خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در جمع اصحاب شعر و ادب: هنرمندان صحنه های مبارزه با یزیدهای زمان را به تصویر بکشانند/ شاعران و نویسندگان وقایع جهان را برای نسل آینده به قلم بیاورند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در جمع اصحاب شعر و ادب: هنرمندان صحنه های مبارزه با یزیدهای زمان را به تصویر بکشانند/ شاعران و نویسندگان وقایع جهان را برای نسل آینده به قلم بیاورند

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه دشمن برای به تباهی کشیدن جامعه ما کمر بسته است، گفت: کسانی که خداوند به آنها استعداد بیان و قلم داده است، صحنه های میدان مبارزه با یزید های زمانه را برای مردم و نسل های آینده به تصویر بکشند و تمام تلاش خود را در این راه انجام دهند چرا که دشمن کمر به تباهی جامعه ما بسته است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی امروز(۸ دی)  در مراسم شعرخوانی اشعار برگزیده سوگواره استانی مشق دلدادگی و رونمایی از پوستر سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه انسان شناسی مسئله مهمی است، گفت: انسان اگر به هر مقامی برسد و هر مالی و لذتی را بدست آورد ولی خودش را نشناسد همه تلاش های خود را هدر داده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با بیان اینکه انسان در قرآن به دو گونه کاملاً متفاوت یاد شده است، گفت: در جایی قرآن برخی انسان ها را مسجود ملائک خطاب می کند، در آیه ای دیگر به عنوان پست‌ترین موجود عنوان می دارد.

وی با اشاره به اینکه خود انسان انتخاب می کند که کدامیک از این تعبیرها باشد، گفت: انسان اختیاری دارد که مخصوص خود اوست و خودش انتخاب می کند که رفتاری شمرگونه داشته و یا در راه حضرت زینب(سلام الله علیها) قدم بر دارد.

امام جمعه بیرجند در ادامه با تاکید بر اینکه انسان همواره در انتخاب بین این دو راه در حال مبارزه است، گفت: پیروزی در این جنگ در گرو غلبه ظاهری نیست، بلکه هر فردی که به انسانیت خود برسد پیروز است و هرکس که خودش را به این دنیای فانی فروخت شکست خورده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه کربلا یک تاریخ نیست بلکه یک جریان است، افزود: صحنه کربلا یعنی تقابل بهترین آدم‌ها در برابر بدترین آدم‌ها، و این تقابل نیز امروز هم وجود دارد به طوری که مشاهده می کنید انواع بلاها را بر سر انسان های بی گناه و مظلوم می آورند.

وی با تاکید بر اینکه کشور های غربی سالهاست که تلاش می کنند ارزشها و فضائل انسانی را از جامعه محو کنند، چرا که این فضائل در مقابل ذلت های غربی است، گفت: اروپائیان معقتدند که تا وقتی قرآن و اندیشه قرآنی در بین مسلمانان باشد نمی توانند بر مسمانان غلبه کنند، لذا تفرقه می اندازند و دین و مذهبی دروغین درست می کنند تا در برابر این تفکر قرآنی، مقابله کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه غربی ها در هر کشوری که قدم گذاشتند، امنیت آن کشور را از بین برده اند، گفت: مشاهده می‌کنید که در کشورهای یمن، پاکستان، افغانستان، هند، نیجریه، سوریه، فلسطین و عراق و هر کشوری که قدم گذاشتند، جز ویرانی، قتل و آوارگی برای مردم آن کشور، اثری به جا نگذاشته اند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه یک عده آدم ابله نیز با این کشورها همکاری می‌کنند و در تجهیز کردن گروهک های تروریستی همراه صهیونیسم هستند، گفت: این کشورها با همکاری هم، داعشی به وجود آوردند که جنایاتی انجام داد که در طول تاریخ بی سابقه بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر نبود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران بزرگوار این شهید معلوم نیست چه بلایی سر مسلمانان و کشورهای اسلامی این جنایتکاران آورده بودند؟ لذا امروز هم کربلا هست، و همواره یک عده آدم سرکش و بی شعوربه بهانه های مختلف به جان و مال انسان های خوب حمله کرده و ویرانی ایجاد می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در این دوران طلایی و خاص نیاز است این مسائل توسط هنرمندان و شاعران و نویسندگان مجسم و مصور شود، افزود: کسانی که خداوند به آنها استعداد بیان و قلم داده است، صحنه های میدان مبارزه با یزید های زمانه را برای مردم و نسل های آینده به تصویر بکشند و تمام تلاش خود را در این راه انجام دهند چرا که دشمن کمر به تباهی جامعه ما بسته است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با تاکید بر اینکه کار دشمن این است که همیشه ابتدا فساد ایجاد کرده و بعد آن کشور را تصرف می‌کند، گفت: گاهی برخی افراد در کشور نیز هستند که به دشمن واداده اند و کارچاق کن این ستمگران شده اند، اما باید بصیرت را در جامعه افزایش دهیم، اگر بصیرت باشد مشکلات حل می‌شود، این مشکلات امروز به دلیل عدم بصیرت داشتن است.

وی در پایان با اشاره به اینکه جامعه ما یک جامعه متعهد است و آن جایی که مطلب برای مردم روشن شود سنگ تمام می گزارند، خاطرنشان کرد: همه‌ی مسئولین موظف اند این همکاری را با جامعه داشته و برای رفع مشکلات تمام تلاش خود را بکار گیرند.
انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *