خانه / نمازجمعه / خبر / مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: تبیین ویژگی بهترین مدیر از دیدگاه پیامبر اسلام (ص)

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: تبیین ویژگی بهترین مدیر از دیدگاه پیامبر اسلام (ص)

حجت الاسلام والمسلمین عارفی در جلسه شورای اداری استان گفت: مدیری موفق است که تمام ظرفیت ها و نیروی انسانی خود را در راستای پیشبرد اهداف و برنامه ها متمرکز و هماهنگ کند و برای هماهنگی آنها راهکار ارائه کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین محمدولی عارفی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در جلسه شورای اداری استان خراسان جنوبی با تبیین حدیث ( خير الولاه من جمع المختلف و شر الولاه من فرق الموتلف) از پیامبر اکرم (ص) افزود: بهترین مدیر کسی است که که از همه توانمندی هایی که در اختیار دارد استفاده کند.

 

حجت الاسلام عارفی در ادامه بیان داشت: مدیری که در راس یک اداره و تشکیلات قرار می‌گیرد باید توانمندی های افراد زیرمجموعه‌اش را بشناسد و مورد توجه قرار دهد و برای تمام ظرفیت ها و توانمندی هایی که در نیروی انسانی مجموعه خودش می‌بیند برنامه تعیین کند و آن را در پیشبرد اهداف سازمان و تشکیلات مورد استفاده قرار دهد.

 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دست خدا با جماعت است، گفت: مدیری موفق است که تمام ظرفیت ها و نیروی انسانی خود را در راستای پیشبرد اهداف و برنامه ها متمرکز و هماهنگ کند و برای هماهنگی آنها راهکار ارائه کند.

 

حجت الاسلام عارفی در ادامه تبیین حدیث نبوی ( خير الولاه من جمع المختلف و شر الولاه من فرق الموتلف )،  افزود: بدترین و ضعیف ترین مدیر کسی است که نیروهایی که به واسطه قوانین و مقررات آن مجموعه در اختیار دارد متفرق کند و نتواند از ظرفیت جمعی آنها استفاده کند.

 

وی با اشاره به اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی مدیران باید با یکدیگر در ارتباط باشند و همکاری کنند، گفت: هر چه سمت و مسئولیت بالاتر می‌رود نیروهای زیرمجموعه برای پیشبرد کارها بیشتر می‌شوند و شخصی که ادارات مختلف در اختیار اوست می تواند از توانمندی های همه اینها برای رفع مشکلات و دفع اشکالات استفاده کند که این بهترین مدیر است.

 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در پایان با اشاره به اینکه کشور ما در سطح جهان نمونه است، افزود: راه برای پیشرفت هنوز باز است و ما می توانیم نیروها را  بیشتر مجتمع کنیم و راهکار آن هم این است که تفکر، اندیشه، تدبیر و کمک گرفتن از نیروها و گلچین کردن عقول را مورد توجه و استفاده قرار دهیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *