰۰ سال قبل اینها چه کردند و چه می‌کنند و در ایران هم آنچه که قبل از انقلاب از انواع مفاسد از انواع قتل و غارتها از مسلط کردن اشرار بر این مردم،آن یتیم خانه ایران و به قحطی و بیماری و مرگ نصف جمعیت ایران تمام شد، جمعیت ایران ۲۰ میلیون اگر بود حدود ۹ میلیون تا ۱۰ میلیون از ایرانی  ها در این جریان تلف شدند که واقعا آدم وقتی آن تاریخ را می خواند، اینها بودند تا کودتاهاشان تا تسلط رضا خانشان و تا ۲۸ مرداد ۳۲ شان و آنچه که بعدها دانش آموزان و دانشجویان و بقیه مردم ما را در انواع و اقسام در قبل انقلاب و بعد انقلاب هم توسط منافقین و اشرار و جنگ تحمیلی صدام و بعد جنگ خلیج فارس کشتند و شهید کردند و همینطور ادامه دارد.

حالا از این آقایان لیبرال مسلک اروپا پرست بپرسید که یک نقطه سفید پیدا کنید، خیلی عجیب است، یک نقطه سفید

بصیرت یعنی چه؟ اینکه بصیرت لازم ندارد و اگر کسی بصر داشته باشد کافی است همین تاریخ جریانات فیزیکی را که با چشم می شود دید که اینها انجام می دهند، الان آنها از آن سر دنیا آمده اند در یمن و سوریه و عراق و افغانستان و پاکستان چه می کنند؟ ۷۰ سال است یک کشور اسلامی را اشغال کردند و مردم را هر وقت خواستند به هر نحوی کشتند، آواره کردند، این دیگر بصیرت لازم ندارد.

بله وقتی رییس جمهور امریکا به آن ابله می گوید این گاو شیرده ماست خب ابله های دیگر هم خر سواری آنها هستند و آن دیگران هم سگ گزنده آنها هستند بعد می خواهند کشور ما را به وسیله اینها درست کنند، چه کسی خرابش کرده است؟ خودشان، حالا خودشان خرابش کردند بیایند برای شما درستش کنند، درست می‌کنند؟

بالاخره این جوهر هم جوهر است، بالاخره یک عیاری باید داشته باشد، به این حد که برسد واقعا سرقفلی دارد، این چه نوع فکری است؟ این چه نوع اندیشه ای است؟ آن وقت ابزارشان را هم همیشه مشاهده می‌کنید.

آنها که برای اقامه حکومتشان، آنها که نه بحث دینی دارند نه بحث کلامی دارند نه بحث فلسفی دارند، ندارند که.

تفکر بر این است که گروه انسان ها مثل گوسفند و مثل گاو، گله هستند و رمه هستند و باید اینها را تصرف شد و بعد از اینها استفاده کرد، اصلا تفکر این است، این نوع تفکرشان است، حالا بعضی از جاها هم سر در می‌آورد به صورت مکتوب می‌نویسند.

وقتی صهیونیست ها به عنوان آموزه های دینیشان که آموزه های انحرافی است به اسم دین مطرح می‌کنند دیگران هم در مسائل سیاسی‌شان دنبال همین حرف ها هستند میگوید خدا برای شما دو نوع حیوان خلق کرده است، حیوانهای چهارپا و حیوان های دوپا، اینها بر شما حلالند، جانشان، مالشان، ناموسشان مال شما هستند.

با این تفکر شما می‌خواهید چه کار کنید؟ به صورت شما می خندند، باورتان بیاید، این نوع تفکر است، عملش هم که همین است، این هم که همواره از نظر تبلیغاتی به شمایی که اصولا در انسان شناسی در جهان شناسی در دین شناسی از جهت فلسفه عقلی، از جهت فلسفه دینی، از جهت مدارک وحیانی، از جهت مدارک علمی به هر حال تا برسد به کشف و شهود و مسائل فوق العاده، تهاجم می کنند بر انواع و اقسام شبهاتی که افرادی که سطح سوادشان کم است یا سطح سنشان پایین است در آنها شبهه ایجاد می کنند.

حالا شما این سوال را به خودشان برگردانید، بگیویید شما چه کاره هستید در دنیا؟ این که دم از حقوق بشر میزنید، این که دم از حقوق زن می زنید، بفرمایید شما چه کاره اید؟

چه دلیل عقلی، چه دلیل علمی، چه دلیل دینی بر وجود شماست؟ فقط دنبال این هستند که به هر حال مردم را از هر نیرو تخلیه کنند.

مردم معتاد باشند، مردم دچار روان گردان بشوند، شرب خمر کنند، عقلشان را از دست بدهند، بی ناموسی کنند، محبت ها را از بین ببرند، خانواده ها فرو بپاشند، یک جامعه سرگردان دست خالی، آنها این را می خواهند دیگر، او که نمی خواهد شما به فکر او در بیایید او می‌خواهد شما و جامعه شما را سرگردان کند وقتی هم سرگردان کرد کار می‌کند، تمام این حرف ها برای این است.

وقتی که ضعیف کرد، (َسْتَضْعِفُ طَائِفَةً)[۴]، حالا به هر نحوی که باشد فرق نمی‌کند، سیاسی باشد، اجتماعی باشد، اقتصادی باشد، فرهنگی باشد، فرقی نمی‌کند، وقتی شما را ضعیف کرد و تصرف کرد بعد بالاترین حد استبداد را روی ملت ها پیاده می‌کند.

بیش از ۸۰ هفته است که در کشور به اصطلاح آزاد جهان یعنی آنجایی که اهانت به پیغمبران آزاد است اما تردید در هولوکاست صهیونیست ها جرم است و زندان است و شکنجه است.

خوب، چطور شد، این آزادی که می‌گویند، آزادی چه کسی است؟ میگوید آزادی یعنی آزادی خودشان نه آزادی مردم، لیبرال دموکراسی به معنی آزادی خودشان است، یک درصد جمعیت و با ۹۹ درصد ثروت، اینها ۹۹ درصد ملت را زیر یوغ میکشند و بر آنها تحمیل می‌کنند و یک برده داری عظیم طبقاتی راه می‌اندازند بعد هم بیش از ۸۰ هفته هست مردم فرانسه می آیند داخل خیابان ها فقط یک سوال دارند، خوب کشور آزاد به اصطلاح که اهانت به پیغمبران و مقدسات و آزادی هر جا آدم خائنی است که به آنجا پناهنده می‌شود، منافقین باشد، بنی صدر باشد، دیگران باشند، همه آنجا آزادند، به این معنی درست است.

مردم خودشان از اینها یک سوال دارند می‌گویند آخر این چطور می‌شود که این سیستم سرمایه داری لیبرال که ۹۹ درصد ثروت مال یک درصد جمعیت باشد و یک درصد بخور و نمیر هم مال ۹۹ درصد باشد و این سه طبقه به ظاهر ایجاد می‌شود، طبقه مردم که ۹۹ درصد هستند، طبقه سرمایه دار لیبرال که یک درصد جمعیت هستند و دولت، دولتی نداریم، دولت یعنی چه؟ اسمش هست دولت، کدام دولت؟ یک عده مهره های تعیین شده ای که با شگرد بر مردم تحمیل می‌کنند کارشان نوکری برای ثروتمندان است، همین که میبینید در خیابان های واشتنگتن و پاریس چه می‌بینید؟ می‌زنند به مردم، کور می‌کنند، می‌کشند، اما این سوال پاسخ داده نشد و ما در آزادی صحیح و انسانی که سیر به سوی کمال است در چه شرایط وسیعی هستیم.

آنها چه می‌کنند، حالا این ها را مجموعا با آنچه که گفتنی نیست از بس زیاد است و باید آرشیوهای عظیمی را از این جنایتکاران غربی تنظیم کرد و ایادیشان که بدتر از آنها هستند.

بصیرت یعنی چه؟ یعنی بعد از این همه جریانات آقایون تردید دارند یا خودشان را به این در می‌زنند، دچار انحراف است، توجیه می‌کنند و می‌گویند نه ما نمی‌فهمیم، چطور نمی‌فهمید؟ آدمی که خودش را به خواب بزند نمی‌شود بیدارش کرد.

یک نقطه سفید در کار آنها نیست، در اندیشه آنها نیست، در سیستم آنها نیست، بعد این آقایون هنوز تردید دارند، حال با هم بنشینیم ببینیم چه می‌شود. با دشمن، با گرگ بنشین، ببین که نظر گرگ چیه نسبت به گوسفند، شما نمی‌دانید نظر گرگ نسبت به گوسفند چیست؟ به هر حال آنچه که الان مخصوصا در دهه بصیرت و همیشه بر اعاظم و اساتید گرام در همکاری با قشرهای مختلف مردم مخصوصا با قشرهایی که در سطح پایین سن یا سواد هستند همکاری بشود که این ها در جهت مورد تشخیص به هر حال حجت تمام باشد، کم نیاورند، بقیه اش را خود این مردم الحمدلله انجام می‌دهند، خیلی از من و شما جلوتر کما اینکه در ۴۰ سال مردم این کار را کردند.

فقط این است که گفتم که این محقق هم می شود به جهت اینکه در فتنه ی ۸۸، هشت ماه طول کشید اما در فتنه های بعدی گاهی هشت روز گاهی دو روز طول کشید، مردم کاملا پاسخ دادند، مردم ما اینطور هستند، به هرحال وظیفه ما این است که در کمک به مردم خودمان در این باب تبیین و بصیرت به وظیفه خودمان عمل کنیم و این مایه افتخار ماست.

یک شاعر روستایی خودمان مدرک آن هم هست، الان خود ایشان هم هست، خدا خیرش بدهد با چه حال و روحیه ای، آدم لذت می‌برد، روزی که در قراردادها و مذاکرات هسته ای به هر حال این دستگاه و تشکیلات هسته ای ما را از سیمان پر کردند به جای آن فعالیت هسته ای آن، درس خوانده ها و دانشگاهیان و حوزویان کجا شدند و دیگران چه کار کردند؟

قشرهای مختلف با سواد چه کار کردند؟ اما این آقا تا شنید، نشست یک نوحه سینه زنی در شهادت راکتور اراک نوشت، نوحه سینه زنی، الان هم نوحه اش هست، بصیرت یعنی این، به هر حال مردم ما از این استعداد و شعور و بصیرت برخوردار هستند و لذاست که راه هموار است و با این مردم خیلی خوب می‌شود صحبت کرد ، گر چه مدت هاست به دلیل ویروس کرونا، مستقیما، گاهی هم به دلیل سلیقه ها و بعضی دخالت های به اصطلاح شورتر از حد لازم می‌بینید که در این مدت نماز جمعه ها، خطبه ها و افاضات اکثر آقایان در سطح کشور ترک شده است، امیدواریم که ان شاء الله خداوند به خدمتگزاران بهداشت و درمان، به پرستاران و پزشکان توفیق بیشتر بدهد، مردم هم بیشتر رعایت می‌کنند، ان شاءالله که این سیر نزولی که دارد به یک حدی برسد که خطبه های نماز دشمن شکن جمعه فعال بشود و مردم عزیز ما بعد از ماه ها از این فیض بهره مند بشوند، خدا سایه شما را هم بر سر مردم مستدام بدارد، اما تا وقتی که به هر حال این جریانات هست همان فرمایشی که فرمودند و شورای محترم سیاستگذاری ائمه جمعه، راه های دیگری که باز خودش نعمت های عظیم است که راه تبلیغات تنها بالاخره آن شرایط موجود نیست و ده ها راه پنهان دیگر هم دارد که امکاناتش هست الحمدلله و هیچ وقت نباید معطل بمانیم برای همان سیستمی که تا قبل بوده، نخیر، اگر آن سیستم بسته شود ده سیستم دیگر خدا در اختیارمان قرار داده و حداقل از دشمنمان یاد می‌گیریم، تبلیغات دشمن ما از آن طرف دنیا تا رخت خواب بچه های ما رسیده است، خوب ما هم می‌توانیم این کار را بکنیم، این ها نعمت های خداست حالا او سوءاستفاده می‌کند ما حسن استفاده می‌کنیم.

خداوند شما را حفظ بفرماید به برکت صلوات بر محمد و آل محمد

 

۱- آیه ۵۱ سوره مائده

 

۲- آیه ۵۱ سوره مائده

 

۳-  آیه ۴ سوره قصص

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *