خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: لغزشگاه‌ها در امر آموزش از پیش روی دانش آموزان برداشته شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: لغزشگاه‌ها در امر آموزش از پیش روی دانش آموزان برداشته شود

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با تاکید بر اهمیت دادن به موضوعات تربیتی و فرهنگی در مدارس به خصوص مقاطع متوسطه اول و ابتدایی، گفت: لغزش گاههای در برخی موارد در امر آموزش پیش روی دانش آموزان قرار دارد که مسئولان با برنامه ریزی باید آنها را بردارند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی صبح امروز در جلسه نشست مشترک همکاریهای حوزه های علمیه و آموزش و پرورش خراسان جنوبی ضمن تسلیت ایام شهادت سردار دلها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دانشمند هسته ای کشورمان شهید محسن فخری زاده، گفت: این شهیدان تربیت یافته مکتب امام راحل و مقام عظمای ولایت بودند که این چنین در دل مردم کشور عزیز شدند.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری جلسه مشترک حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، طرح اعزام روحانیون مستقر و جهادی به مدارس را یک طرح مهم و موثر برای تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی دانست و گفت: آموزش و پرورش و موسسات و مراکز علمی و فرهنگی باید برای تربیت انسانهای شایسته و موثر در انقلاب و اسلام یک برنامه ریزی جامع داشته باشند و طبق آن برنامه ریزی پیش بروند تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در همین خصوص به اهمیت موضوع برنامه داشتن و برنامه ریزی در کارهای پرورشی و تربیتی اشاره کرد و اظهارداشت: همان گونه که یک مهندس ساختمان و یا یک کشاورز برای محصول و کار خود قبل از انجام ان برنامه جامع دارد و می داند که نتیجه محصول او چه خواهد بود، مسئولان هم باید برای کارهای پرورشی و تربیتی و فرهنگی یک برنامه کامل و جامع و نقشه راه داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی به برخی اختلاص ها، مفاسد و کم کاری ها در کشور اشاره کرد و آنها را نتیجه برنامه بودن در پرورش و تربیت نیروی انسانی در برخی مراکز علمی دانست و گفت: مطمئنا استاد و مربی بزرگ و با تقوا، شاگردانی پرهیزگار و خداترس تربیت خواهد کرد، حتی اگر آن فرزند در خانواده ای غیر این ویژگی ها بزرگ شده باشد.

 

وی ادامه دارد: امروزه برای همه کالاها و خدماتی که در کشور تولید می شود بدنبال نظارت و مهر استاندارد هستیم اما به این نکته کسی توجه ندارد که چنانچه انسان استاندارد و کامل تربیت شود، دیگر نیازی به مهر استاندارد نخواهد بود اما یک انسان فاسد می تواند وقتی به جایگاهی رسید، مهر استاندارد را بر کالای غیر استاندارد بزند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم ایران توانمندی بسیار بالایی دارند، گفت: چنانچه مسئولان به خوبی به وظیفه خود در قبال تربیت نیروی انسانی عمل کنند، مردم ما قابلیت این را دارند که تبدیل به «سلمان» ها و «ملاصدرا»ها شوند.

 

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه گام دوم انقلاب جای آزمون و خطا نیست و باید با برنامه درست و هدفمند برای تربیت نیروی انسانی گام برداریم، افزود: آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب باید بدنبال تربیت نیروی انسانی شایسته و توانمند از نظر علمی و دینی و تربیتی باشد.

 

وی به اهمیت نقش معلم در تربیت انسانها اشاره کرد و گفت: معلم و مربی می توانند یک انسان را از جهت عقل و استدلال و عقیده پرورش دهند.

 

امام جمعه بیرجند ادامه داد: متاسفانه گاها افرادی پیدا می شوند که در بدنه آموزش و پرورش نفوذ می کنند و اینها بدنبال ساختن پیاده نظام برای انگلیس هستند، لذا باید بسیار مراقب بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی افزود: چنانچه در تربیت نیروی انسانی درست عمل کنیم، نسلی برایآینده کشور پرورش پیدا خواهد کرد که فرهیخته و توانمند و انقلابی و دینی خواهند بود، اما اگر درست عمل نکنیم، نسل آینده همه آنچه را که بدست آورده ایم را می تواند یکجا به دشمن تقدیم کند.

 

وی با تاکید بر اهمیت دادن به موضوعات تربیتی و فرهنگی در مدارس به خصوص مقاطع متوسطه اول و ابتدایی، گفت: لغزش گاههای در برخی موارد در امر آموزش پیش روی دانش آموزان قرار دارد که مسئولان با برنامه ریزی باید آنها را بردارند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی گفت: گاها گزارش هایی از برگزاری برخی کلاس ها مختلط در برخی مدارس روستایی بدلیل کمبود معلم در استان به ما می رسد که مسئولان آموزش و پرورش باید نسبت به این موضوعات حساس باشند و اکنون که کلاس ها مجازی است، برنامه ریزی لازم برای تامین نیروی انسانی برای آن کلاس ها را داشته باشند تا نیاز نباشد که دختر و پسر در سن بلوغ و تکلیف در یک کلاس مختلط بشینند، اینها آسیب است و باید جلو آن گرفته شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *