خانه / دیدارها / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: زن در جوامع غربی ارزش بالایی ندارد/ بانوان جایگاه تعلیم، تربیت و پرورش انسان های بزرگ را در اسلام بر عهده دارند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: زن در جوامع غربی ارزش بالایی ندارد/ بانوان جایگاه تعلیم، تربیت و پرورش انسان های بزرگ را در اسلام بر عهده دارند

حجت الاسلام و المسلمین آقای عبادی با بیان اینکه برخی افراد در داخل ثبات قدم لازم در اجرای مسائل فرهنگی بر اساس آرمان های اسلام را ندارند، گفت: این افراد دچار سرگردانی شده و اگر قانون شکنی انجام دهند باید جلوی آنان گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی امروز (۶دی) در نشست با جمعی از خواهران فعال جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بیرجند، با بیان اینکه وقتی گفته می‌شود انقلاب ما اسلام ماست یعنی مسئله اصلی اسلام شناسی است، گفت: در تمام مسائل شخصی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با آرمانها فاصله داریم.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اینکه آرمان ما انقلاب ماست چون برخواسته از اسلام است و باید تا پای جان بر روی آن ایستادگی کرد، افزود: دلیل اینکه افرادی در برخی جاها ثبات قدم ندارند و مسائل مختلف و نقشه های کشورهای بیگانه روی آنها تاثیر می گزارد نشان دهنده این است که با آرمان های انقلاب اسلامی خیلی فاصله گرفتیم.

وی با بیان اینکه بدلیل غریب بودن اسلام  و مبانی فکری اسلام در جهان، جایگاه زن در اسلام نیز ناشناخته باقی مانده است، گفت:  زن در اسلام جایگاه والایی دارد،  چرا که زن  در اسلام دارای جایگاه فرهنگی است و تمام امور زیستی یک فرد مبتنی بر فرهنگ است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در شیوه اسلامی آقایان مکلف به تامین عیال خود از راه حلال هستند، بیان کرد:  اما زن در اسلام مکلف نیست برای خانواده خود تامین مالی کند و فکر و وقت او در اختیار خودش است و او می تواند در مسائل مختلف خودسازی، تعلیم و تربیت اقدام کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی  با بیان اینکه در اسلام آمده که وقت و اندیشه زن از آن خودش است در حالی که مرد وقت و تفکر خود را باید صرف خانواده، کار و عبادت خود کند، گفت: این یک فرصت طلایی برای بانوان است تا در جهت خودسازی و باقی امور بدرخشند.

وی در ادامه  با شاره به اینکه در فرهنگ غربی زن ارزش بالایی ندارد، افزود: اگر بانوان امور خود را برای خداوند متعال انجام دهند یک نوع عبادت محسوب می شود و طبق روایات فعالیت بانوان در خانه ها برای خدا یک نوع جهاد است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه وجود زنان در مسائل مختلف از جمله آموزشی، اجتماعی، پزشکی، تربیتی، تعلیم و سایر مسائل بسیار اهمیت دارد، گفت: بانوان جایگاه قداست، تعلیم و تربیت و پرورش انسان های بزرگ را در دین مبین اسلام بر عهده دارند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای عبادی بیان اینکه بنیان خانواده اگر سالم بماند قطعا جامعه نیز سالم خواهد بود و جامعه ای می تواند قدرتمند شود که بنیاد خانواده آن قوی و سالم باشدف افزود: برای تحقق این موضوع نیاز به بانوانی است که فرزندانی نظیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت کنند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات مهم ما مشکلات خانوادگی موجود در جامعه است، افزود: همه این مشکلات به خاطر دور شدن از خدا و اسلام به وجود آمده است و اگر زن برای خدا در خانه کار کند این مشکلات دیگر به وجود نمی آید.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی افراد در داخل ثبات قدم لازم در اجرای مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و اجتماعی بر اساس آرمان های اسلام را ندارند، گفت: این افراد دچار سرگردانی شده و اگر قانون شکنی انجام دهند باید جلوی آنان گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان  خاطر نشان کرد: امروز تهاجم های دشمنان همه جا را فرا گرفته و فرزندان ما را تحت تاثیر قرار داده است و از عدم آگاهی آنان سوء استفاده می کند و بانوان می توانند فرزندان خود را در مقابل این فرهنگ ننگین غربی حفظ کنند.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *